  • 1. Data: 2011-03-09 19:39:31
    Temat: Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Po prostu zróbmy to dla ZUS, OFE i lokaty

    Na początek pytanie: skąd wziąć historyczne wartości odsetek dla lokat
    terminowych od 1999?

    I prowizję OFE od 1999, potrącaną od przelewu z ZUS?
    Przy czym ZUS też potrąca jakąś niezłą pajdę, trzeba to brać pod uwagę

    Ja się będę opierał na wartości jednostki ING, w uproszczeniu pierwsza jej
    wartość na początku każdego kolejnego roku

    1999 10,00
    2000 11,50
    2001 13,30
    2002 14,31
    2003 16,72
    2004 18,62
    2005 21,15
    2006 24,62
    2007 28,62
    2008 30,19
    2009 25,80
    2010 29,37
    2011 32,86

  • 2. Data: 2011-03-09 19:49:13
    Temat: Re: Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Ja się będę opierał na wartości jednostki ING, w uproszczeniu pierwsza jej
    > wartość na początku każdego kolejnego roku

> [...]

    I tak:
    do 2009 przyjąłem prowizję OFE 7% od 2010 3,5% (tyle mam potrącane na
    płachcie jaką mi dali).
    Zakładając, że co rok wpłacam 100zł, w kolejnych latach jest to:
    (nie wiem czy sie nie rozjedzie zobaczymy)

    rok w.jedn. wpłata prowizja bez prow. il.jednostek

    1999 10,00 100 7,0% 93,00 9,3
    2000 11,50 100 7,0% 93,00 8,1
    2001 13,30 100 7,0% 93,00 7,0
    2002 14,31 100 7,0% 93,00 6,5
    2003 16,72 100 7,0% 93,00 5,6
    2004 18,62 100 7,0% 93,00 5,0
    2005 21,15 100 7,0% 93,00 4,4
    2006 24,62 100 7,0% 93,00 3,8
    2007 28,62 100 7,0% 93,00 3,2
    2008 30,19 100 7,0% 93,00 3,1
    2009 25,80 100 7,0% 93,00 3,6
    2010 29,37 100 3,5% 96,50 3,3
    2011 32,86 100 3,5% 96,50 2,9

    co daje na dziś razem 65,8 jednostek
    to pomnożone przez aktualną jej wrtość daje: 2161zł

    Czyli łączna wpłata 1999-2011 = 1300zł
    Na koncie mam: 2161zł

    Czy coś się tu nie zgadza?

  • 3. Data: 2011-03-09 20:03:02
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Czyli mamy coś takiego, policzmy 2 przykładowe okres w historii giełdy

    Od roku 1999 do 2009
    wpłata: 1100
    na koncie: 1536
    (wymiata qwa mać)
    to odpowiada procentowi składanemu o wartości 3,5%

    Od 1999 do 2011
    wpłata: 1300
    na koncie: 2161
    to odpowiada procentowi składanemu o wartości 7%

    w ciągu dwóch lat poważna zmiana ze względu na hossę 2009-2010
    ale warto zauważyć, co się działo do 2009

    no i powstaje pytanie - a jeśli teraz korekta?

    reasumując
    cienko widzę ten zajebisty deal
    porównywalny z lokatą, jak nie gorszy a rzyzyko wyjab...ne w kosmos

    oczywiście jak komuś się chce, to proszę o sprawdzenie

  • 4. Data: 2011-03-09 20:07:46
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 20:49:13 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > 1999 10,00 100 7,0% 93,00 9,3
    > 2000 11,50 100 7,0% 93,00 8,1
    > 2001 13,30 100 7,0% 93,00 7,0
    > 2002 14,31 100 7,0% 93,00 6,5
    > 2003 16,72 100 7,0% 93,00 5,6
    > 2004 18,62 100 7,0% 93,00 5,0
    > 2005 21,15 100 7,0% 93,00 4,4
    > 2006 24,62 100 7,0% 93,00 3,8
    > 2007 28,62 100 7,0% 93,00 3,2
    > 2008 30,19 100 7,0% 93,00 3,1
    > 2009 25,80 100 7,0% 93,00 3,6
    > 2010 29,37 100 3,5% 96,50 3,3
    > 2011 32,86 100 3,5% 96,50 2,9
    >

    > co daje na dziś razem 65,8 jednostek
    > to pomnożone przez aktualną jej wrtość daje: 2161zł

    Zgadza się skippy. Rentowność wynosi ok 14% (dokładnie 13,93% ;-) w skali
    ROKU. Obliczę swoją wewnętrzną stopę zwrotu dla moich składek ale może nie
    dzisiaj bo mnie już łeb boli ;)

  • 5. Data: 2011-03-09 20:08:37
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Skąd root wziąłeś te propagande sukcesu w postaci setek procent, to po tym
    żmudnym policzeniu nie mam zielonego pojęcia
    Te stopy zwrotu które podają to jest po prostu jedna wielka ściema dla
    ciemnego ludu

    na dzień dzisiejszy, prtzyjmując że 1999-2009 odpowiadało lokacie 3,5% a
    1999-2011 7%, uśredniając, mamy lokate powiedzemy 5%

    z kapci qwa mnie wyszarpło

    w dodatku tu nie ma uwzględnionego tego, co obrywa sobie przy przelewie
    ZUS!!!, jak znajdę to policzę na nowo.
    Mam obawy, że ten zajebisty wynik jeszcze deko się spaskudzi:)))

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpłata: 1300
    > na koncie: 2161
    > to odpowiada procentowi składanemu o wartości 7%

    tu oczywiście pisałem o OFE przy założeniach z pierwszych postów

  • 6. Data: 2011-03-09 20:10:13
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Zgadza się skippy. Rentowność wynosi ok 14% (dokładnie 13,93% ;-) w skali
    > ROKU. Obliczę swoją wewnętrzną stopę zwrotu dla moich składek ale może nie
    > dzisiaj bo mnie już łeb boli ;)

    jakie 14.... co Ty piszesz
    zobacz inne posty
    odpowiada to procentowi składanemu w okolicy góra 5% i do tego się odnośmy a
    nie jakieś kity i ściemy rentowność, stopa sropa.
    pliz bez ściem

  • 7. Data: 2011-03-09 20:13:15
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > odpowiada to procentowi składanemu w okolicy góra 5% i do tego się odnośmy
    > a nie jakieś kity i ściemy rentowność, stopa sropa.

    to się zgadza z tym co liczylismy kiedyś tutaj
    wyszło wtedy, że tak naprawdę lokata z grubsza to jest to samo co ZUS i OFE

    i tak na najprostszą biznesową logikę... dlczego miałoby być inaczej...
    jak debil by bez powodu rozdawał kase za nic???

    nie oszukujmy sie, z OFE jest tyle samo co z ZUS i lokaty

    koniec kropka, ja mam już pewność

    a propagande z plakatów odłóżmy na bok, dla pokemona

  • 8. Data: 2011-03-09 20:16:30
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    a jak np można pięknie to przedstawić

    szanowni państwo, wartość jednostki
    w 1999 = 10,00 zł
    w 2011 = 32,86 zł

    policzcie sami, jak wymiatami
    setki procentów, koksy z nieba, obiady gratis

  • 9. Data: 2011-03-09 20:27:11
    Temat: najlepiej wychodzi IKE - wlasne !!!
    Od: "Loser" <l...@W...gazeta.pl>

    Ciao

    Z naliczonego kapitalu ZUS, OFE najlepiej wychodzi ...

    IKE tj Indywidualne KOnto Emerytalne w rachunku maklerskim !!!

    :-)

    Tak z pamieci, ale z uwagi na limity wplat na IKE kwoty tych wplat byly
    stosunkowo nieduze , no i rozpoczenie pozniej.

    Na IKE wplacilem tak troche ponad polowe tego co zabrano mi celem przekazania
    do OFE, a ci sporo najpierw pozabierali na swoje prowizje, a potem zarzadzali
    jak zarzadzali.

    Z tej okolo polowy srodkow mam obecnie na rachunku okolo 40% wiecej , niz na
    OFE.

    Niestety musze sie przyznac, ze za ostatnie 2-3 lata troche zaniedbywalem
    aktywnosc i stad tez zyskowanosc na IKE i te proporcje pogorszylem bo
    wczesniej bylo to nawet znacznie lepiej

    Ale - to jest ta odpowiedz dla tych co potrafia i maja czas

    Zycze sukcesow

    Pozdrowko

    Loser

  • 10. Data: 2011-03-09 20:27:48
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 21:10:13 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > odpowiada to procentowi składanemu w okolicy góra 5% i do tego się odnośmy a
    > nie jakieś kity i ściemy rentowność, stopa sropa.

    Załóż tak dla jaj że wpłacasz do OFE tylko jedną skłądkę 100 zł na początku
    1999 roku dostanisz dzisiaj 10jednostek *36 zł czyli 360 zł
    Ile do cholery masz zysku? Odp. 260 zł to daje stopę zwrotu 260% w skali 10
    lat. Tak qwa czy nie ?!!!
    Teraz wez wpłać te 100 zł do banku na 5% też na początku 1999r. Ile
    będziesz miał?
    Po pierwszym roku 105zł
    po drugim 105+5%*105zł=110,25
    po trzecim 110,25 + 110,25*5% = 115,76
    itd.

    Łeb mnie boli ale ci policzyłem i wyszło 171,04 zł
    Zysk wyniósł 71,04zł

    W banku na 5% dostaniesz 171 zł w OFE masz 360zł
    Co wiec mi pitolisz że OFE to jest to samo co bank na 5% rocznie? ;)