  • 31. Data: 2019-11-14 16:41:49
    Temat: Re: Pko bp i konto zmarłego
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 16:21:16 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Bank oddaje oryginały po zrobieniu sobie kopii

    Musi czy tylko może być tak miły?

  • 32. Data: 2019-11-14 16:56:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Najpierw odróżniaj z oskarżenia prywatnego od tych z urzędu.

    -----

  • 33. Data: 2019-11-14 17:15:14
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 08:56:08 UTC-6 użytkownik Kris napisał:

    > Znam dwa takie przypadki w kręgu znajomych(w jednym przypadku 7 osób razem do banku
    się stawic musiało) a trzeci przerabiałem po śmierci ojca. Musieliśmy się wszyscy
    razem stawić i bank kwotę lokaty wypłacił zgodnie z tym co było w akcie
    dziedziczenia. W naszym wypadku po 1/3.
    > Nie było opcji ze ja przyjdę w poniedziałek, siostra we wtorek a mama w środę.

    Bo sie dales zagadac byle biurwie z banku. Jakbys zapytal o punkt w regulaminie to
    moze byc ci go podali. Ale wtedy mozesz przyniesc upowaznienia i dyspozycje zeby kasa
    byla wyplacona na konta zainteresowanych. Albo zainteresowani moga przyniesc
    dyspozycje i bank moze je uruchomic jednoczesnie jak jest taki przywalony.

    > Napisz więc jaka jest prawda.

    Prawda jest taka ze w tych bankach spotkales durni.
    W moim CA pani grzecznie pokazala mi ile jest na koncie jak przynioslem akt
    poswiadczenia dziedziczenia, skopiowala go sobie i powiedziala ze siostra moze
    przyjsc po swoja polowe kiedy chce i wtedy tez zamknie konto.
    Ale ja musze przyjsc za pare dni bo ona tylko ten akt wysyla do centrali i oni go tam
    procesuja i jej tylko daja info ze moze wyplacac.

    Nie ma zadnego uwarunkowania prawnego czy logicznego aby kazdemu wyplacic nalezna
    czesc osobno, podczas niezaleznych wizyt w oddziale.

  • 34. Data: 2019-11-14 17:19:41
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 08:56:56 UTC-6 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]
    i bank wypłaci stosowne części środków kazdemu z nich

    > Nie muszą po dziale spadku.
    > A przed działem?
    > Jak inaczej złożą "zgodne oświadczenie"?

    Po to sie robi akt poswiadczenia dziedziczenia. Tam jest napisane kto i jak
    dziedziczy.
    Na nim zazwyczaj nalezy stawic sie grupowo. Koszt jest jakis smieszny (50? 150?).

    Tylko do tego trzeba zgody kto ile dostaje.
    Ale to nie zmienia faktu ze w banku trzeba tez zgodnie ustalic a bank z sufitu nie
    wywrozy kto jest uprawniony do spadku wiec trzeba dodatkowe papiery wiec nie wiem po
    co komplikowac...

  • 35. Data: 2019-11-14 17:23:08
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 01:45:32 UTC-6 użytkownik Kris napisał:

    > W sądzie dział spadku to 300 lub 500zł u notariusza maks 3tys.

    W zeszlym roku robilem u notariusza. Wyszlo jakies smieszne pieniadze.

    https://www.infor.pl/prawo/spadki/spadek-u-notariusz
    a/282999,2,Akt-poswiadczenia-dziedziczenia-u-notariu
    sza.html

    > Trzeba to robić sądownie czy notarialnie tylko wtedy jeśli w skład spadku wchodzi
    nieruchomość

    W moim przypadku byla nieruchomosc i konta.

    > Jeśli nieruchomości nie ma to mogę się podzielić jak tam chcą sami

    spadkobiercę - pozostali odrzucają spadek

    > I spadek "przechodzi" na na ich dzieci;)

    nawet notarialny trochę dodatkowo kosztuje.

    > Ale przecież to nie sa jakieś zawrotne kwoty.

    Nie sa nawet takie jakie piszesz wyzej.

  • 36. Data: 2019-11-14 17:29:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mylisz poświadczenie dziedziczenia z działem spadku. To dwie różne sprawy

  • 37. Data: 2019-11-14 19:19:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 13 listopada 2019 21:30:12 UTC+1 użytkownik Dawid
    Rutkowski napisał:

    >Dokładnie tak.
    >W podobnej sytuacji(ojciec miał lokate w banku) poszliśmy z
    >poświadczeniem dziedziczenia do banku i wypłacili nam(mama, ja i
    >siostra) po 1/3 kasy z lokaty
    >Jako ze z siostra stwierdziliśmy ze tej kasy nie chcemy to po wyjściu
    >z banku daliśmy nasze części mamie i tak zrobiliśmy ten etap działu
    >spadku;)

    Gorzej, jak kwota wieksza, bo US moze sie czepiac przy wplacie :-)

    Co prawda przy kwocie niewygorowanej moze zona stwierdzic, ze maz w
    domu trzymal pare zlotych, a ona woli w banku ... ale znow problem, ze
    powinna do zglosic do masy spadkowej :-)

    >W naszym przypadku były jeszcze nieruchomości ale tam jeszcze nie
    >uregulowaliśmy tego- najprościej chyba będzie darowizny notarialnie
    >porobić.

    https://www.rp.pl/Podatki/311129914-Mieszkanie-w-spa
    dku---skarbowka-nie-da-ulgi-w-PIT.html

    " Ci, którzy liczyli, że sprzedadzą otrzymany w spadku lokal bez PIT,
    mogą się srodze rozczarować.

    Od 1 stycznia 2019 r. zmieniły się zasady rozliczenia sprzedawanych
    mieszkań, domów i działek. Mieli na nich skorzystać zwłaszcza ci,
    którzy dostali nieruchomości w spadku.

    Przypomnijmy, że z fiskusem nie musi się rozliczać osoba, która
    pozbywa się mieszkania, domu lub działki po pięciu latach od nabycia
    (licząc od końca roku, w którym to nabycie nastąpiło).
    Jak liczyć ten termin, jeśli odziedziczyliśmy nieruchomość? Do końca
    2018 r. przyjmowało się, że od otrzymania jej przez spadkobiercę.
    Musiał więc albo czekać pięć lat ze sprzedażą, albo liczyć się z
    zapłatą podatku.

    Od 1 stycznia decyduje moment nabycia nieruchomości przez spadkodawcę.
    To z reguły odległa data, zmiana miała więc rozwiązać podatkowe
    problemy spadkobierców.

    - Okazuje się jednak, że skarbówka zastawiła na nich pułapkę. Jeśli
    dojdzie do działu spadku i otrzymają więcej niż ich pierwotny udział w
    dziedziczonej nieruchomości, muszą stosować niekorzystne zasady
    rozliczenia, co z reguły skończy się zapłatą podatku - mówi Konrad
    Turzyński, doradca podatkowy, partner w kancelarii KNDP."

    J.

  • 38. Data: 2019-11-14 20:31:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Nie muszą po dziale spadku.
    > A przed działem?
    > Jak inaczej złożą "zgodne oświadczenie"?

    Jeden przyjdzie we wtorek a drugi w środę i złożą podpis na tym samym
    (leżącym w banku) dokumencie.

    MJ

  • 39. Data: 2019-11-14 23:54:33
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 10:29:26 UTC-6 użytkownik Kris napisał:
    > Mylisz poświadczenie dziedziczenia z działem spadku. To dwie różne sprawy

    My tu nie gadamy o podziale bo w banku tez tego nie zrobisz.
    Gadamy o z sufitu wyjetym warunku zeby wszyscy byli razem w tym samym miejscu i tej
    samej porze.

    Wiec wroc sobie watek i podumaj nad swoim stwierdzeniem.

    Bo wiesz, jak chcesz powiedziec ze w banku sie dzielisz spadkiem to nie bedzie to
    prawda a w takim kierunku moderujesz dyskusje.

    Wiec:
    Primo: Do banku nie idziesz jak nie masz spadku podzielonego.
    Secundo: Mozesz podzielic spadek u notariusza o ile strony sa zgodne.
    Tertio: Mozesz podzielic spadek w sadzie niezaleznie od tego czy strony sa zgodne czy
    nie.
    Quatro: Jak masz podzielony to bank umie obslugiwac kalkulator i stan konta podzieli
    wg wytycznych i ci da i nie musisz na brata czekac.

    A jak sie bankier stawia to trza go do pionu postawic a nie na grupie ludzi w blad
    wprowadzac.

    I tak dalej...

  • 40. Data: 2019-11-15 00:17:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jeszcze raz - jeżeli spadkobiercy są zgodni, to nie ma potrzeby
    przeprowadzać (kosztownego) działu spadku.

    MJ