  • 31. Data: 2002-12-16 09:02:04
    Temat: Re: PKOBP - czyli IBAN/NRB inaczej
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Van GoGush"
    > tak czy inaczej zastosowany rachunek IBAN przez PKOBP nie dotrze do celu
    > przenzaczenia bo zostanie odrzucony.

    odrzucony na etapie rejestracji przelewu, bo wszystkie banki sie uparly zeby
    olac norme IBAN a zrealizowac jedynie NRB.
    I tak beda wszystkie systemy powoli rozszerzac algorytm sprawdzający na
    pelny IBAN poniewaz systemy nie będą umiały zrobić przelewu na inny rachunek
    w Unii Europejskiej. A do takich przelewów niedługo będzie dochodziło
    *** blad ***

  • 32. Data: 2002-12-16 09:09:54
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > I tak beda wszystkie systemy powoli rozszerzac algorytm sprawdzający na
    > pelny IBAN poniewaz systemy nie będą umiały zrobić przelewu na inny
    rachunek
    > w Unii Europejskiej.

    Przeciez aktualnie ludzie wysylaja do UE i nie ma z tym problemow.
    Nawet jesli obcy przejdzie to krajowy nie , przelewy zagraniczne wymagaja
    troszke innych mechanizmow niz krajowe rozliczane przez np. ELIXIR.

    Pzdr

  • 33. Data: 2002-12-16 09:15:02
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Van GoGush"
    > przelewy zagraniczne wymagaja
    > troszke innych mechanizmow niz krajowe rozliczane przez np. ELIXIR.

    ale jak bedziemy w UE a pozniej jak przejdziemy na EUR?
    tym bardziej ze w EUropie tez przechodzą jak my na odpowiednik naszego NRB
    *** blad ***

  • 34. Data: 2002-12-16 09:21:25
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > ale jak bedziemy w UE a pozniej jak przejdziemy na EUR?

    Przeciez i teraz banki nie wysyłaja PLN tylko EUR , a przeliczaja je
    aktualnie , roznica bedzie taka ze ne bedzie straty w wyniku przewalutowania

    > tym bardziej ze w EUropie tez przechodzą jak my na odpowiednik naszego NRB

    Zobaczymy czy to bedzie "nasz" ;) NRB

    pzdr

  • 35. Data: 2002-12-16 09:32:11
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Van GoGush"
    NRB

    > Zobaczymy czy to bedzie "nasz" ;) NRB

    nasz nie - kazdy kraj wybral sobie stałą dlugość rachunku, ale dlaczego w
    naszym kraju wystkie banki uparly sie zeby o tym nie wiedziec i nie umieją
    sprawdzic liczby kontrolnej ?
    *** blad ***

    cytat na tema z http://www.ebanki.pl/zasoby/nrb.html
    IBAN-em będziemy się posługiwać tylko podczas wykonywania zleceń
    międzynarodowych (np. przelewy bezgotówkowe do innego kraju). Polski sektor
    bankowy będzie wprowadzał pełną obsługę standardu IBAN w międzynardowych
    operacjach. Chodzi tutaj np. o sprawdzanie poprawności numerów rachunków w
    bankach innych krajów.

    Numer rachunku zgodny z IBAN w każdym kraju ma przeważnie inną długość, ale
    wszystkie numery rachunków w jednym kraju mają taką samą długość. Maksymalna
    długość numeru rachunku w formacie IBAN to 34 znaki wraz z kodem kraju.

    Format IBAN jest zalecany przez organizację ECBS (Europejski Komitet ds.
    Standardów Bankowych), która również koordynuje wprowadzanie krajowych
    standardów IBAN. Standard IBAN jest normą ISO. Jednak należy wziąć pod
    uwagę, że w międzynarodowych zleceniach płatniczych jeszcze nie wprowadzono
    w pełni standardu IBAN.

  • 36. Data: 2002-12-16 09:54:02
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > nasz nie - kazdy kraj wybral sobie stałą dlugość rachunku, ale dlaczego w

    Bo przyjeto iz nasz format bedzie mail 26 znakow ni mniej ni wiecej , ma to
    swoje uzasadnienie - stala dlugosc "na dzien dobry" kontroluje "jakosc" w
    postaci dlugosci, wstepna eliminacja bledow , czyli eliminuje mozliowsc
    pominiecia jakiejs cyfry.
    Czyli przyszle przelewy maja 26 kratek maja byc wypelnione i jesli ktos nie
    wypelni to znaczy ze juz cos "nie tak" z tym numerem NRB.

    > naszym kraju wystkie banki uparly

    Nie uparly tytlko umowily sie ze NRB ma 26 znakow to po pierwsze a po
    drugie PKOBP nie jest oznaczony w zbiorach bazowych (informacje o bankach)
    ze obsluguje ten format wiec nie ma co kontrolowac.
    Nikt mi nie powie ze pozostale banki jako niezalezne podmioty sa zobowiazane
    do kontroli numeru nie przyjetego przez ustalenia. Przeciez PKOBP nalezy do
    ZBP i wiedza co oni robia.Gdzie oni byli jak byl tworzony projekt numeru NRB
    ??

    pzdr

  • 37. Data: 2002-12-16 10:21:08
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Van GoGush"
    > Nikt mi nie powie ze pozostale banki jako niezalezne podmioty sa
    zobowiazane
    > do kontroli numeru nie przyjetego przez ustalenia.

    jezeli nie jestem do czegos zobowiazany to nie oznacza ze mam to miec w ..
    ."glebokim powazaniu" a tak robia banki, chociaz algorytm jest ten sam
    *** bklad ***

  • 38. Data: 2002-12-16 10:53:15
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > jezeli nie jestem do czegos zobowiazany to nie oznacza ze mam to miec w ..
    > ."glebokim powazaniu" a tak robia banki, chociaz algorytm jest ten sam

    To tak jak bym od dzisiaj powiedział ze nie przyjmuje od dzisiaj faktur na
    bialym papierze a tylko na zielonym a inni maja sie do tego dostosowa , a
    niech sie dowiedza ze ja tak robie bo mam 30 % rynku.
    Koszty przygotowania/zmiany systemow informatycznych do kazdego banku sa
    ogromne , jesli algorytm zostal przygotowany w taki sposob to nie sadze aby
    ulegl zmianie.
    Na 100% systemy byly przygotowane do analizy wowczas gdy bank odbiorcy jest
    w ostrej (lub opcjonalnej) kontroli NRB (PKOBP nie jest) , banki na 100%
    zaplacily ciezkie piniadze za dostosowanie systemow do przyjetych zasad (26
    znakow).
    Nie sadze ze ktos wie co zrobi PKOBP czy bedzie zmieniac swoje numery czy
    nie , nikt nie poniesie kosztow na taka niedogodnosc i IMO jest to problem
    PKOBP bo to do klientow wlasnie PKOBP pieniadze nie beda docieraly.
    Podobna sytuacje mialem z BZWBK gdzie moje skladki (CU) zostalu odrzucone bo
    bank przygotowuje sie do NRB od nowego roku a ja wysylalem na stary
    (obowiazjacy rachunek). Oczywiscie zrobilem im awanture ze po pierwsze
    odrzucili moj przelew , po drugie nie pinformowali o zmianie rachunku - pani
    z infolinii dlugo kajala sie przedemna ze bank mowil ze bedzie przyjmowal
    itp itd.

    pzdr

  • 39. Data: 2002-12-16 10:55:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Van GoGush" <G...@p...onet.pl> writes:

    > Nikt mi nie powie ze pozostale banki jako niezalezne podmioty sa
    > zobowiazane do kontroli numeru nie przyjetego przez ustalenia.

    Nie do zadnej kontroli, tylko do akceptacji przy przelewach. Powtorze
    - odrzucanie tych numerow sprawia klopot klientom mbanku, a nie
    klientom PKO. I jest to dla mnie wada konczaca - bank, z ktorego nie
    mozna bez klopotu przelac pieniedzy do najwiekszego banku w Polsce,
    skreslam z gory.

    MJ

  • 40. Data: 2002-12-16 11:02:37
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > Nie do zadnej kontroli, tylko do akceptacji przy przelewach. Powtorze
    > - odrzucanie tych numerow sprawia klopot klientom mbanku, a nie
    > klientom PKO. I jest to dla mnie wada konczaca - bank, z ktorego nie

    Zrozum ze z kazdego banku tak bedziesz mial , to nie jest wina mbanku !!!

    > mozna bez klopotu przelac pieniedzy do najwiekszego banku w Polsce,
    > skreslam z gory.

    Musisz skreslic wszystkie pozostale banki i korzystac tylko z PKOBP
    pzdr