  • 1. Data: 2003-09-11 14:37:54
    Temat: Placenie karta w Wars PKP
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    Witam Wszystkich,
    Jechalem dzisiaj pociagiem i glod mnie do Warsu zagnal. A tam w menu na
    pierwszej stronie taki tekst: "akceptujemy karty sysytemu Polcard i Amerkian
    Express". Pisownia oryginalna. Czy Polcard jeszcze ma jakies swoje karty???
    Ot taka PKPowska ciekawostka.

    Pozdrowienia,
    Pablo

  • 2. Data: 2003-09-11 14:44:46
    Temat: Re: Placenie karta w Wars PKP
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Użytkownik "Pablo" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Amerkian
    > Express". Pisownia oryginalna. Czy Polcard jeszcze ma jakies swoje

    Oczywiście Polcard (wypukła), Polcard Bis (elektroniczna) i Polcard Tempo
    (bankomatowa). Dla wypukłych Polcardów POSy Polcardu mają nawet dodatni
    floor limit!

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2003-09-11 14:56:24
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    > Oczywiście Polcard (wypukła), Polcard Bis (elektroniczna) i Polcard Tempo
    > (bankomatowa). Dla wypukłych Polcardów POSy Polcardu mają nawet dodatni
    > floor limit!

    A nie sa to produkty powoli wycofywane z rynku? Przeciez nawet SKOKi
    reklamuja caly zestaw karty VISA.

    Pablo

  • 4. Data: 2003-09-11 16:58:32
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Pablo <p...@w...pl> wrote:
    > Express". Pisownia oryginalna. Czy Polcard jeszcze ma jakies swoje karty???
    > Ot taka PKPowska ciekawostka.

    Tak naprawdę akceptują wszystkie wypukłe, jakie przechopdzą w
    terminalach Polcardu.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2003-09-12 11:17:26
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Pablo <p...@w...pl> wrote:

    > Tak naprawdę akceptują wszystkie wypukłe, jakie przechopdzą w
    > terminalach Polcardu.

    Podobnie w na pokladach LOTu - tyle ze rozna limity - AmEx - 1k, DC, Visa,
    EC, Discover - 650 PLN, PolCard - 250 PLN.

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2003-09-13 08:48:47
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Podobnie w na pokladach LOTu - tyle ze rozna limity - AmEx - 1k, DC, Visa,
    > EC, Discover - 650 PLN, PolCard - 250 PLN.

    Właśnie. Bo pisałem do Lufthansy, ale dwa razy pytanie olali sikiem prostym.

    W sumie nie zarąbałem ichniego katalogu Flying Shopu, ale widziałem tam
    kilka logo organizacji płatniczych. ZTCP Visa, MasterCard. Ale to logiczne.
    Jednakże wydaje mi się, że widziałem też logo EC. Tylko zawsze myślałem, że
    EC to ichnie karty elektroniczne, wymagające autoryzacji...

    I druga sprawa - w Niemczech bardzo popularna jest karta EC. Czy na 100%
    Maestro wydane w Polsce posiadjące takie logo na odwrocie będzie działać, a
    bez loga nie?
    Bo ciekawi mnie bardzo o co chodzi z tym EC - na przykład ING na zwykłych
    maestro do rachunków daje EC, a na pre-paid już nie...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 7. Data: 2003-09-13 09:14:45
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    że
    > EC to ichnie karty elektroniczne, wymagające autoryzacji...

    Ja mam ten katalog, dosyc aktualny, bo sprzed miesiaca i o Discover i EC nie
    ma w nim mowy. a limity sa nastepujace:

    AmEx, Visa, Eurocard/Mastercard, Access - 1000 pln
    Diners Club, JCB - 600 pln
    Polcard, Hermes - 250 pln

    Dziwi mnie troche maly limit Dinners`a w porownaniu do Visy, AmExa i
    Mastercarda.

    Pozdr. Michal

  • 8. Data: 2003-09-13 09:37:55
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Witkowski" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ja mam ten katalog, dosyc aktualny, bo sprzed miesiaca i o Discover i EC
    nie
    > ma w nim mowy. a limity sa nastepujace:

    Ale ja pisałem o Lufthansie. Jak mam możliwość to nie latam LOTem. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 9. Data: 2003-09-13 11:19:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> writes:

> [...]
    > Jednakże wydaje mi się, że widziałem też logo EC. Tylko zawsze myślałem, że
    > EC to ichnie karty elektroniczne, wymagające autoryzacji...

    Wniosek ogolny: nalezy zrezygnowac z terminu "karta elektroniczna"
    na okreslenie karty (magnetycznej) online.

    Watpie, by bylo EC.
    Jednakze mam wrazenie, ze niemieckie EC nie musza byc autoryzowane,
    mimo ze nie sa offline w normalnym znaczeniu.

    > I druga sprawa - w Niemczech bardzo popularna jest karta EC. Czy na 100%
    > Maestro wydane w Polsce posiadjące takie logo na odwrocie będzie działać, a
    > bez loga nie?

    Nie bedzie dzialac najprawdopodobniej ani jedna ani druga. Albo obydwie.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 10. Data: 2003-09-13 17:40:08
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > Wniosek ogolny: nalezy zrezygnowac z terminu "karta elektroniczna"
    > na okreslenie karty (magnetycznej) online.

    E ?

    > Watpie, by bylo EC.

    Głowy nie dam, ale chyba było. Jak ktoś poleci Lufthansą, to niech obada, ja
    na razie nie planuję. :-)

    > Nie bedzie dzialac najprawdopodobniej ani jedna ani druga. Albo obydwie.

    Czyli sugerujesz, że istnienie tego znaczka nic nie znaczy ?

    Dziwne by było, aby nie móc zapłacić kartą z logiem EC w punkcie z logiem
    EC...

    W ogóle cholerni Niemcy - musieli wymyślać jakiś swój standard ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara