  • 41. Data: 2011-03-10 08:47:34
    Temat: Re: Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "G W" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ila33c$5m5$1@inews.gazeta.pl...

    > uwzględniamy

    > Ja to rozumiem. Z punktu widzenia kowalskiego tak jest.
    > Niemniej jednak dodanie tego 0,8% oznacza że nie oceniasz juz efektywnosci
    > samych OFE ale efektywnosc systemu ZUS + OFE.
    > Nie to było moim celem.

    OK george

    oceniam efektywność czegoś takiego:

    1) moja kieszeń, z której na II filar wzięli x kasy
    2) moje konto w II filarze, na którym jest teraz y kasy

  • 42. Data: 2011-03-10 08:51:15
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    skippy <m...@t...moon> napisał(a):

> [...]
    >
    > oceniam efektywność czegoś takiego:
    >
    > 1) moja kieszeń, z której na II filar wzięli x kasy
    > 2) moje konto w II filarze, na którym jest teraz y kasy

    zgadza sie, teraz mamy jasność :)

    george

  • 43. Data: 2011-03-10 17:01:45
    Temat: Re: najlepiej wychodzi IKE - wlasne !!!
    Od: "Loser" <l...@N...gazeta.pl>

    Ciao

    Jeden plus z tzw rownouprawnienia

    Kase z IKE zarowno kobity jak i faceci moga wyciagac juz od 60 roku zycia.

    30-latkowie , poki single , jesli maja dochody spowo powyzej sredniej powinni
    pomyslec i troche odlozyc

    Co ponizej, tudziez z rodzinka na glowie, raczej watpie (a ich zdecydowana
    wiekszosc)

    Pozdrowko

    Loser

  • 44. Data: 2011-03-11 07:44:06
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Uwzględniając to, co już niektórzy wspominali

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Inflacja
    OFE prawdopodobnie tracą naszą kasę

    1999 9,8%
    2000 8,5%
    2001 3,6%
    2002 0,8%
    2003 1,7%
    2004 4,4%
    2005 0,7%
    2006 1,4%
    2007 4,0%
    2008 3,3%
    2009 3,5%
    2010 2,4%

    przy czym pamietajmy, że ta inflacja to tzw inflacja "koszykowa"
    czy wg odpwoedni dobranego koszyka

    bo czy w 2004 było 2,4% to wie najlepiej kto je, jeździ samochodem i jeszcze
    robi parę innych rzeczy

  • 45. Data: 2011-03-11 07:45:26
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > bo czy w 2004 było 2,4% to wie najlepiej kto je, jeździ samochodem i
    > jeszcze robi parę innych rzeczy

    2010 mi chodziło

  • 46. Data: 2011-03-11 07:47:47
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    ... i kupują cukier :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 47. Data: 2011-03-11 08:02:12
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    W lutym 2009 wypłacono pierwszą emeryturę z OFE w kwocie w 23,65zł. Tak
    niska emerytura z OFE jest wynikiem krótkiego okresu członkostwa w OFE
    (tylko 10 lat od 1999 r.) oraz niskich dochodów ich członków.

    Od początku istnienia OFE w Polsce do końca 2008 wpłyneło do nich około 120
    mld zł. Z tytułu prowizji od składek i tzw. opłaty za zarządzanie pobrały
    one około 10,6 miliardów złotych, tj. prawie 9 proc. przelanych do funduszy
    składek przyszłych emerytów[5]. Opłata jest procentem od aktywów funduszu a
    więc zależna od zysków funduszu, ale tylko pośrednio. W 2008 roku fundusze

    straciły łącznie 22 mld zł, zaś suma opłat za zarządzanie wyniosła łącznie
    1,8 mld zł, czyli połowę kosztów ZUS[6].

    http://pl.wikipedia.org/wiki/OFE

  • 48. Data: 2011-03-11 10:21:24
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 08:44:06 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > czy wg odpwoedni dobranego koszyka
    >
    > bo czy w 2004 było 2,4% to wie najlepiej kto je, jeździ samochodem i jeszcze
    Skippy zwróc uwagę, ze nie chodzi o uwzględnianie inflacji, tylko o
    obliczenie cholerrnej rentowności a w szczególności porównania tej
    rentowności z rentownością rachunku bankowego.
    Jeśli będziesz ciągle i uparcie mieszał te sprawy nie mamy szans, żeby to
    porządnie obliczyć.

    P.S.
    Przepraszam Ci za ten głupi tekst o systemach liczbowych. Nerwy mi
    puszczają, bo zamiast sobie ułatwiać znelezienie poprawnej odpowiedzi,
    ciągle twierdzisz ze ty znasz już tę odpowiedź na podstawie własnego
    widzimisię. Nigdy nie przedstawiasz dowodów swoich twierdzeń. Jedyne co to
    bijesz pianę. Ja przynajmniej się staram. Nawet jeśli błednie myslę to
    chciałby wiedzieć dlaczego. Twoje wypowiedzi i zaczepki wcale mi tego nie
    ułatwiają. Mimo to przepraszam, za swoją uszczypliwość.

  • 49. Data: 2011-03-11 20:28:47
    Od: " sielski" <s...@g...pl>

    Kiedyś też liczyłem swoje składki w excelu i myślałem, że robię jakiś błąd, bo
    nijak mi wynik nie pasował do tych wykresów z rosnącą wyceną jednostek.

  • 50. Data: 2011-03-11 20:33:38
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " sielski" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Kiedyś też liczyłem swoje składki w excelu i myślałem, że robię jakiś
    > błąd, bo
    > nijak mi wynik nie pasował do tych wykresów z rosnącą wyceną jednostek.

    I jak Ci wyszło konkretnie?