    From: "Pablos" <k...@U...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność paypal or Bidpay.com w Polsce?
    Date: Wed, 8 Oct 2003 09:31:10 +0200

    > Renoma wynikająca z tego, że za Bidpayem stoi Western Union, co by nie
    > mówić duża firma. A Paypal jeszcze niedawno miał siedzibę w stalowym
    > kontenerze. Dodatkowo można na wielu stronach w sieci poczytać o
    > praktykach Paypala z blokowaniem kont pełnych kasy, itp

    dokładnie takie same strony możesz znaleźć o usłudze BidPay - jeśli tylko
    poszukasz (np. http://www.bidpaysucks.com/)
    mnie osobiście BidPay próbował naciąć - coprawda na drobną kwotę ale
    wkurzyli mnie dla samej zasady

    w dodatku jakakolwiek próba kontaktu z nimi w razie problemów jest
    nieskuteczna - odsyłają standardowego maila z bełkotem że nie mogą
    zrealizować transakcji bo nie pozwalają im na to wewnętrzne przepisy,
    bezpieczeństwo itd - a nie ma w tym żadnej logiki - płaciłem za ich pomocą
    za kilka transakcji i kilka przechodziło bezproblemowo a później nagle jakąs
    blokowali i koniec - zero uzasadnienia, nawet nie poinformowali mnie o tym -
    dopiero od zdenerwowanego sprzedawcy dowiedziałem się że bidpay nie wyśle mu
    kasy

    paypal działa mimo wszystko dużo lepiej i sprawniej - choć akurat my Polacy
    mamy niestety spory kłopot by to konto założyć

    > jest bardziej popularny wynika z tego ze IQ większości ich populacji
    > nie pozwala zrozumieć im procedury odbioru Money Order :)).

    bzdury do kwadratu opowiadasz - MO to praktycznie podstawowy u nich sposób
    przekazywania pieniędzy, jest o tyle banalny że praktycznie w każdym sklepie
    spożywczym "na rogu" czy kiosku z gazetami za drobną opłatą kilkudziesięciu
    centów czy dolara każdy może taki MO zrealizować - poradzi z tym sobie nawet
    15-latek murzyn analfabeta

    natomiast żeby założyć konto paypal to zdecydowanie IQ usera musi być
    wieksze, musi mieć konto bankowe itd itd