  • 1. Data: 2011-03-09 10:53:25
    Temat: NOL3 pod linuksem?
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Witam,
    chciałbym zapytać czy ktoś stosuje kombinację:
    NOL3 + wine +firefox w Linuksie?

    Dzięki
    Agryppa

  • 2. Data: 2011-03-09 12:03:04
    Temat: Re: NOL3 pod linuksem?
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 11:53:25 +0100, Agryppa <j...@t...pl> napisał(a):

    >Witam,
    >chciałbym zapytać czy ktoś stosuje kombinację:
    >NOL3 + wine +firefox w Linuksie?

    Witam,

    Ostatnio probowalem i sie poddalem. Niby ktos w necie pod Ubuntu
    ruszyl ten shit. Ja na Debianie nie uruchomilem. No i siedze na
    Windowsie z tego tytulu :/

    --
    Przemyslaw Kempinski

  • 3. Data: 2011-03-09 12:30:28
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    On Wed, 09 Mar 2011 13:03:04 +0100
    Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm> wrote:
    [...] No i siedze na
    > Windowsie z tego tytulu :/

    Podobno należy pod wine zainstalować IE a potem NOL3 ma ruszyć.
    Czy taka drogą poszedłeś?

    Dzięki
    Agryppa

  • 4. Data: 2011-03-09 12:30:44
    Od: "Piotr K. Isajew" <p...@y...guesswhat.com>

    Dnia 09.03.2011 Agryppa <j...@t...pl> napisał/a:
    > Witam,
    > chciałbym zapytać czy ktoś stosuje kombinację:
    > NOL3 + wine +firefox w Linuksie?

    to jest raczej skazane na niepowodzenie. Zresztą chyba wszystkie
    polskie DM są niesamowicie windowsocentryczne. Najlepsze
    rozwiązanie, które udało mi się wypracować, to uruchamiany w
    Linux'ie VirtualBox z win xp, z którego NOL jest uruchamiany w
    trybie zintegrowanym z linuxowym pulpitem.

  • 5. Data: 2011-03-09 12:46:45
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Piotr K. Isajew" <p...@y...guesswhat.com> napisał w
    wiadomości news:4d7772f4$0$1070$afc38c87@read01.usenet4all.se..
    .

> [...]
    > Linux'ie VirtualBox z win xp, z ktĂłrego NOL jest uruchamiany w
    > trybie zintegrowanym z linuxowym pulpitem.

    jeśli 99% klientów ma Winde to jak ma sie opłacać opracowanie aplikacji pod
    Maca czy inny system?
    rynek wymusza takie sprawy
    nikt dla kilkunastu klientów nie wypieprzy setek tysiecy za porzadna
    aplikacje

  • 6. Data: 2011-03-09 15:38:45
    Od: "f...@p...onet.pl" <f...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-09 13:46, skippy pisze:
> [...]
    > pod Maca czy inny system?
    > rynek wymusza takie sprawy
    > nikt dla kilkunastu klientów nie wypieprzy setek tysiecy za porzadna

    zwykly ubuntu, wersja 9 bez update'u do obecnej, lub nowsza ale bez
    updatu wine (ta z 9 wersji), potem firefox na win instalowany juz w
    wine, nol3 i chodzi. Update do nowszej wersji wine moze powodowac
    trudnosci z wyswietlaniem nol3.

    flug35:)

  • 7. Data: 2011-03-09 15:44:47
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 13:30:28 +0100, Agryppa <j...@t...pl> napisał(a):

    >Podobno należy pod wine zainstalować IE a potem NOL3 ma ruszyć.
    >Czy taka drogą poszedłeś?

    Nie, nie probowalem robic tego z IE. Sporo czasu meczylem sie z tym i
    juz mialem dosc. Rozwiazanie problemu podali Ci koledzy ponizej.
    VirtualBox powinien zalatwic sprawe. Jezeli bedziesz probowal z IE to
    daj znac czy sie udalo i powiedz jakiej dystrybucji uzywasz.

    --
    Przemyslaw Kempinski

  • 8. Data: 2011-03-12 05:54:47
    Od: Piotr Isajew <p...@y...nothere.com>

    Dnia 09.03.2011 skippy <m...@t...moon> napisał/a:
> [...]
    > aplikacji pod Maca czy inny system? rynek wymusza takie sprawy
    > nikt dla kilkunastu klientów nie wypieprzy setek tysiecy za

    Jest dużo racji w tym, co piszesz. Tyle tylko, że żeby móc mówić
    o regulowaniu czegoś przez rynek, to trzeba mieć na tym rynku
    swobodę wyboru. W sytuacji, kiedy wszyscy wspierają jeden system,
    wielu ludzi, tak jak twórca tego wątku będzie trzymać go
    dodatkowo tylko dlatego, żeby mieć dostęp do funkcji, której
    potrzebują, no i masz te 99% w statystykach. Bardziej konkretnie:
    gdyby jakiś polski DM dał podobną ofertę jak BOŚ i dodatkowo
    wsparcie dla niewindowsów, to ja tam chętnie przeniosę swój
    rachunek. Nie wiem, czy będę jedynym, jednym z 15, 150, czy
    1500. To już inna sprawa.

    Nie sądzę też, żeby to była kwestia wydatku setek tysięcy PLN,
    czy EUR. Systemy typu Linux, czy w ogóle UNIX są eksploatowane
    przez specyficzną grupę ludzi, generalnie mających większe
    pojęcie o programowaniu niż statystyczny windowsowiec. Rozwój
    oprogramowania dla tych systemów na zasadzie zamkniętego kodu nie
    ma wielkiego sensu, natomiast ma sens udostępnianie otwartych
    standardów, w oparciu o które każdy może sam sobie zbudować to,
    czego potrzebuje.

    Wracając do sprawy z NOL'em, jeżeli o mnie chodzi to nie tyle
    chciałbym zobaczyć wersję NOL'a dla Linux'a, co otwarte API,
    którym jako klient BOŚ'a mogę się podłączyć z dowolnego systemu,
    którego używam i, np. odbierać notowania on-line. BOŚ ostatnio
    takie API udostępnił, tyle, że ... wymaga ono NOL'a jako
    pośrednika w komunikacji. Kółko się zamyka.

    Pozdrawiam,

    P.

  • 9. Data: 2011-03-12 08:44:17
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Piotr Isajew"

> [...]
    > takie API udostępnił, tyle, że ... wymaga ono NOL'a jako
    > pośrednika w komunikacji. Kółko się zamyka.

    No i to jest sedno sprawy.
    Jakby było API, to powstałyby aplikacje i na Linuxa i na Maca.

    I już pisałem, Ty to potwierdzasz, ale sprawa jest bezdyskusyjna: niby BOS
    ma API - na ten moment to tylko zabawka z prostego powodu wymogu
    równoczesnego odpalenia NOL3.

    W związku z tym należy zapomnieć o możliwości puszczenia automatu i
    zostawienia, jest to niebezpieczne:)
    Oraz wymusza zastosownie Windozy na PC.
    Nie da się zastosować tego API na żadnej innej platformie.

    Czyli Nazwa Bossa API jest nieco myląca, to tylko marka rynkowa.
    W rzeczywistości mamy do czynienia z "NOL3 API"

    Tu dochodzi jeszcze jedna kwestia, o wiele szersza i jest to niedostępność
    źródeł danych z notkami na żywo.
    Więc jeśli powstaną niezależne softy na inne platformy, ze składaniem zleceń
    (bo np ktoś zrobi PRAWDZIWE API), to niestety bez wykresów i notek.

    Ale skoro nie ma w ofercie MT4 na Maca, to o czym w ogóle mowa.