  • 81. Data: 2002-05-28 13:58:37
    Temat: Re: Podpis na karcie.
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Marcin F <m...@i...pl> wrote:

    > miala byc trywialna modyfikacja posa "by zapamietywal dane z karty oraz
    > wprowadzany przez klienta PIN"

    > no wlasnie

    No i? Masz trywialna modyfikację.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 82. Data: 2002-05-28 14:25:15
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > No i? Masz trywialna modyfikację.

    ani trywialna ani modyfikacja posa, tylko dosc czasochlonna
    w konstrukcji przystawka do oglupiania naiwnych klientow,
    a jesli klient wykaze minimum zorientowania w temacie
    to ktos kto to robi bedzie mial powazne klopoty

    nie wiem czy wszystkie ale chyba wiekszosc pinpadow
    posiada wyswietlacz, co na nim wyswietlisz klientowi?
    zreszta to nie problem, zamiast kombinowac
    z dodatkowa klawiatura prosciej na te wlasciwa
    nakleic druga ale w postaci cienkiej folii
    (jesli autentyczna klawiatura jest w miare plaska)

    Krzysztof pisal:
    "Natomiast taka modyfikacja terminala, by zapamietywal dane z karty oraz
    wprowadzany przez klienta PIN jest trywialna, i nie wymaga zadnych
    dodatkowych operacji."

    wiec mnie ciekawi dokladnie to o co mu chodzilo a nie kombinowanie
    w stylu podstawiania podrobek pinpadow, masz jakis pomysl ?

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 83. Data: 2002-05-28 20:09:17
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Marcin F <m...@i...pl> wrote:

    > ani trywialna ani modyfikacja posa, tylko dosc czasochlonna
    > w konstrukcji przystawka do oglupiania naiwnych klientow,
    > a jesli klient wykaze minimum zorientowania w temacie
    > to ktos kto to robi bedzie mial powazne klopoty

    Przepraszam, w jaki sposób klient może sie zorientować, że klawiatura,
    na której stuka kod jest 'lewa'?

    > nie wiem czy wszystkie ale chyba wiekszosc pinpadow
    > posiada wyswietlacz, co na nim wyswietlisz klientowi?

    To samo, co wyświetla prawdziwy wyświetlacz. Tak ciężko zdjąc sygnały?

    > zreszta to nie problem, zamiast kombinowac
    > z dodatkowa klawiatura prosciej na te wlasciwa
    > nakleic druga ale w postaci cienkiej folii
    > (jesli autentyczna klawiatura jest w miare plaska)

    Sam widzisz, że sposobów jest naprawdę wiele.

> [...]

    > wiec mnie ciekawi dokladnie to o co mu chodzilo a nie kombinowanie
    > w stylu podstawiania podrobek pinpadow, masz jakis pomysl ?

    Bardzo proszę - rozbieramy pin-pad i podłączamy układzik do matrycy
    klawiatury. Dzięki temu wiemy jakie klawisze zostały naciśnięte.
    Potrzebne - Jeden układzik 89F2051 i jedna pamięć statyczna - razem - 20
    złotych.

    W POSA-a montujemy układzik podpięty do głowicy odczytującej. I równiez
    89F2051 + pamięć statyczna.

    Ew. można jeszcze inaczej - zmieniamy przewód łączący klawiaturę z
    POS-em na taki, który ma nieco więcej żył i od razu transmitujemy to, co
    naciśnięte do tego drugiego układziku (89F2051 ma port RS232). I mamy
    komplety od razu...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 84. Data: 2002-05-28 21:13:53
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Bardzo proszę - rozbieramy pin-pad i podłączamy układzik do matrycy

    Dalej sie nie rozumiemy; to juz przerobka a nie trywialna modyfikacja
    samego POS'a tak zeby sam zapamietywal piny i dane kart, przeczytaj
    jeszcze raz to co napisal Krzysztof.

    A skoro juz przerabiamy to znow wracam do mojego pytania o
    zabezpieczenia tych urzadzen, czy one nie sa w stanie wyslac
    raportu do centrum i powiadomic chociazby o nieautoryzowanym otwarciu
    obudowy?

  • 85. Data: 2002-05-28 22:20:07
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Nie wyciągam wniosków ze swej niewiedzy. Znam za to kilka przykładów,
    > kiedy szaraczek z bankiem wygrał.

    Pojedyncze przyklady tez znam :)

    > Zmień banki. Te, z których usług korzystam maja jakoś normalne w miarę
    > regulaminy.

    A Twoje pekao ??? do nomalnych chyba nie nalezy :-))
    To jest spostrzezenie ogolne. Mam konta w normalnych bankach.
    pzd

  • 86. Data: 2002-05-29 10:11:37
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Witek <w...@p...onet.fi> wrote:

    > A Twoje pekao ??? do nomalnych chyba nie nalezy :-))
    > To jest spostrzezenie ogolne. Mam konta w normalnych bankach.

    Pekao nie jest 'moje'. Natomiast regulaminy Pekao są całkiem dobrze
    skonstruowane.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 87. Data: 2002-05-29 10:13:45
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Marcin F <m...@i...pl> wrote:

    > Dalej sie nie rozumiemy; to juz przerobka a nie trywialna modyfikacja
    > samego POS'a tak zeby sam zapamietywal piny i dane kart, przeczytaj
    > jeszcze raz to co napisal Krzysztof.

    Wybacz, dla mnie jest to trywialna modyfikacja. Chcesz jeszcze prostszą?
    Wymiana jednej kostki w samym POS-ie. Tej, która zawiera program.

> [...]
    > zabezpieczenia tych urzadzen, czy one nie sa w stanie wyslac
    > raportu do centrum i powiadomic chociazby o nieautoryzowanym otwarciu

    Pewnie są. Tylko zauważ, że jak są odłączone, to sobie moga wysyłać...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 88. Data: 2002-05-29 12:09:57
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Wybacz, dla mnie jest to trywialna modyfikacja. Chcesz jeszcze prostszą?
    > Wymiana jednej kostki w samym POS-ie. Tej, która zawiera program.

    Zapewne system jest tak prymitywny ze nie polapie sie
    o tym ze zmieniles taka drobnostke jak oprogramowanie posa...
    Naprawde wierzysz w to ?

    > Pewnie są. Tylko zauważ, że jak są odłączone, to sobie moga wysyłać...

    Tak, tylko ze Ty oszukkiwac klientow odlaczonym posem tez sobie
    mozesz...
    Zapewne urzadzonko wysle raport przy pierwszym wlaczeniu. Nie wiem na
    100%
    czy jest tak jak pisze, ale nie widze powodu zeby tak nie bylo skoro
    potrafi to juz wspomniana przeze mnie budka telefoniczna.

  • 89. Data: 2002-05-29 16:51:40
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Pekao nie jest 'moje'. Natomiast regulaminy Pekao są całkiem dobrze
    > skonstruowane.

    ROTFL :-))))

  • 90. Data: 2002-05-29 18:32:53
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>