  • 1. Data: 2003-10-07 09:07:55
    Temat: czy grozi nam argentyna
    Od: "Marcous" <k...@w...pl>

    czy grozi nam druga "argentyna "????
    nie znam sie na bankowosci ale to co ostatnio widze w telewizji co sie
    dzieje w polityce ....

  • 2. Data: 2003-10-07 12:56:25
    Temat: Re: czy grozi nam argentyna
    Od: "roythekid" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Marcous" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czy grozi nam druga "argentyna "????
    > nie znam sie na bankowosci ale to co ostatnio widze w telewizji co sie
    > dzieje w polityce ....

    Ja osobiście nie jestem ekspertem, ale coś się chyba wszystkim miesza, bo takie coś
    jak w Argentynie nam chyba na razie nie grozi - tam podłożem problemów był
    wyimaginowany stały kurs waluty. U nas co najwyżej będzie kryzys finansowy jaki już
    przeżywaliśmy: dewaluacje, hiperinflacje, zbiorowe masturbacje, i inne ...acje ...
    ale najpierw kraj mlekiem i miodem płynący ... przez pół roku, a potem przez
    następne 150 lat (chyba że będzie kolejny kryzys ... tzn kolejny demagog dojdzie do
    władzy) zaciskanie pasa.
    Jestem stosunkowo młody (30 i parę wiosen) ale już przyzwycziłem się do falowej
    natury polskiej rzeczywistości.
    Pozdrawiam
    roythekid

  • 3. Data: 2003-10-07 20:44:36
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    "Marcous" <k...@w...pl> wrote in message
    > czy grozi nam druga "argentyna "????
    > nie znam sie na bankowosci ale to co ostatnio widze w telewizji co sie
    > dzieje w polityce ....

    Nie boj sie dokonczyc ..... to sie nazywa "Przywrocmy normalnosc".
    Jesli masz jakies oszczednosci to kup sobie nowy samochod, moze kino domowe.
    Zapros zone/ dziewczyne na obiad do restauracji, kup jej perfumy czy
    kolczyki.
    Ewentualnie wez kredyt zlotowkowy ale na staly procent.
    Przynajmniej coz z tych pieniedzy bedziesz mial.

    PiotR

  • 4. Data: 2003-10-07 20:51:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "roythekid" <r...@w...pl> writes:

    > Ja osobiście nie jestem ekspertem, ale coś się chyba wszystkim miesza,
    > bo takie coś
    > jak w Argentynie nam chyba na razie nie grozi - tam podłożem problemów był
    > wyimaginowany stały kurs waluty.

    Nie. Staly kurs waluty spowodowal tylko, ze zmiana byla gwaltowna -
    do momentu, w ktorym panstwo bylo w stanie ten kurs utrzymywac, niby
    nic sie nie dzialo (pomijajac wzrastajace zadluzenie panstwa itd),
    a nastepnie panstwo przestalo byc w stanie utrzymywac kurs 1:1, i ARS
    gwaltownie stracil na wartosci (po drodze byly jeszcze przepychanki
    rozmaite i blokowania kont, ale to sprawy detaliczne). Zdjeto juz
    bezsensowny sztywny kurs, i peso zaczelo plynnie tracic do US$.

    Nam przypuszczalnie nie grozi gwaltowna zmiana kursu i blokowanie kont
    bankowych, ale efekty dlugoterminowe moga byc podobne.
    Z tym, ze Argentyna mocno zmniejszyla wydatki budzetowe.

> [...]
    > i inne ...acje ...
    > ale najpierw kraj mlekiem i miodem płynący ... przez pół roku,

    ??? Nie przypominam sobie takich rzeczy, chyba ze masz na mysli Gierka
    czy cos wczesniejszego, ale to zupelnie inne realia.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH