  • Data: 2004-05-09 04:10:05
    Temat: Re: Pekao SA okradł byłych studentów
    Od: poilkj <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Naturalnie. Porownaj np. oprocentowanie depozytow zwyklych i lokat.
    > Dlaczego depozyty "a vista" sa gorzej oprocentowane? Bo mozesz je
    > wyplacic w kazdej chwili. Dlaczego lokaty sa lepiej oprocentowane?
    > Bo bank wie, ze ich nie wyplacisz (z dosc duzym prawdopodobienstwem),
    > i moze np. te pieniadze pozyczyc innym klientom lub np. bankom.
    >
    > Dokladnie tak samo jest w przypadku "pomylki w saldzie" banku, zalozenia
    > bezpodstawnej blokady i kazdego innego zablokowania dostepu do pieniedzy
    > klienta.

    Czy mam rozumieć, że jak bank się pomyli to natychmiast te pieniądze
    pożycza innemu klientowi, żeby na nich zarobić?

    > Ustawa mowi o wysokosci odsetek, i nie uzaleznia tego od poniesienia
    > strat. Wydajesz sie mylic odsetki ustawowe z odpowiedzialnoscia
    > odszkodowawcza.

    O odsetkach od czego mówi a ustawa?

    > To nie dotyczy tylko banku, odsetki ustawowe dotycza kazdych
    > niezaplaconych naleznosci (poza podatkami, gdzie sa wieksze).

    Gdzie ty w tym przypadku widzisz jakieś niezapłacone należności.
    Wyjaśnij mi czego bank ci nie zapłacił w przypadku popełnienia przez
    niego pomyłki a następnie zwrocie tych pieniędzy wstecz z datą
    popelnienia pomyłki.

    > Tak jak napisalem, to inna sprawa: bank nie wykonal prawidlowo uslugi,
    > i mogles domagac sie od niego odszkodowania. Natomiast tu nie chodzi
    > o niewykonanie uslugi, ale o (czasowe) pozbawienie klienta jego
    > pieniedzy. I stad wlasnie odsetki, a nie odszkodowanie.

    I za czasowe pozbawienie klienta kasy należą ci się odsetki a nie
    odszkodowanie. Tak ?