  • 11. Data: 2009-12-29 07:59:35
    Temat: Re: Polbank - linuks
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Kamikazee" <n...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:hhb383$iij$1@inews.gazeta.pl...
    W dniu 2009-12-28 19:49, Feromon pisze:

    >Czy udało ci się wykonać przelew w Firefoxie?
    >Ja jeszcze raz próbowałem wywala błąd.

    Ależ mając na myśli "śmiga" miałem udane przelewy, bo do podglądu nie trzeba
    certyfikatów instalować.
    Najnowsza Java i najnowszy Firefox. Oraz dokonałem ustawienia hasła dla klucza
    prywatnego:
    Narzędzia>opcje>szyfrowanie>urządzenia zabezpieczające>urządzenia
    zabezpieczające>zmień hasło

    A jaki dokładnie błąd?

    Feromon

  • 12. Data: 2009-12-29 10:38:06
    Od: MaciekZ <m...@g...com>

    Bogdan wrote:

    > MaciekZ twierdzi, że działa pod linuksem. Hmm może się wypowie i
    > potwierdzi lub zaprzeczy.

    Witam :-)

    Tak, u mnie przelewy działają bez problemu na Linuksie :-) Cóż, na tyle na
    ile system Polbanku może być "bezproblemowy" :-D

    Opis jak wyeksportować certyfikat i zaimportować go potem w FF podałem jakiś
    czas temu. Rzeczywiście, przy eksportowaniu certyfikatu do pliku *.p12
    trzeba nadać hasło dostępowe, które podaje się potem przy importowaniu, ale
    już przy przelewach hasło to nie jest potrzebne.

    Próbowałem już pod dwoma dystrybucjami - Gentoo i Ubuntu. Na pierwszej
    wszystko zadziałało bez problemu, na drugiej miałem mały problem, ponieważ
    brakowało symlinka w profilu Firefoksa. Ale to można bardzo łatwo poprawić
    jednym poleceniem.

    Gdyby ktoś miał problemy, to w duchu Wolnego Oprogramowania, chętnie służę
    pomocą ;-)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Maciek

  • 13. Data: 2009-12-29 14:39:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 29 Dec 2009 11:38:06 +0100, MaciekZ napisał(a):

    > Gdyby ktoś miał problemy, to w duchu Wolnego Oprogramowania, chętnie
    > służę pomocą ;-)

    Właśnie wczoraj próbowałem dokonać eksportu z IE i niestety
    niepowodzenie: mogę wyeksportować tylko certyfikat bez klucza prywatnego.
    Twierdzi coś w stylu, że klucz prywatny jest określony jako
    nieprzeznaczony do eksportu.

    Czy może mieć znaczenie,że tworząc certyfikat wybrałem wyższy poziom
    bezpieczeństwa, bo chciałem musieć wprowadzać dodatkowe hasło przy każdym
    użyciu certyfikatu?

  • 14. Data: 2009-12-29 15:49:54
    Od: Bogdan <m...@a...you>

    On Tue, 29 Dec 2009 11:38:06 +0100, MaciekZ wrote:

    [ciach]
    Masz to jak w polBANKU;P, że zwrócę się jak będę miał problem:)
    Oczywiście z przelewami w tymże banku.

    Pozdrawiam,

    --
    Bogdan

  • 15. Data: 2009-12-29 17:27:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Właśnie wczoraj próbowałem dokonać eksportu z IE i niestety
    > niepowodzenie: mogę wyeksportować tylko certyfikat bez klucza prywatnego.

    Certyfikat = klucz publiczny podpisany przez CA. Certyfikat nigdy nie
    zawiera klucza prywatnego, byloby to kompletnie bezsensowne: certyfikat
    jest czyms (dosc) publicznym, w odroznieniu od klucza prywatnego.

    Czasem bywa tak, ze certyfikat i klucz prywatny sa w jednym pliku, to
    zupelnie inna sprawa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2009-12-29 18:12:32
    Od: pwz <d...@d...pl>

    W dniu 2009-12-29 08:07, xbartx pisze:

    > Po co chodzisz?

    Bo im, $@*$wa, nie wierzę... Nie wiesz, ze żyjesz w drugim PRL-u i jak
    nie przedstawisz gdzie trzeba świstka z 5 podpisami i 10 pieczęciami, to
    niczego nie udowodnisz? Za 5 lat naliczą ci 100 opłat z odsetkami za
    zamknięte konto i weź udowadniaj, że nie jesteś wielbłądem.

    > Wyślij wypowiedzenie do banku listem poleconym, albo
    > nawet i zwykłym i tyle.

    Tere fere...
    Zajęło mi to dzisiaj 30 minut. Mam na papierze polecenia zamknięcia
    wszystkich rachunków. Będę je trzymał przez następne 10 lat (z powodu j.w.).
    pwz

  • 17. Data: 2009-12-29 23:25:25
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2009-12-29 08:59, Feromon pisze:
    > A jaki dokładnie błąd?

    Dokładnie taki sam jak ten
    http://www.nightstalker.info/wp-content/uploads/2009
    /11/polbank_mail01.jpg

  • 18. Data: 2009-12-30 00:17:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pwz" hhdgqj$a5s$...@i...gazeta.pl

    > Zajęło mi to dzisiaj 30 minut. Mam na papierze polecenia
    > zamknięcia wszystkich rachunków. Będę je trzymał przez
    > następne 10 lat (z powodu j.w.).

    Ja trzymam swoje papierki dłużej. :)
    Nawet ręcznie robione wyciągi z PKO bp.
    Bank dawał puste kartki z rubryczkami.
    Ja skrzętnie zapisywałem każdą operację. :)
    Trzymam to i trzymam... :) Od kilkunastu lat. :)

    Każda operacja była potwierdzana wyciągiem mikro.
    Każdy mikrowyciąg był przysyłany pocztą do domu...
    Wszystko za darmo, za prowadzenie konta... :)
    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2009-12-30 07:18:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 29 Dec 2009 18:27:14 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > jest czyms (dosc) publicznym, w odroznieniu od klucza prywatnego.
    >
    > Czasem bywa tak, ze certyfikat i klucz prywatny sa w jednym pliku, to

    Czyli uważasz, że klucz prywatny nie jest tym, co jest używane do
    potwierdzania przelewów w Polbanku?

  • 20. Data: 2009-12-30 08:30:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Czyli uważasz, że klucz prywatny nie jest tym, co jest używane do
    > potwierdzania przelewów w Polbanku?

    Nie mam bladego pojecia o Polbanku.
    Tak czy owak, klucz prywatny nie jest elementem certyfikatu, chociaz
    oczywiscie jest potrzebny np. do podpisania wiadomosci, ktorej
    autentycznosc ma byc nastepnie stwierdzana przy uzyciu tego certyfikatu.
    --
    Krzysztof Halasa