  • 1. Data: 2004-12-06 21:23:35
    Temat: Pełne dane o karcie na 'slipie'
    Od: "Damian Kuczera" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Od jakiegoś czasu zauważyłem, że na 'slipach' z transakcji bezgotówkowych
    pojawia się pełny numer karty oraz jej data ważności. Z tego co pamiętam,
    zawsze w tym miejscu była część numeru i literki XXXX. W takim wypadku,
    nieuczciwy sprzedawca może bez problemu wyczyścić nam konto spisując sobie
    później dane ze slipa, a nazwisko może przecież zapamiętać podczas
    autoryzacji transakcji. Oczywiście tyczy się to kart wypukłych. Pewnie
    powiecie że łatwo zareklamować takie przestępstwa, no ale wiadomo, zawsze to
    jakieś kłopoty...
    Jak myślicie, po co na tych 'slipach' są pełne n-ry kart?
    Pozdro,
    Damian

  • 2. Data: 2004-12-06 21:28:29
    Temat: Re: Pełne dane o karcie na 'slipie'
    Od: "ZobaczKoniecznie" <k...@w...orpi.totezkasuj.pl>

    W artykule news:cp2ikn$89g$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Damian Kuczera z adresu <d...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał(a):

    > Jak myślicie, po co na tych 'slipach' są pełne n-ry kart?

    a) poczytaj archiwum,
    b) sprzedawca ma po to numer karty, aby mieć dowód, że mu zapłaciłeś tą
    kartą :)

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2004-12-06 22:16:37
    Od: maHo <m...@p...net>

    ZobaczKoniecznie wrote:
> [...]
    >

    > a) poczytaj archiwum,
    > b) sprzedawca ma po to numer karty, aby mieć dowód, że mu zapłaciłeś tą

    no tak, ale w niektórych miejscach numery kart są XXXXowane. to w takim
    razie sprzedawca nie ma dowodu na to że mu kartą zapłaciłem?

    pozdrav

    maHo

  • 4. Data: 2004-12-06 23:45:48
    Od: "Gabriel" <G...@w...pl>

    Nie tyczy sie to tylko wypukłuch.
    VE inteligo mozna wplacac do kasyn i firm bukmacherskich potrzeba jedynie
    nr daty waznosci oraz imienia i nazwiska.
    CO jesli sprzedawca przegra na nasz rachunek kilka tys $?
    Z antigui ciezko kase sciagnac.

  • 5. Data: 2004-12-06 23:58:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "maHo" <m...@p...net> wrote in message

    > no tak, ale w niektórych miejscach numery kart są XXXXowane. to w takim
    > razie sprzedawca nie ma dowodu na to że mu kartą zapłaciłem?

    XXXXX sa na egzemplarzu dla klienta. Na egzemplarzu dla merchanta jest
    podany caly numer bez XXXXX.

    Maciej

  • 6. Data: 2004-12-07 00:16:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    maHo <m...@p...net> writes:

    > no tak, ale w niektórych miejscach numery kart są XXXXowane. to w
    > takim razie sprzedawca nie ma dowodu na to że mu kartą zapłaciłem?

    Gdyby mu sie spalil - w sensie ognia, albo bledu w programie :-)
    terminal przed rozliczeniem, i gdyby to byla transakcja bez autoryzacji,
    to wlasnie tak by bylo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2004-12-07 01:25:02
    Od: maHo <m...@p...net>

    MK wrote:
    > "maHo" <m...@p...net> wrote in message

    > XXXXX sa na egzemplarzu dla klienta. Na egzemplarzu dla merchanta jest
    > podany caly numer bez XXXXX.

    będę się musiał przyjrzeć egzemplarzom które podpisuję, ale wydaje mi
    się że tak nie jest. wnioskuję to stąd, że w sklepie w którym nie mam
    XXXsowanego numeru KK, mam XXXsowany numer maestro. wydaje mi się że
    byłby zupełnie nielogiczne gdyby w przypadku KK numery nie były
    XXXsowane, zaś w przypadku płatniczych były, ale tylko na mojej kopii.
    (ot, takie moje pokrętne rozumowanie :) )

    pozdrav

    maHo

  • 8. Data: 2004-12-07 06:20:09
    Od: nod <n...@o...pl>

    Użytkownik MK napisał:

    >XXXXX sa na egzemplarzu dla klienta. Na egzemplarzu dla merchanta jest
    >podany caly numer bez XXXXX.

    nieprawda, terminal przy którym pracuje drukuje 2 identyczne slipy,
    czasem mają one XXXX czasem jest pełen nr karty - wszystko zależy od
    rodzaju karty

    pozdr
    nod

  • 9. Data: 2004-12-07 14:51:44
    Od: "Damian Kuczera" <d...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > nr daty waznosci oraz imienia i nazwiska.
    > CO jesli sprzedawca przegra na nasz rachunek kilka tys $?

    Reklamacja by pewnie została uznana, ale po paru miesiącach, przy
    zablokowanych środkach.
    Ja na przykład na koncie od karty VISA nie mam nigdy więcej niż 100-200
    złotych, jest to debetówka, więc mała szansa że ktoś się dobierze do moich
    pieniędzy...ale gorzej z tymi, co mają kredytówki.

  • 10. Data: 2004-12-07 15:55:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Mon, 6 Dec 2004 21:23:35 +0000 (UTC), "Damian Kuczera"
    <d...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    >powiecie że łatwo zareklamować takie przestępstwa, no ale wiadomo, zawsze to

    Sprzedawca i tak ma zawsze pełne dane karty. A Ty masz bank, który
    powinien wiedzieć jak się załatwia reklamacje :D
    --
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/