  • 61. Data: 2016-11-23 11:45:17
    Temat: Re: Paszport zamiast d.o.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > A dlaczego ustawiłeś, aby ci odpowiedzieć na priva?

    Bo zaczęło to wywglądać na przepychankę :)

    > Ad rem - warunki wyrzucenia powinny być takie, jak sobie strony
    > wynegocjują w umowie.
    >
    > Generalnie nawet obecna ochrona lokatora może być uznana za słuszną
    > (tzn. wyrzucić można tylko przez sąd), ale pod jednym warunkiem -
    I mogę wyrzucić alkoholika[1] który nie płaci? Samotną matkę w ciaży?

    [...]

    KJ

    [1] - takiego co to ma urzędowo stwierdzoną chorobę alkoholową
    You have been selected for a secret mission.

  • 62. Data: 2016-11-23 12:01:48
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-11-23, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie. Twój ruch.

    Czyli uznajesz wyższość prawa posiadania nad prawem własności,
    o czym w sumie była moja uwaga.

    > Uważasz, że jest słusznym, że nie mogę wyrzucić niepłacącego
    > lokatora? Tak/Nie

    Nie, bo to nie ma nic wspólnego z prawem własności.

    Umowa zapewne obowiązuje, a roszczenia finansowe dot. tej umowy
    to roszczenia finansowe, traktowane podobnie jak w przypadku
    innych umów (umowy kupna-sprzedaży chociażby).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 63. Data: 2016-11-23 12:01:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2016-11-23, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    >A jak płaci i nie demoluje to też uważasz, że powinien móc być
    >wyrzucony wedle widzimisię właściciela?

    A wtedy to mamy umowe.
    Jeden wlasciciel wynajmuje na dlugo, drugi na krocej - to sie mozna
    umowic na rok czy miesiac wypowiedzenia.

    Oczywiscie mozna i przewidziec wynajem dozywotni/wieczny/wieczysty -
    ale wtedy pozostaje okreslic zasady zmiany czynszu.

    J.

  • 64. Data: 2016-11-23 12:02:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-23 o 11:45, Kamil Jońca pisze:

    > I mogę wyrzucić alkoholika[1] który nie płaci? Samotną matkę w ciaży?

    Czemu używasz takich pejoratywnych określeń? Nie wyrzucić, tylko
    zakończyć umowę najmu, na warunkach w niej określonych.

    Czy uważasz, że alkoholik, albo samotna matka w ciąży, to jakaś inna
    kasta, i na przykład ma mieć prawo pójść do sklepu i robić zakupy bez
    płacenia?

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2016-11-23 12:09:02
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-11-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > A wtedy to mamy umowe.
    > Jeden wlasciciel wynajmuje na dlugo, drugi na krocej - to sie mozna
    > umowic na rok czy miesiac wypowiedzenia.

    Wg mnie określa to ustawa (podobnie jak z umowami o pracę).

    > Oczywiscie mozna i przewidziec wynajem dozywotni/wieczny/wieczysty -
    > ale wtedy pozostaje okreslic zasady zmiany czynszu.

    Co również określa ustawa :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 66. Data: 2016-11-23 13:02:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 23 Nov 2016 08:44:08 +0100, w
    <s...@p...org>, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> napisał(-a):

    > On 2016-11-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jaka demagogia? Takie są fakty, prawo własności w niektórych przypadkach
    > ma mniejszy priorytet. I bardzo dobrze.

    Ale nie wiadomo czy masz prawo własności, bo nie masz dokumentów.

  • 67. Data: 2016-11-23 14:27:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Czemu używasz takich pejoratywnych określeń? Nie wyrzucić, tylko
    >zakończyć umowę najmu, na warunkach w niej określonych.

    Jak nie placi, to wyrzucic.

    >Czy uważasz, że alkoholik, albo samotna matka w ciąży, to jakaś inna
    >kasta, i na przykład ma mieć prawo pójść do sklepu i robić zakupy bez
    >płacenia?

    I myslisz, ze z mieszkaniem jest podobnie ?
    Niestety - jak juz wejdzie do sklepu, tzn mieszkania, to tak latwo sie
    nie pozbedziesz ...

    J.

  • 68. Data: 2016-11-23 14:57:12
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Czemu używasz takich pejoratywnych określeń? Nie wyrzucić, tylko
    > zakończyć umowę najmu, na warunkach w niej określonych.
    Ale właśnie z tego co wiem NIE mogę.

    KJ
    Pilfering Treasury property is paticularly dangerous: big thieves are
    ruthless in punishing little thieves.
    -- Diogenes

  • 69. Data: 2016-11-23 15:05:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-23 o 14:57, Kamil Jońca pisze:

    > Ale właśnie z tego co wiem NIE mogę.

    Ale rozmawiamy o de lege lata, czy de lege ferenda?

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2016-11-23 19:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Jaka demagogia? Takie są fakty, prawo własności w niektórych przypadkach
    > ma mniejszy priorytet. I bardzo dobrze.

    No własnie to, ze fakt iz pozwoliłes komus mieszkać i ze to zmienia
    możliwości dysponowania tym lokalem niespecjalnei ma się do samego faktu
    posiadania/bycia włascicielem.
    Ale przyznaje, ze demagogia nie była z tych co zeby wykrzywiaja. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis