  • 21. Data: 2011-03-09 22:31:28
    Temat: Re: Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <m...@t...moon> wrote in message news:il8uk8$bir$1@news.onet.pl...
> [...]
    >

    > Za okres 1999 - do końca 2009 czyli bez 2010
    >
    > Składki odprowadzone na OFE: 12.700zł
    > Ilość JR w OFE: 550
    > wartość JR ING na 01.2010: 29,37
    > Kapitał w OFE = 16153,50
    >

    > teraz przy założeniu, że kwotę 12.700 dzielę na 11 rat wpłacanych do banku
    > co rok od 1999 do 2009 w styczniu
    > na lokatę
    > to w dniu 1 stycznia 2010 bede miał na rku 16.107 dla oprocentowania
    > lokaty
    >
    > równego...
    >
    > UWAGA...
    >
    > ............................................. 3,9% !!!!!!!!!!!!!

    tak jest skippy, mój case jest dokładnie identyczny chociaż podalem dane
    proporsjonalne
    do moich wpłat i stanu konta :).

    1000 -> 1230. (wychodzi 3,8%)

    george

    P.S. zresztą ta właśnie wielkosc (ok 3,6%) gdzies jest podana (KNF, albo
    gus..)
    Mówila o tym jedna pani prof. w TOK FM rankiem a niejaki buczkowski który
    sie z nią sprzeczał dając głowe że to jest 10% (bo przeciec gielda była
    super), dostał w ryło i sie zatkał jak sie okazało że w TOK FM mają dostęp
    do netu i pani prof. podała linka, weszli i sprawdzili w przerwie,
    Po przerwie pan buczkowski się zamknął.

    Anyway po tym programi sam sprawdziłem swój rejestr... no i kopara mi
    opadła.
    Jeszcze niech tylko root potwierdzi że wyszło mu to samo :).

  • 22. Data: 2011-03-09 22:32:57
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > tak jest skippy, mój case jest dokładnie identyczny chociaż podalem dane
    > proporsjonalne
    > do moich wpłat i stanu konta :).

    ja też proporcjonalne żeby jakiś mundrek nie grzebał w kompie za bardzo:)))

  • 23. Data: 2011-03-09 22:35:08
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    ale wiesz co... szczerze nie spodziewałem się aż takiej padaki.
    jednak coś mi świtało że policzylismy to już kiedyś, te równość ofe = lokata
    = zus

    no i się potwierdza

    1) JAK SAM NIE ZAROBISZ TO NIKT CI NIE DA

    bo niby qwa jakim cudem???

    :)))

  • 24. Data: 2011-03-09 22:41:04
    Temat: Re: najlepiej wychodzi IKE - wlasne !!!
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Mimo to IKE ma parę zalet:
    - nastawienie mentalne na długoterminowe zarabianie z powodu trudnego
    wycofania kasy,
    - kapitalizacja odsetek z obligacji i dywidend bez odciągania podatku,
    - strata w danym roku jest odliczana od dochodu z wszystkich lat ubiegłych i
    przyszłych, a nie tylko trzy kolejne,
    - długoterminowe inwestowanie, to mało transakcji i mało płaconych prowizji.

    Wady:
    - zrobią skok i na to. Tak że pewnie konieczna będzie ewakuacja przed
    czasem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

    Użytkownik "root" <r...@v...pl>

  • 25. Data: 2011-03-09 22:41:12
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <m...@t...moon> wrote in message news:il8vb0$dt8$1@news.onet.pl...
> [...]
    > lokata = zus
    >
    > no i się potwierdza
    >
    > 1) JAK SAM NIE ZAROBISZ TO NIKT CI NIE DA

    tak, pamiętam to, niestety nie pamiętam kiedy to liczyliśmy :).
    moze to było przez "padaką" w USA i bernkanowym ZIRP

    jesli tak to by moze sie zgadzało zus=lokata=ofe=4,5%

    george

  • 26. Data: 2011-03-09 23:06:45
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > tak, pamiętam to, niestety nie pamiętam kiedy to liczyliśmy :).
    > moze to było przez "padaką" w USA i bernkanowym ZIRP
    >
    > jesli tak to by moze sie zgadzało zus=lokata=ofe=4,5%
    >
    > george

    Może konkluzja; moja jest taka:

    Ta równość OFE = lokata nie jest IMO zbiegiem okoliczności.
    To skrajnie małe prawdopodobieństwo że akurat zaistniał taki przypadek.

    Uważam, że po prostu gruby zbiera z tortu maksymalnie tyle ile się da, a
    jednocześnie zostawia minimum nie pozwalające mu zarzucić, że sprawa jest
    klapa gorszą od najprostszej lokaty.

    I tyle.
    Z punktu widzenia biznesowego najprostsza logika, więc nie ma co szukać
    głębszych przesłań.

    Jak mnie totus zapytasz o szczegóły to ich nie znam.
    I nie obchodzą mnie one bo nie bedę prowadził takiego dealu.

  • 27. Data: 2011-03-09 23:17:36
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <m...@t...moon> wrote in message news:il916a$jq5$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Jak mnie totus zapytasz o szczegóły to ich nie znam.
    > I nie obchodzą mnie one bo nie bedę prowadził takiego dealu.

    zgadzam sie :)
    george

  • 28. Data: 2011-03-10 06:45:36
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    hłe hłe

    http://ofeee.blog.onet.pl/OFE-po-goralsku,2,ID418195
    879,n

  • 29. Data: 2011-03-10 07:08:21
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Jeszcze dochodzi jeden element o którym wspominałem, mianowicie potrącenie
    ZUS od kasy przekazywanej do OFE.
    Nie widzimy tego w płachtach przysłanych przez OFE i ZUS.
    Trzeba by sprawdzić i policzyć składki emerytalne jakie się przelewało, ale
    to siermiężna robota.
    Wyczytałm, że to potrącenie wynosi 0,8%

    Tak więc w moim przypadku, gdzie było:

    ==============
    po dodaniu w odpowiednim miejscu tej niewidzialnej kwoty 0,8% mamy
    następującą sytuację:

    Składki odprowadzone na OFE: 12.700zł + 0,8% = 13.716
    A dokładniej składki wpłacone do ZUS z przeznaczeniem na OFE, bo nas
    interesuje ile wpłaciliśmy do kasy, a nie ile ZUS przekazał dalej.

    ==============
    UWAGA:
    z 3,9% zrobiło się:

    ==============
    2,7%

  • 30. Data: 2011-03-10 07:27:30
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    > Dnia Wed, 9 Mar 2011 21:10:13 +0100, skippy napisał(a):
    >
    > Załóż tak dla jaj że wpłacasz do OFE tylko jedną skłądkę 100 zł na
    > początku
    > 1999 roku dostanisz dzisiaj 10jednostek *36 zł czyli 360 zł

    Kompletna bzdura
    Jedna składka to jedna jednostka, a nie 10 jednostek.

    pozdr