  • 11. Data: 2003-10-08 07:23:05
    Temat: Re: Płatność paypal or Bidpay.com w Polsce?
    Od: "Pablos" <k...@U...tlen.pl>

    > Potwierdznie jest tylko czy money order zostalo wyslane a nie czy
    > zrealizowane

    wystarczy zadzwonić na bezpłatny (w USA) numer telefonu, wstukać numer Money
    Order który masz podany przez BidPay, wstukać kwotę na jaką opiewa MO i
    automat powie Ci czy został już zrealizowany czy też nie

    z BidPayem masz tylko jeden prawdziwy kłopot - jeśli suma jest rzędu
    kilkuset USD to bez żadnego powodu i żadnego ostrzeżenia poprostu nie
    zrealizują transakcji - tacy już są

    zresztą przy mniejszych kwotach też potrafią odmówić transakcji - mnie
    próbowali w czerwcu naciąć !!!

    BidPay najpierw napisał maila że wszystko ok i wyślą MO do sprzedawcy,
    później napisali do sprzedawcy że wstrzymują MO i żeby mi nie wysyłał towaru
    (nie informując mnie ani o samym fakcie, ani o przyczynach podjęcia takiej
    decyzji) - na koniec zwrócili mi przelewaną kwotę (po około miesiącu i
    kilkunastu mailach z pytaniami) ale potrącili sobie opłatę za przekaz
    tym mnie tak wkurzyli że zgłosiłem reklamację w mBanku i kochany mbank
    załatwił sprawę bo po 3-ch mcach oddali mi wszystko co do grosza
    dlatego ja osobiście mówię sobie - nigdy więcej BidPay - najlepsze jest to,
    że do dzisiaj nie wiem dlaczego zablokowali ten przekaz na zawrotną sumę 49
    USD

  • 12. Data: 2003-10-08 07:31:10
    Od: "Pablos" <k...@U...tlen.pl>

    > Renoma wynikająca z tego, że za Bidpayem stoi Western Union, co by nie
    > mówić duża firma. A Paypal jeszcze niedawno miał siedzibę w stalowym
    > kontenerze. Dodatkowo można na wielu stronach w sieci poczytać o
    > praktykach Paypala z blokowaniem kont pełnych kasy, itp

    dokładnie takie same strony możesz znaleźć o usłudze BidPay - jeśli tylko
    poszukasz (np. http://www.bidpaysucks.com/)
    mnie osobiście BidPay próbował naciąć - coprawda na drobną kwotę ale
    wkurzyli mnie dla samej zasady

    w dodatku jakakolwiek próba kontaktu z nimi w razie problemów jest
    nieskuteczna - odsyłają standardowego maila z bełkotem że nie mogą
    zrealizować transakcji bo nie pozwalają im na to wewnętrzne przepisy,
    bezpieczeństwo itd - a nie ma w tym żadnej logiki - płaciłem za ich pomocą
    za kilka transakcji i kilka przechodziło bezproblemowo a później nagle jakąs
    blokowali i koniec - zero uzasadnienia, nawet nie poinformowali mnie o tym -
    dopiero od zdenerwowanego sprzedawcy dowiedziałem się że bidpay nie wyśle mu
    kasy

    paypal działa mimo wszystko dużo lepiej i sprawniej - choć akurat my Polacy
    mamy niestety spory kłopot by to konto założyć

    > jest bardziej popularny wynika z tego ze IQ większości ich populacji
    > nie pozwala zrozumieć im procedury odbioru Money Order :)).

    bzdury do kwadratu opowiadasz - MO to praktycznie podstawowy u nich sposób
    przekazywania pieniędzy, jest o tyle banalny że praktycznie w każdym sklepie
    spożywczym "na rogu" czy kiosku z gazetami za drobną opłatą kilkudziesięciu
    centów czy dolara każdy może taki MO zrealizować - poradzi z tym sobie nawet
    15-latek murzyn analfabeta

    natomiast żeby założyć konto paypal to zdecydowanie IQ usera musi być
    wieksze, musi mieć konto bankowe itd itd

  • 13. Data: 2003-10-08 07:51:24
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Wed, 8 Oct 2003 09:31:10 +0200, "Pablos" <k...@U...tlen.pl>
    wrote:

> [...]
    >poszukasz (np. http://www.bidpaysucks.com/)
    >mnie osobiście BidPay próbował naciąć - coprawda na drobną kwotę ale
    Wow ... to nie wiedziałem, może nie szukałem dlatego ze na ponad 30
    transakcji jakie przez nich robiłem, wszystkie były OK, sumy od 10$ do
    300$. Ale kase odzyskałeś, z Paypala nie dałbyś rady IMHO, chyba ze
    poprzez bank wystawcę karty ...

    >w dodatku jakakolwiek próba kontaktu z nimi w razie problemów jest
    >nieskuteczna - odsyłają standardowego maila z bełkotem że nie mogą
    >zrealizować transakcji bo nie pozwalają im na to wewnętrzne przepisy,
    W Paypalu zawsze odpowiada automat, korespondowalem z Paypal i Ebay po
    zlikwidowaniu przez nich Billpointa (chyba tak to się nazywało). W
    Paypal zawsze na każde pytanie odpowiadał automat.

    >paypal działa mimo wszystko dużo lepiej i sprawniej - choć akurat my Polacy
    >mamy niestety spory kłopot by to konto założyć
    Mam kilku znajomych, którzy używali konta w Paypal bez problemu z
    polską kartą (ja zresztą też) i gdy tylko na ich koncie pojawiła się
    kwota powyżej 200$, konto zostało zablokowane do późniejszych
    wyjaśnień, a potem wogóle nie można było się na nie zalogować. Jeden
    znajomy stracił ponad 800$ ... nic nie mógł zrobić. Mi AFAIK przycieli
    pare $, jak jeden klient odmówił przyjęcia płatności z karty ...
    akceptował tylko kase bezpośrednio z konta Paypal i potem

> [...]
    >centów czy dolara każdy może taki MO zrealizować - poradzi z tym sobie nawet
    Może przesadzam, ale jak chciałem kupić coś na ebay od gości którzy
    akceptowali tylko Paypala i proponowałem w zamian Bidpay, to z reguły
    odpowiadali, że to za dużo zachodu, że nie wiedzą jak odebrać kasę,
    albo że muszą gdzieś daleko po nią się udać i woleli Paypala mimo
    obciążającej ich prowizji ...

    >natomiast żeby założyć konto paypal to zdecydowanie IQ usera musi być
    >wieksze, musi mieć konto bankowe itd itd
    Niekoniecznie, większość ludzi którym wpłacałem tam kase, wydawała ją
    za pomocą Paypala w sklepach internetowych lub też na eBay ... mało,
    kto przyznawał się, że przelewa to na konto ... moze chodzi o podatki
    ? Nie mam pojęcia.

    Dla mnie Bidpay był dużo lepszy od Paypala, do czasu aż nie
    przeczytałem o Twojej przygodzie, teraz to chyba całkiem zrezygnuje z
    zakupów na eBay, choć z drugie strony dzięki eBay można zaoszczędzić
    setki $.

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 14. Data: 2003-10-08 07:54:50
    Od: "Witek Lewar\(Lewarek\)" <W...@v...net>

    "Dentarg" <d...@i...com> wrote in message

> [...]
    > jest bardziej popularny wynika z tego ze IQ większości ich populacji
    > nie pozwala zrozumieć im procedury odbioru Money Order :)).

    Twoje rozumowanie o IQ w USA bierze sie chyba z tego, ze nigdy nie byles w
    USA i ten kraj kojarzy Ci sie z chamburgerem i Coca cola. Tymczasem porownaj
    sobie IQ Polakow i Amerykanow i porownaj sobie w jakich warunkach zyja jedni
    i drudzy i wysnuj wniosek kto sobie sam lepiej sciele.
    A poza tym Pay Pal jest zdecydowanie lepszy niz Bid Bay, gdyz placac przez
    Pay Pal pieniadze sa na koncie odbiorcy po 2 minutach, natomiast na czek z
    W.U. trzeba czekac i tydzien.

  • 15. Data: 2003-10-08 08:28:04
    Od: "Witek Lewar\(Lewarek\)" <W...@v...net>

> [...]
    > transakcji jakie przez nich robiłem, wszystkie były OK, sumy od 10$ do
    > 300$. Ale kase odzyskałeś, z Paypala nie dałbyś rady IMHO, chyba ze

    Pay Pal nie blokuje kasy bez powodu. Blokuje tym, ktorzy dokonuja oszustw na
    aukcjach, nie maja pelnej aktywacji konta lub
    okazalo sie, ze ich konto czekowe zostalo zamkniete lub zarejstrowali sie z
    kraju, ktory nie moze uczestniczyc w platnosciach poprzez Pay Pal.
    Rozumiem Twoje rozgoryczenie wzgledem Pay Pal, bo nie mozesz z niego
    korzystac, ale zapeniam Ciebie, ze jesli masz w pelni aktywne konto to nie
    moze byc nic lepszego jak Pay Pal

  • 16. Data: 2003-10-08 09:03:27
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Pay Pal nie blokuje kasy bez powodu. Blokuje tym, ktorzy dokonuja oszustw
    na
    > aukcjach, nie maja pelnej aktywacji konta lub

    Ale z tego co można tu i ówdzie przeczytać dzieje się to najczęściej
    wtedy gdy na konto wpłynie jakaś istotniejsza kasa - to zapewne
    przypadek i fatalny zbieg okoliczności? ;-)

    Pix

  • 17. Data: 2003-10-08 09:30:26
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Wed, 08 Oct 2003 07:54:50 GMT, "Witek Lewar\(Lewarek\)"
    <W...@v...net> wrote:

    >Twoje rozumowanie o IQ w USA bierze sie chyba z tego, ze nigdy nie byles w
    Nie zauważyłeś chyba emotikonów ... :)), oznacza jednak żart lub
    pisanie czegoś w żartobliwym wesołym tonie ...
    Fakt w USA nie byłem, ale jakoś nie mam ochoty tam jechać.
    Paypal jest na pewno fajniejszy, wiem bo korzystałem i kasa była u
    odbiorcy (powiadomienie) po mniej niż 2 minutach. Ale przekręty robili
    tam IMHO większe niż te tu opisane o Bidpay.
    W każdym razie kłopotów z Paypalem miałem sporo więcej niż z Bidpay, a
    tekst o IQ obywaleti dodałem żartem, ale chyba sposób zwycięztwa Busha
    w wyborach i opinie społeczeństwa USA o wojnie w Iraq mówią same za
    siebie ... ale to IMHO dyskusja nie na tą grupę ...

    pzdr,
    Dentarg

  • 18. Data: 2003-10-08 09:30:29
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Wed, 08 Oct 2003 08:28:04 GMT, "Witek Lewar\(Lewarek\)"
    <W...@v...net> wrote:

> [...]
    >okazalo sie, ze ich konto czekowe zostalo zamkniete lub zarejstrowali sie z
    >kraju, ktory nie moze uczestniczyc w platnosciach poprzez Pay Pal.
    Tak, ale dlaczego wogóle dopuszczają możliwość płacenia kartami (teraz
    chyba juz nie) z krajów których nie obsługują ? Po za tym nie wierze w
    zbieg okoliczności, blokowania konta zawsze w momencie zasilenia go
    dużą kwotą ...

    >Rozumiem Twoje rozgoryczenie wzgledem Pay Pal, bo nie mozesz z niego
    >korzystac, ale zapeniam Ciebie, ze jesli masz w pelni aktywne konto to nie
    >moze byc nic lepszego jak Pay Pal
    Bez problemu moge skorzystać z Paypal, albo kartą (i adresem) mojego
    dziadka (Citi NY), albo samemu zrobić sobie taką kartę ... ale IMHO to
    za duzo zachodu i to raczej oni powinni udostępnić te usługę w
    wiekszej ilości krajów, a nie zmuszać ludzi do takich kombinacji.
    Dziwi mnie tylko podejscie eBaya, który zlikwidował Billpointa i
    wprowadził Paypal jako podstawowy system płatności ...

    pzdr,
    Dentarg

  • 19. Data: 2003-10-08 10:52:13
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > w wyborach i opinie społeczeństwa USA o wojnie w Iraq mówią same za
    > siebie ... ale to IMHO dyskusja nie na tą grupę ...

    To raczej kwestia innego podejścia do świata i mniejszego
    rozpieszczenia obywateli przez państwo opiekuńcze, ale to
    rzeczywiście NTG.

    > pzdr,
    wzjm.,
    Pix

  • 20. Data: 2003-10-08 11:21:57
    Od: "Pablos" <k...@U...tlen.pl>

    > Ale z tego co można tu i ówdzie przeczytać dzieje się to najczęściej
    > wtedy gdy na konto wpłynie jakaś istotniejsza kasa - to zapewne
    > przypadek i fatalny zbieg okoliczności? ;-)

    a gdzie coś takiego czytałeś ?
    jeśli na tej grupie - sytuacje takie jak kolega Dentarg zgłasza to jest to
    niestety przykre ale zgodne z regulaminem PayPal który wyraźnie informuje że
    obsługuje klientów z wybranych krajów wsród których nie ma niestety Polski

    wiec jeśli ktoś zarejestrował konto udając że np ma adres w Niemczech,
    podaje polska kartę itd to nie ma się co dziwić że później mu to konto
    blokują - a że akurat w takim momencie gdy wpłyną na nie jakies pieniądze -
    to rzeczywiście jest trochę nie fair ale zgodne z ich regulaminem - który
    użytkownik jako pierwszy złamał

    jedyny przypadek "amerykański" o jakim slyszałem to protesty człowieka,
    któremu PayPal nie chciał wypłacić całej kwoty jednorazowo tylko przez kilka
    mcy po bodajże 250 USD (miał nowe niezweryfikowane konto paypal i nie
    doczytał że takie jest ograniczenie)

    inne sytuacje dotyczące płatności "kredytowych" kartą paypal - ale to jest
    wiadome - że jeśli sprzedawca akceptuje taką płatnośc to ponosi ryzyko i
    sporo sprzedawców wiedząc o tym pisze że akceptuje tylko płatności paypal z
    własnych środków

    - jednym słowem ktoś gdzieś coś nie doczyta w regulaminie a później głośno
    krzyczy "ZŁODZIEJE" - to takie znajome w sumie