  • 1. Data: 2016-11-17 19:11:22
    Temat: Chamstwo Millenium - Amex
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Przepraszam za mocniejszy wyraz, ale się z TZ-em wkurzyliśmy nieco.

    Mille podało info o wycofaniu Amexa - ok.
    Mille wydzwaniało i nagabywało żeby zmienić kartę - ok.
    Karta została wybrana, przysłana i leżała *nieaktywowana*.
    Pojechaliśmy na urlop z Amexem - ok.
    Wróciliśmy - Amex przestał działać.

    Na pytanie łaj, Mille odpowiedziało że w ciągu 30 dni od daty złożenia
    wniosku (?!!!) o nową kartę blokuje Amexa (który rzekomo miał działać do
    5 stycznia lub do chwili aktywacji nowej karty).

    Ale nigdzie i w żaden sposób o tych 30 dniach *nie uprzedzili*.
    Cud że zdążyliśmy wrócić, jakbyśmy nadal byli na urlopie to naprawdę by
    nas trafił ciężki szlag.

    No teraz jest wesoło - w systemie transakcyjnym tego Amexa nie widać,
    nie sposób podejrzeć wydatków wakacyjnych, dobrze że TZ jest
    konserwatywny i życzył sobie wyciągi papierowe. Mam nadzieję że
    przynajmniej poczta nie zgubi.

    Wniosek: Mille straciło klienta. Nowa karta bez aktywacji pójdzie do
    piachu.

    Ktoś poleci jakiegoś MasterCarda?
    Opada ING, mBank, Alior, Citi i Mille ;>

    --
    Imka

  • 2. Data: 2016-11-18 12:09:53
    Temat: Re: Chamstwo Millenium - Amex
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Szkoda, że nie chcesz citka, simplicity by pasowało, ja z mojego MC golda (też
    darmowy, ale zostałem podobno wybrany "losowo" do tej oferty - a sposób był taki, że
    trzeba było do citka zadzwonić - albo kazać im zadzwonić do siebie za pomocą
    formularza na stronie - i powiedzieć, że by się chciało ich kartę, ale że tylko na
    rok czy dwa jest darmowa to się nie podoba i że chętnie by się zmieniło promocję
    zwrotu 200zł na dożywotnią bezpłatność - podczas rozmowy powiedzieli, że niestety się
    tak nie da, ale po niecałym miesiącu zadzwonił "partner" citka z propozycją darmowego
    golda - ale platyny dać nie chcieli - ale nie wiem, czy to teraz, gdy już jest
    simplicity, zadziała - ale simplicity nie jest gorsza od golda, podobno ma możliwość
    większego limitu niż silver, która ma max. tylko 10k - może gold ma więcej rabatów,
    ale to są i tak takie rabaty, z których nie skorzystam, bo mnie nie stać ;) jestem
    zadowolony, działa wszędzie, wyciągi w ST są OK i ma dodatkową naklejkę.

    Mogę jeszcze polecić mc z db - silver z limitem max. do 20k, wyciągi papierowe wciąż
    są za darmo (w ST są dostępne wyciągi elektroniczne, ale tylko z 3 ostatnich miesięcy
    - mimo historia dostępna jest cała). Limit do 4100 dają podobno na oświadczenie o
    dochodach. Minus to ew. warunki zwolnienia z opłat - 12k wydane rocznie - i to osobno
    liczone dla karty głównej oraz dla każdej dodatkowej (a dlatego mam darmową, że
    najpierw mnie poinformowali, że liczone jest łącznie dla wszystkich kart), inaczej
    79zł rocznie za główną i 30zł za dodatkową.
    Ale pierwszy rok jest za darmo, wystarczy jedna transakcja w ciągu miesiąca od
    wydania karty.
    Problemów z działaniem poza jednym przypadkiem w ikei, gdy nie poszło z chipa, ale
    poszło z paska, nie było.

    PS,: Czy TZ dekoduje się jako incjały czy jest to jakiś inny skrót ?

  • 3. Data: 2016-11-18 12:49:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    > PS,: Czy TZ dekoduje się jako incjały czy jest to jakiś inny skrót ?

    To taki nowoczesny skrót dla konkubenta ;)

    --
    Pete

  • 4. Data: 2016-11-18 14:13:54
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2016 03:09:53 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Szkoda, że nie chcesz citka

    Nie 'nie chcę', tylko po citku już mamy oboje i bardzo sobie chwalimy :)
    I nie chcemy drugiej karty z tego samego banku.
    Po co dwie? A cholera ich tam wie - pamiętam moment przed laty jak padła
    Visa (czy MC) i gdyby nie druga karta w portfelu to nie dałoby rady
    zapłacić. I kiedyś jeszcze oprotestowali mi MC w hotelu, zupełnie nie
    wiem dlaczego.

    > Mogę jeszcze polecić mc z db - silver z limitem max. do 20k

    A dziękuję za namiar, obejrzę :)

    > PS,: Czy TZ dekoduje się jako incjały czy jest to jakiś inny skrót ?

    Towarzysz Życia, bez precyzowania stanu cywilnego i płci ;)

    --
    Imka

  • 5. Data: 2016-11-18 14:43:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A, umieściłaś tego citka w takim towarzystwie, że sądziłem, że te wszystkie 5 banków
    jest "obrażonych" ;>

    Na wyjazdy oczywiście minimum dwie karty z różnych banków i różnych organizacji (są
    kraje, gdzie - w przeciwieństwie do PL - nie jest to wszystko jedno).
    Ew. ten sam bank i różne organizacje - czyli np. citi simplicity może być
    uzupełnieniem dla citkowej visy - jak będzie na rachunku karty choćby jedna
    transakcja miesięcznie, to citi będzie zadowolony (inaczej po pół roku leżenia w
    szufladzie zadzwonią, żeby coś zapłacić, bo inaczej rozwiążą umowę) - dodatkowo jest
    jeszcze możliwość dostania naklejki, co sprawę ułatwia, dodatkowe też oczywiście
    darmowe. A żeby nie zapomnieć o spłacie to można polecenie zapłaty sobie ustawić.
    I akurat citi, ze swoją legendarną niezawodnością w obsłudze kart (o ile nie jest to
    tylko legenda ;) może być dobrym kandydatem na taką protezę - chyba że już macie mc z
    citka. Choć ZTCP to jest możliwość zmiany organizacji (chyba że ma się mc world albo
    "czarną" mc czy właśnie simplicity albo premier miles - albo, w drugą stronę, visę
    payback) i to chyba nawet za darmo.

    Do zakupów w PL dwie karty z jednego banku, nawet różnych organizacji, to
    rzeczywiście bez sensu - chyba że druga jest czystym backupem i leży sobie
    bezpiecznie w domu. Jeśli darmowa - to warto nawet z tego samego banku i tej samej
    organizacji.

    Jeszcze żaba (bzwbk) ma teraz promocję na KK darmowe - na 4 lata, bo podobno tylko za
    odnowienie trzeba płacić, 15zł.

  • 6. Data: 2016-11-18 17:41:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Imka" napisał w wiadomości grup
    net...
    >Ktoś poleci jakiegoś MasterCarda?
    >Opada ING, mBank, Alior, Citi i Mille ;>

    W BZWBK jakas promocja kredytowek, nie korzystalem, to nie polece, ale
    "dozywotnio bezplatna" kusi.

    M.in Karta kredytowa World MasterCard
    Gdzie nie ma oplaty za przewalutowanie.
    (ale jest po kursie banku)

    http://www.bzwbk.pl/karty-platnicze/karty-kredytowe/
    karta-world-mastercard/karta-kredytowa-world-masterc
    ard.html

    Ale w banku chyba dodatkowe promocje.

    J.

  • 7. Data: 2016-11-18 20:15:47
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 18.11.2016 o 14:13, Imka pisze:
    > Towarzysz Życia

    Czy to, że odpowiadasz na ostatnie zdanie oznacza, że udało ci się
    przeczytać i zrozumieć całość?

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 8. Data: 2016-11-18 20:54:28
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2016 05:43:23 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A, umieściłaś tego citka w takim towarzystwie, że sądziłem,
    > że te wszystkie 5 banków jest "obrażonych" ;>

    Nie, aż tak źle z tym obrażaniem nie jest, odpadają po prostu banki z
    ROR-ami, no i te gdzie są karty :)

> [...]
    > bezpiecznie w domu. Jeśli darmowa - to warto nawet z tego samego banku i tej

    Oni to wiedzą, Kocie ;)

    Od lat jeden citek bezpłatny dożywotnio, opłata za drugi jest zwracana
    po wykręceniu niewielkiego pułapu (jeszcze nigdy nie udało mi się
    zapłacić więc nie grymaszę), organizacje na krzyż - citków nie ruszamy,
    citki się lubi, dobre są.

    > Jeszcze żaba (bzwbk) ma teraz promocję na KK darmowe -
    > na 4 lata, bo podobno tylko za odnowienie trzeba płacić, 15zł.

    O, dzięki. Wygląda na razie całkiem, całkiem. Zobaczymy :)

    Imka

  • 9. Data: 2016-11-18 20:56:23
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2016 17:41:03 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > (ale jest po kursie banku)
    >
    > http://www.bzwbk.pl/karty-platnicze/karty-kredytowe/
    karta-world-mastercard/karta-kredytowa-world-masterc

    Thx :)
    Przebrnęłam przez regulamin promocji i nie widzę haczyka. Wzrok mi się
    popsuł czy nie ma? ;)
    Żadnych obowiązkowych zgód na telemielenie? Czuję się zaniepokojona...

    --
    Imka

  • 10. Data: 2016-11-18 21:01:14
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2016 20:15:47 +0100, Akarm napisał(a):

    > Czy to, że odpowiadasz na ostatnie zdanie oznacza, że udało ci się
    > przeczytać i zrozumieć całość?

    Nie ostatnie, tylko pierwsze z akapitu :)
    Może faktycznie tekst nie jest podany w zbyt klarowny sposób, ale tu
    akurat wszystko jest dla mnie zrozumiałe :D

    --
    Imka