  • 1. Data: 2009-12-27 23:30:17
    Temat: nieuhonorowanie pełnomocnictwa notarialnego przez bank
    Od: z...@o...pl

    jak wiadomo, bank może odmówić zawarcia umowy
    rachunku bankowego bez podania przyczyny.

    skutkuje to tym, że jeśli panienka z okienka zobaczy
    notarialne pełnomocnictwo, a nie chce kompromitować się
    nieznajomością prawa i procedur wewnętrznych banku,
    może ulec pokusie spychologii i "po prostu odmówić",
    a klient pójdzie sobie do innego, lepszego banku...

    wszyscy są zadowoleni: gorszy bank, lepszy bank i klient.

    Co innego, jeżeli klient najpierw samodzielnie sobie
    założył rachunek bankowy, a nastepnie z jakiegoś tam
    powodu nie może osobiście odwiedzić placówki (wyjazd
    do Australii, oblożna ciężka choroba, ucięcie obydwu
    nóg oraz brak forsy na wózek inwalidzki, itd. itp.)

    wtedy klient może chcieć posłużyć sie notarialnym
    pełnomocnictwem i na przykład upoważnić rodzonego
    brata do wypłacenia wszystkich pieniędzy z rachunku
    bankowego.

    Klient przywołuje notariusza, sporządza pełnomocnictwo,
    wręcza pełnomocnikowi, ten idzie do banku, a tutaj ZONK

    bank PO PROSTU ODMAWIA, nic nie tłumaczy, NIE BO NIE...
    można się po prostu wq... (zdenerwować)

    a teraz pytanie praktyczne: jak przymusić bank
    do uhonorowania pełnomocnictwa?
    istnieją np. jakies orzeczenia lub wyroki sądowe,
    potwierdzające prawo notarialnego pełnomocnika do
    pieniędzy na rachunku bankowym?
    gdzie należy szukać pomocy?

  • 2. Data: 2009-12-28 00:35:02
    Od: "macka" <m...@i...pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > gdzie należy szukać pomocy?

    Ja proponuje zaczac od http://www.google.com :)

    MK

  • 3. Data: 2009-12-28 00:37:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z...@o...pl wrote:

    > Klient przywołuje notariusza, sporządza pełnomocnictwo,
    > wręcza pełnomocnikowi, ten idzie do banku, a tutaj ZONK

    masz rzeczywisty problem, czy tak sobie gdybasz?

  • 4. Data: 2009-12-28 10:03:29
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Do pieniędzy, czy do czynności?
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-12-28 15:00:41
    Od: MattS <m...@m...ms>

    On Mon, 28 Dec 2009 00:30:17 +0100,
    <z...@o...pl> wrote:

> [...]
    > do uhonorowania pełnomocnictwa?
    > istnieją np. jakies orzeczenia lub wyroki sądowe,
    > potwierdzające prawo notarialnego pełnomocnika do

    Znam osobiście taki przykład. Jest brat i siostra, siostra jest sądownie
    ubezwłasnowolniona, brat jest prawnym opiekunem. Siostra posiada rachunek
    w BZWBK, na który wpływają m.in. zasiłki itp. Każda wizyta w oddziale
    zaczyna się od przedstawienia segregatora orzeczeń, decyzji i wyroków
    sądowych. Zazwyczaj wizyta w oddziale wymaga kontaktu z kierownikiem
    placówki, pracownicy nie mają bladego pojęcia jak reagować w takich
    przypadkach. Z tego co słyszałem, osoby, które pojawiają się jako
    kierownicy również nie mają pojęcia, ale przynajmniej potrafią bez
    panikowania przeczytać orzeczenia sądowe. Z ciekawostek, kiedyś szeregowy
    pracownik BZWBK próbował jednak znaleźć się w tej sytuacji bez wzywania
    kierownika i zaczął od wydrukowania listy ostatnich operacji na koncie.
    Sęk w tym, że wydrukował i wręczył wyciąg z konta kompletnie innej osoby,
    wspólne było tylko nazwisko.

    Osobiście podejrzewam, że tak jest we wszystkich bankach. Sądzę, że tego
    typu przypadki są na tyle rzadkie, że bankom nie opłaca się szkolić
    personelu.

    MattS

  • 6. Data: 2009-12-28 17:05:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MattS" <m...@m...ms> napisał w wiadomości

    No to za kolejną wizytą z tym segregatorem zrobić krok dalej i jak już
    dojdą do wniosku, ze facet może występwoać w imieniu właścicielki, to
    ustanowić go jako pełnomocnika. Od tego czasu będzie wykonywał czynności
    jako pełnomocnik i już szeregowy pracownik nie będzie musiał się
    zastnawiać, czy może, czy nie.

  • 7. Data: 2009-12-28 17:07:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    W takich wypadkach składasz dyspozycję i informujesz oponującego, że
    oczywiście może jej nie wykonać, ale bank poniesie spowodowane tym
    konsekwencje finansowe. To przeważnie pomaga.

  • 8. Data: 2009-12-28 18:23:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MattS <m...@m...ms> writes:

    > Osobiście podejrzewam, że tak jest we wszystkich bankach. Sądzę, że
    > tego typu przypadki są na tyle rzadkie, że bankom nie opłaca się
    > szkolić personelu.

    Odnosze wrazenie ze ostatnio bankom "nie oplaca sie" szkolic pracownikow
    nawet jesli chodzi o typowe, moze tylko niekoniecznie "masowe" sprawy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2009-12-28 23:54:18
    Temat: Re: nieuhonorowanie peĹ&#65533;nomocnictwa notarialnego przez bank
    Od: z...@o...pl

    > Odnosze wrazenie ze ostatnio bankom "nie oplaca sie" szkolic pracownikow
    > nawet jesli chodzi o typowe, moze tylko niekoniecznie "masowe" sprawy.

    przyzwoitość nakazywałaby każdemu bankowi który zatrudnia np. pięć
    tysięcy pracowników utworzenie jednego etatu dla

    "naczelnego szamana do spraw obsługi świrów, kosmitów,
    szejków arabskich, synów ksiecia monako i innych dziwaków,
    a także notarialnie ustanowionych pełnomocników" :P

    który posiadałby tytuł mgr prawa i "znał sie na rzeczy"...

    a każda pani Zosia z placówki bankowej na zadupiu miałaby
    możliwość do niego zadzwonić lub wysłać emailem skany
    odpowiednich dokumentów. I czekac na decyzję.

  • 10. Data: 2009-12-29 08:08:15
    Od: MattS <m...@m...ms>

    On Tue, 29 Dec 2009 00:54:18 +0100,
    <z...@o...pl> wrote:

> [...]
    > możliwość do niego zadzwonić lub wysłać emailem skany
    > odpowiednich dokumentów. I czekac na decyzję.

    Taka ilość pracowników zaczęłaby generować tysiące zapytań w rodzaju:
    "klient nie chce podpisać zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach
    marketingowych, co robić?", "klient przyniósł dokument z USC z drugiego
    końca Polski o zmianie nazwiska, co robić?" itd.
    Większość pytań byłaby prosta, lecz wykraczająca poza standardowe
    umiejętności pracownika oddziału.

    Jako członek zarządu pewnej organizacji mam sporo obserwacji jak działa
    obsługa klienta w ING.
    Pracownicy oddziałów są nauczeni tylko zakładać lokaty (ewentualnie
    struktury) oraz przyjmować wnioski o kredyt gotówkowy.
    Ze względu na dużą rotację pracowników, niskie wynagrodzenia oraz
    niewielkie chęci do pracy osób pracujących za niskie wynagrodzenia, bank
    nie szkoli pracowników z czegokolwiek bardziej skomplikowanego. Jeśli
    klient ma jakieś życzenia wykraczające poza zestaw minimum, to pracownik
    dzwoni na jakąś infolinię ING, gdzie są już osoby lepiej wyszkolone, na
    moje oko na poziomie odpowiadającym oczekiwaniom wobec pracowników
    oddziałów, bez rozległej wiedzy prawnej, ale np. rozróżniające
    pełnomocnika od współwłaściciela, znające dobrze systemy używane w banku
    itp. Jeśli problem jest skomplikowany, to pracownicy z tej infolinii mogą
    skierować pytanie do wewnętrznego w ING biura szamana do spraw obsługi
    dziwnych przypadków.

    To, co proponujesz, to już działa (teoretycznie). Ze względu na masę
    prostych zapytań, pomiędzy pracownikami a "biurem szamana" jest jeszcze
    jedna linia pracowników bardziej kompetentnych.
    Niestety, w praktyce, to nie działa tak jak sobie zarząd ING wymyślił.
    Pracownicy oddziałów czasem nie mogą się dodzwonić na swoją infolinię,
    wtedy kombinują jak koń pod górę i potrafią odpowiedzieć: nie da się, nie
    obsłużę tego zlecenia. Albo potrafią powiedzieć wprost, nie wiem co z tym
    zrobić, proszę przyjść w innych godzinach, będzie wtedy bardziej obeznana
    koleżanka. Czasem osoby z tej infolinii też się okazują niedouczone.

    MattS