  • 11. Data: 2006-07-18 14:12:21
    Temat: Re: Pierwsza karta KK
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@x...pl> napisal(a):
    > moznaby kiedys zrobic eksperyment: "zgubimy" dwie karty, jedna z chipem a
    > druga bez
    > i zobaczymy, ktora zostanie uzyta przez zlodzieja
    > jestes chetny?

    Nie, zrobimy inny eksperyment: damy sobie ukraść przy kasie w
    supermarkecie kartę, przy czym Ty przed chwilą wklepałeś do niej pin,
    a ja się podpisałem. Oczywiście najprawdopodobniej na obydwie karty
    ktoś coś kupi, tyle że:

    1. Ty masz kasę straconą, bo takiej transakcji nie zareklamujesz
    2. z Twojej karty można w dodatku wyjąć kasę z bankomatu, bo przecież
    złodziej zna pin.

    Ja natomiast składam reklamację i dostaję z powrotem.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 12. Data: 2006-07-18 14:16:13
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > złodziej zna pin.
    >
    > Ja natomiast składam reklamację i dostaję z powrotem.

    a to niby dlaczego? bo masz niby taki unikalny podpis?
    a jak Ci bank pokaze, ze zlodziej podpisal sie dokladnie tak samo to co?

    w kazdym przypadku zakladacie, ze ktos pozna PIN, chodzi o to, aby go
    chronic
    bardziej niz sama karte, poza tym nie ma problemu, aby go co jakis czas
    zmienic

    wyklucz zalozenie, ze zlodziej zna PIN i sprawa bedzie wygladala zupelnie
    inaczej...

    do fraudu z karta na podpis potrzebna jest TYLKO karta
    w przypadku chipowej KARTA + PIN

    p.s.
    nie boisz sie wyplacac kasy z bankomatu?
    przeciez trzeba podac ten niefajny PIN, na Twoim miejscu wyplacalbym TYLKO w
    okienku banku

  • 13. Data: 2006-07-18 14:25:59
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 18 Jul 2006 16:00:35 +0200, w <e9ipja$doa$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "RobertS" <r...@x...pl> napisał(-a):

    > tutaj doswiadczenia kuzyna-taksowkarza, wielokrotnie ludzie zostawiaja u
    > niego
    > dokumenty w wozie, a nastepny klient je zabiera i robi sobie zakupy
    > wykorzystujac znalezione karty z paskiem magnetycznym, jakos na karcie
    > chipowej fraudu jeszcze nie bylo

    Fajny ten taksówkarz, skoro wie czy złodziejowi udało się kartę wykorzystać czy
    nie ;))).

  • 14. Data: 2006-07-18 14:42:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@x...pl> napisal(a):

    > a to niby dlaczego? bo masz niby taki unikalny podpis?
    > a jak Ci bank pokaze, ze zlodziej podpisal sie dokladnie tak samo to co?

    To mniej istotne - ważniejsze jest to, że u Ciebie z góry nie ma możliwości
    reklamacji. Po prostu nie ma. Raz Ci podejrzy kamerą ochroniarz w
    supermarkecie, albo złodziej będzie stał obok i klapa. I nie mów, że
    tak chronisz PIN, bo to naprawdę widać jak wklepujesz, nigdy nie
    zdołasz tak dokładnie zakryć. Widać też ruch ręki, wprawiony w tym
    złodziej odcyfruje z rych ruchów pin.

    > nie boisz sie wyplacac kasy z bankomatu?
    > przeciez trzeba podac ten niefajny PIN, na Twoim miejscu wyplacalbym TYLKO w
    > okienku banku

    Wypłacam kartą debetową z rachunku, gdzie przelewam tyle kasy, ile
    chcę wyjąć z bankomatu :) Nie boję się.
    --
    Samotnik

  • 15. Data: 2006-07-18 14:57:00
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > wziąć VISA Money, jest za darmo. Ma chip, więc trzeba się przyzwyczaić do
    > wklepywania pinu. Kartę dostałem w niespełna tydzień od złożenia

    Dzięki wszstkim za odpowiedzi, idealnie trafiliście w moje potrzeby. Co do
    pinu i podpisów, wolę wybrac kartę z pinem cyli money.pl. Lecz jestem już
    przywiązany do mBanku i podoba mi się u nich więc wcale nie odrzucam ich
    propozycji.

    Nadal mam pytania:
    1. Czy katra money.pl jest karta płaska czy wypukłą ?
    2. Czy mogę sie zdecydować na 2 karty money.pl i kk z mbanku ? jaki to moze
    miec wpływ na przyznany limit jeśli oba wnioski będe składał rownocześnie.
    3. Czy jest taka karta na rynku gdzie użytkownik wybiera sobie sposób
    autoryzacji (podpis/pin) ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---
    CLIO'93 1.4RT E7J + LPG

  • 16. Data: 2006-07-18 15:11:53
    Od: "grzechu" <g...@g...com>

    > Drugą kartę mam w BZ. Jest to VISA Silver. Koszt wydania - 58zł. Możesz
    > wziąć VISA Money, jest za darmo. Ma chip, więc trzeba się przyzwyczaić
    > do wklepywania pinu. Kartę dostałem w niespełna tydzień od złożenia
    > wniosku. Po roku możesz negocjować koszt utrzymania karty z pracownikiem
    > departamentu utrzymania klienta. Podgląd przez Internet i wielka zaleta
    > - za 3zł robisz przelew na dowolny rachunek jako transakcja
    > bezgotówkowa.

    ten przelew jako transakcja bezgotówkowa dotyczy BZ czy Money ?

  • 17. Data: 2006-07-18 15:29:11
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    donquijote napisał(a):

    > Fajnie. Ale powiedz mi, co takiego powyższy komentarz wniósł do dyskusji
    > nt. jaka karta kredytowa?

    Jeżeli ktoś chce mieć pierwszą KK to wskazane, by wiedział, że ten
    kredyt, jaki oferuje wymieniony produkt jest zwykle droższy niż każdy
    inny (poza wyjątkami) jeżeli więc zamierza się zadłużać - a inicjator
    wątku nie wie tego na pewno, co sam deklaruje - wskazane, by wiedział,
    że to bank chce by karta była "kredytowa", a nie do płacenia z
    opóźnionym terminem zwrotu bankowi jego środków.

    Zasadnie zakładam, że jeżeli ktoś zadaje elementarne pytania, może tego
    najzwyczajniej nie wiedzieć - lepiej, jak się dowie teraz i tutaj, niż z
    wyciągu - szczególnie, że poddając w wątpliwość fakt woli spłacania
    autor wskazał na fakt, że może nie dysponować środkami w sposób
    nieograniczony co do czasu i kwoty - lub, że może nie mieć takiej woli z
    braku wiedzy, za którą będzie musiał zapłacić.
    Uważasz, że lepiej płacić niż czytać?

    CBDO

    Pzdr: Witek

  • 18. Data: 2006-07-18 15:57:49
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

> [...]
    > co do czasu i kwoty - lub, że może nie mieć takiej woli z braku wiedzy, za

    Poruszyłeś tutaj kwestię posiadania KK.
    W moim przypadku jest tak. Bez karty KK doskonale sobie radzę lecz były
    momenty w których by sie przydała.
    Mianowicie posiadałem kiedys tylko jedno konto (mBank) i zdazyło mi się że
    bankomat zjadł mi karte, co spowodowało że zostałem bez środków do życia.
    Obecnie otworzyłem sobie drugie konto (inteligo) tylko po to aby posiadac
    drugą kart, lecz konto to kosztuje mnie 12zł rocznie. Dopłacając kilka
    złotych otrzymam KK z jakimś tam limitem i wydaje mi sie iz taka karta będe
    sie posługiwał na codzien robiąc zakupy. Z kredytu na karcie jak na razie
    nie mam zamiaru kozystac chyba że cos mnie najdzie i zrobie zakup
    przewyzszający moją jedno lub dwu miesięczną pensje.

    O jaki limit się starać przy zarobkach rzędu 3000 - 4000 zł brutto.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 19. Data: 2006-07-18 15:59:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@t...pl> napisal(a):
    > O jaki limit się starać przy zarobkach rzędu 3000 - 4000 zł brutto.

    4-6k.
    --
    Samotnik

  • 20. Data: 2006-07-18 17:54:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Tue, 18 Jul 2006 16:00:35 +0200, "RobertS"
    <r...@x...pl> wrote:

    >dobrze chronie swoj PIN oraz karte, a podpis mozna spokojnie podrobic
    >(mialem juz taka sytuacje i skonczylo sie kilkoma godzinami na policji
    >celem wyjasnienia)

    Dobrze chroniąc swój PIN nie mozesz wykonać żadnej transakcji za jego
    pomocą. Jesli wykonujesz - to znaczy, że PIN może być łatwo odczytany.

    >znacznie latwiej wykorzystac "znaleziona" karte, ktora wymaga podpisu
    >niz taka, do ktorej potrzebny jest PIN

    Istotnie. I znacznie łatwiej nie zapłacic za te transakcje ani grosza.

    >wykorzystujac znalezione karty z paskiem magnetycznym, jakos na karcie
    >chipowej fraudu jeszcze nie bylo

    Fraudu nie. Bo zakup z wykorzystaniem PIN-u to nie fraud. Tylko kłopot
    dla tego, komu kartę dmuchnęli.

    >dodatkowo nikt mi chipa nie skopiuje i nie wyrobi sobie lewej karty,
    >ktora bedzie mi wyciagala kase z konta

    Ponieważ, gdyż?

    >moznaby kiedys zrobic eksperyment: "zgubimy" dwie karty, jedna z chipem a
    >druga bez
    >i zobaczymy, ktora zostanie uzyta przez zlodzieja
    >jestes chetny?

    Jestem. Tylko wcześniej idziemy na zakupy, żeby złodziej zobaczył jaki
    masz PIN.
    --
    _______/ /_ http://www.plfoto.com/zdjecie.php?picture=861112