    From: poilkj <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pekao SA okradł byłych studentów
    Date: Fri, 07 May 2004 23:18:30 -0500

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Alez jest bardzo na miejscu. I owszem, bankowi przybylo.

    W jaki sposób?
    Bank na tym interesie nie zarobił.

    > Tak. Przez miesiac. W ciagu tego czasu nawet wsadzajac je na lokate
    > pare zlotych zarobie.

    Nie rozumiesz.
    Kto wsadzi na lokatę? Bank sam sobie?

    > Owszem, dzieje sie. Pozbawienie klienta pieniedzy co najwyzej nie
    > zostanie przez klienta wykryte, ale bedzie mialo miejsce.

    No i co ?

    > Owszem. Ale tu ten warunek nie jest spelniony, klient nie moze wyplacic
    > swoich pieniedzy kiedy bedzie chcial.

    Dlatego jest to pomyłka banku. W przypadku poniesionych przez klienta
    strat z tyułu, że nie miał dostępu do pieniędzy należy mu się pokrycie
    strat.
    Powiedz w banku, że dniu w którym odkryłeś brak pieniędzy na koncie
    właśnie chciałeś zrobić z nich lokatę i, że oczekujesz, takich odsetek
    jak na lokacie.

    > Nie, z data pozniejsza.
    ja mówię w sensie ksiągowym

    > To, ze akurat bank antydatuje zapis ksiegowy
    > nie pozbawia klienta naleznych mu praw

    mo słusznie. Odsteki zostaną mu naliczone od daty wcześniejszj.

    > (bank - byc moze, np. moze
    > pozbawiac bank prawa do nienaliczenia odsetek umownych po naliczeniu
    > ustawowych, ale nalezaloby spytac prawnika i przeanalizowac umowe).
    No, jeżeli coś takiego wymyślimy gdzieś w umowie, to czemu nie.
    Narazie tak nie ma.
    Umowa mówi, o pokryciu przez bank strat poniesionych przez klienta w
    wyniku pomyłki banku.

    > Poza tym zabranie klientowi pieniedzy rano i np. oddanie wieczorem
    > (rzeczywiscie z ta sama data) takze jest jest jawna zdrada.

    Jeżeli bank ot robi z premedytacją to tak.
    Jeżli takie coś zdarzyło się przez pomyłkę i bank zwrócił pieniądze z
    datą jaką zabrał, to na odsetkahc nie straciłeś.
    Jakieś przepraszam ze strony banku zapewne też się należy.
    Jak sie to zdarza za często to najwyraźniej należy zmienić bank,
    a jak klient poniósł straty, to bank ma obowiązek je pokryć.

    Czego jeszcze byś chciał?

    > To inna sprawa. Nawet bez zadnej poniesionej szkody klientowi naleza
    > sie odsetki ustawowe, w koncu po to wlasnie jest ustawa i dlatego
    > one sie tak nazywaja.
    A gdzie to jest napisane, że bank ma naliczać odsetki ustawowe w tym
    czasie. Ja czegoś takiego nie znalazłem.

    > Nie wiem w jakim kraju sie to odbywalo i o jakie czeki (czy tez blankiety
    > do wypisania czekow) chodzilo, ale to inna sprawa, bank nie zabral Ci
    > pieniedzy.
    W Polsce. Swego czasu jeszcze były czeki do konta.
    Zamówiłem czeki. Bank przysłał błednie wydrukowane, po reklamacji
    przysłał nowe błednie wydrukowane. W efekcie czeki miałem dwa tygodnie
    poźniej, przez co nie miałem szans wysłać ich do USA na czas.

    Przy pierwszej rozmowie telefonicznej na ten temat, bank zaproponował
    natychmiastowe wysłanie własnego czeku w moim imieniu ze swojej filii w
    Nowym Jorku, tak aby doszedł na czas.
    Po za tym zostałem poproszony o podliczenie ile kosztowały mnie rozmowy
    telefoniczne z bankiem.