  • 21. Data: 2006-07-18 17:54:49
    Temat: Re: Pierwsza karta KK
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Tue, 18 Jul 2006 16:16:13 +0200, "RobertS"
    <r...@x...pl> wrote:

    >a to niby dlaczego? bo masz niby taki unikalny podpis?
    Dlatego, że bank przejmuje odpowiedzialnośc za transakcje skradzioną
    kartą na 72 godziny PRZED momentem zgłoszenia.
    A transakcje z PIN-em obciążają Ciebie nawet PO zgłoszeniu.
    Ot, dlaczego.

    >a jak Ci bank pokaze, ze zlodziej podpisal sie dokladnie tak samo to co?

    To nic. Jak wyżej.

    >w kazdym przypadku zakladacie, ze ktos pozna PIN, chodzi o to, aby go
    >chronic
    >bardziej niz sama karte, poza tym nie ma problemu, aby go co jakis czas
    >zmienic

    Jeśli wklepujesz PIN na PIN-padzie, to równie dobrze możesz go mieć na
    karteczce przyczepionej do czoła.

    >wyklucz zalozenie, ze zlodziej zna PIN i sprawa bedzie wygladala zupelnie
    >inaczej...

    Wyklucz założenie, że ktoś mi ukradnie kartę w takim razie :D

    >do fraudu z karta na podpis potrzebna jest TYLKO karta
    >w przypadku chipowej KARTA + PIN

    Zgadza się - i dlatego banki tak ostro chcą, żeby ludzie uzywali
    PIN-u. Bo za fraudy z paskiem płaci bank, a za fraud z chipa+pinu
    płacisz Ty.

    >nie boisz sie wyplacac kasy z bankomatu?
    Boję się. Nie wypłacam.

    >przeciez trzeba podac ten niefajny PIN, na Twoim miejscu wyplacalbym TYLKO w
    >okienku banku
    Po co wypłacać? Z kredytówki?
    Od tego mam kartę debetową połaczoną do konta, na które przelewam
    kwotę do wypłaty. Złodziej może ukraść zero złotych.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://www.plfoto.com/zdjecie.php?picture=861112

  • 22. Data: 2006-07-18 17:54:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Tue, 18 Jul 2006 16:57:00 +0200, "krzymek"
    <k...@t...pl> wrote:

    >Dzięki wszstkim za odpowiedzi, idealnie trafiliście w moje potrzeby. Co do
    >pinu i podpisów, wolę wybrac kartę z pinem cyli money.pl. Lecz jestem już

    Znaczy chcesz mieć gorsze zabezpieczenie?

  • 23. Data: 2006-07-18 18:10:30
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > Znaczy chcesz mieć gorsze zabezpieczenie?

    Wygodniejsze dla mnie, nie lubie podpisywać tych papierków - stresuje mnie
    to.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 24. Data: 2006-07-18 19:39:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "RobertS" <r...@x...pl> writes:

    > wedlug mnie tak, wszystko wyjasnilo sie na moja korzysc,
    > trudno, aby w 2 dni bank wszystko wyjasnil

    Sa takie ktore robia to natychmiast po zgloszeniu, pozniej przysylajac
    Ci formularz do okreslenia fraudow.

    > tutaj doswiadczenia kuzyna-taksowkarza, wielokrotnie ludzie zostawiaja u
    > niego
    > dokumenty w wozie, a nastepny klient je zabiera i robi sobie zakupy
    > wykorzystujac znalezione karty z paskiem magnetycznym, jakos na karcie
    > chipowej fraudu jeszcze nie bylo

    Nie myslales zeby zawiadomic o nim np. policje?

    > dodatkowo nikt mi chipa nie skopiuje i nie wyrobi sobie lewej karty,
    > ktora bedzie mi wyciagala kase z konta

    Wystarczy ze skopiuje pasek magnetyczny i wyciagnie pieniadze
    z bankomatu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2006-07-18 19:42:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "RobertS" <r...@x...pl> writes:

    > nie boisz sie wyplacac kasy z bankomatu?
    > przeciez trzeba podac ten niefajny PIN, na Twoim miejscu wyplacalbym TYLKO w
    > okienku banku

    Ja sie boje. PIN to drobiazg, na pewno duzo trudniej poznac moj PIN
    przy bankomacie niz przy kasie. Nawet jesli nie jestesmy uzytkownikiem
    terminala (albo wlascicielem) i jesli nie przerabiamy pinpada.

    Ale wiecej niz 1000 zl z bankomatu staram sie nie wyciagac. Co bedzie
    jak ten nie wyplaci pieniedzy, a transakcja zostanie zaksiegowana?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2006-07-18 19:43:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "krzymek" <k...@t...pl> writes:

    > O jaki limit się starać przy zarobkach rzędu 3000 - 4000 zł brutto.

    Taki jaki jest potrzebny. Jaki zwiazek maja z tym zarobki?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2006-07-18 20:13:05
    Od: Jacek Swiesciak <n...@s...invalid>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 19:54:49 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Dlatego, że bank przejmuje odpowiedzialnośc za transakcje skradzioną
    > kartą na 72 godziny PRZED momentem zgłoszenia.

    Żeby nie powstawały jakieś dziwne teorie dodajmy, że chodzi o kartę
    Citibanku.

    --
    Jacek

  • 28. Data: 2006-07-18 22:36:13
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    Catbert napisał(a):

    > Jeżeli ktoś chce mieć pierwszą KK to wskazane, by wiedział, że ten
    [...]
    > Uważasz, że lepiej płacić niż czytać?

    Uważam, że warto myśleć. Natomiast pytanie dotyczyło tego jaka kk, a nie
    jak z niej korzystać.

    P.S. Rozważ stawianie kropek zamiast niekończącego się ciągu myślników i
    przecinków. ;-)

    pozdrawiam
    donquijote

  • 29. Data: 2006-07-18 22:36:53
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    grzechu napisał(a):

    > ten przelew jako transakcja bezgotówkowa dotyczy BZ czy Money ?

    Wszystkich kart wydawanych przez BZ.

    pozdrawiam
    donquijote

  • 30. Data: 2006-07-18 23:30:45
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e9j86g$p7q$1@inews.gazeta.pl, *krzymek* wrote:

    > Wygodniejsze dla mnie, nie lubie podpisywać tych papierków - stresuje
    > mnie to.

    To moze dobra karta (czyli z podpisem, a nie z pinem)i wizyty u psychologa.
    :) Bo to ciut dziwne ze cie to stresuje :) W koncu masz sie swoim gryzmołem
    podpisac i musi byc tylko troche podobnie.
    Ja jak przez pewien czas korzystalem z karty ojca (za jego zgoda) to sie
    stresowalem zeby w miare podrobic ten podpis, ale swiadomie to bylo.
    Przy swoich sie nie stresuje :)

    --
    darnok