  • 1. Data: 2005-11-03 10:08:34
    Temat: [PKO BP] kredyt mieszkaniowy - wcześniejsza spłata
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

    Witam,

    Jakiś czas temu (wątek z 24-08-2005 11:15) pytałem na grupie o możliwość
    wcześniejszej spłaty kredytu mieszkaniowego robiąc przelew na rachunek
    banku. Po kilku telefonach uzyskałem taki numer rachunku od pracownika banku
    (telefonicznie) z zapewnieniem, że na ten rachunek mogę zrobić przelew.
    Jednak bedąc trochę nieufnym (a nuż pracownik banku podał swoje konto
    osobiste?) wystosowałem pismo, aby podali mi oficjalnie (pisemnie) ten numer
    rachunku. Po tygodniu dzwoni inny pracownik banku, że oni mogą przysłać
    takie pismo, ale to kosztuje 50zł (szkoda mi tych pieniędzy). No i jestem w
    kropce.

    Chyba zaryzykuję i zrobię ten przelew (najpierw na małą kwotę), mam
    nadzieję, że w razie czego, to rozmowy telefoniczne są nagrywane :) A może
    ktoś nadpłaca w ten sposób kredyt i mógłby mi podać ten numer rachunku (do
    weryfikacji), chodzi o IX Oddział PKO BP przy Nowogrodzkiej w W-wie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-11-03 11:33:37
    Od: "AG" <a...@i...pl>

    Ja mam kredyt w Bosiu i kiedy robiłem nadpłaty robiłem na ten sam rachunek
    co normalne spłaty, więc jestem zdiwiony, że Tobie każą przelać pieniadze na
    rachunek inny niż kredytowy.

    Pozdrawiam
    AG

  • 3. Data: 2005-11-03 12:40:53
    Od: "lo9" <s...@w...pl>

    chce zalozyc konto w banku przez kompa jak to zrobic
    mateusz

  • 4. Data: 2005-11-04 08:50:48
    Od: "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl>

> [...]
    > przysłać takie pismo, ale to kosztuje 50zł (szkoda mi tych pieniędzy). No
    Zaraz, to na jaki rachunek spłacasz raty? Ja mam kredyt w tym oddziale, mam
    też superkonto, założone przy braniu kredytu i jak spłacam wcześniej to na
    superkoncie muszą być środki w wysokości nadpłaty a tydzień wcześniej
    wysyłam im prośbę o pobranie nadpłaty faksem.

> [...]
    > ktoś nadpłaca w ten sposób kredyt i mógłby mi podać ten numer rachunku (do
    > weryfikacji), chodzi o IX Oddział PKO BP przy Nowogrodzkiej w W-wie.
    Jesteś pewien że potrzebujesz numer tego rachunku?

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 5. Data: 2005-11-04 10:49:22
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

> [...]
    > to na superkoncie muszą być środki w wysokości nadpłaty a tydzień
    > wcześniej wysyłam im prośbę o pobranie nadpłaty faksem.

    Też mam superkonto i co miesiąc pobierają sobie z niego ratę kapitałową i
    odsetkową (niestety nie wiem na jakie konta idą te przelewy).
    Czy wystarczy im przesłać faksem prośbę o pobranie nadpłaty? Nie trzeba
    osobiście w oddziale?
    Czy mógłbyś podać wzór takiego pisma?

    > Jesteś pewien że potrzebujesz numer tego rachunku?

    Zdecydowanie potrzebuję, bo chciałbym nadpłacać kredyt w formie stałych
    comiesięcznych przelewów (np. z mBanku). Ewentualnie skorzystam z Twojej
    rady i będę wysyłał za każdym razem faks (lub pismo pocztą) z prośbą o
    pobranie nadpłaty.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2005-11-04 12:02:03
    Od: "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl>

    > Czy wystarczy im przesłać faksem prośbę o pobranie nadpłaty? Nie trzeba
    > osobiście w oddziale?
    W moim przypadku wystarczył fax - dwa razy nadpłacałem w tym roku.

    > Czy mógłbyś podać wzór takiego pisma?
    adresujesz na księgowość kredytów mieszkaniowych, coś w stylu:
    "Proszę o wcześniejszą spłatę części kapitału kredytu mieszkaniowego Własny
    Kąt nr xxxxx w wysokości yyyy CHF/PLN lub coś innego (słownie: xxxxxx). Ww.
    kwotę proszę pobrać z rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego SUPERKONTO nr
    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz prowadzonego w IX oddziale PKO BP w Warszawie.",
    data, podpis

> [...]
    > comiesięcznych przelewów (np. z mBanku). Ewentualnie skorzystam z Twojej
    > rady i będę wysyłał za każdym razem faks (lub pismo pocztą) z prośbą o
    Obawiam się że się nie da przelewami. Raczej każdorazowa prośba faksowa.
    Sprawdź u siebie w umowie, ale jeżeli nie masz niestandardowych warunków to:
    - spłata dodatkowa następuje po tej zwykłej, nie pamiętam czy to jest tego
    samego dnia czy następnego - ale nie w innym terminie.
    - spłata dodatkowa nie może być niższa niż miesięczna rata.

    Zawsze możesz próbować uzyskać ten numer w oddziale (może osobiście będzie
    taniej niż przysłanie pisma), ale nie wiem, czy i tak nie będziesz musiał
    ich informować, żeby wpłatę zaliczyli na poczet spłaty kapitału.

    Michał M

  • 7. Data: 2005-11-14 13:00:16
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

> [...]
    > nr
    > zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz prowadzonego w IX oddziale PKO BP w Warszawie.",

    No więc wysłałem im takie pismo listem poleconym (nie wiem dlaczego to
    wszystko odbywa się z takimi bólami), po kilku dniach dzwonię do oddziału z
    pytaniem czy otrzymali i czy nadpłata będzie wykonanana, pani odpowiada, że
    to problem i że nie wie i musi się zapytać kierowniczki i jeszcze zadzwoni
    do mnie. Za kilka godzin telefon, pani odpowiada, że *wyjątkowo* taka
    operacja będzie zrealizowana, ale na przyszłość to muszę osobiście w
    oddziale nadpłacać (w okienku), ponieważ nadpłata idzie na specjalne konto
    (20 cyfrowe), na które da się zrobić przelew tylko z kasy w IX Oddziale
    (nawet nie w dowolnym oddziale, tylko w IX - dla mnie chore, to jest lider
    bankowości elektronicznej?).

    Wiem, w interesie banku jest aby klient nie nadpłacał kredytu.

> [...]
    > taniej niż przysłanie pisma), ale nie wiem, czy i tak nie będziesz musiał
    > ich informować, żeby wpłatę zaliczyli na poczet spłaty kapitału.

    W umowie nie mam żadnych warunków oprócz tego, że nadpłata musi być wykonana
    między 2 a 20 dniem miesiąca.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2005-11-14 13:36:56
    Od: "Cyprian Sawicki" <c...@N...gazeta.pl>

    > Za kilka godzin telefon, pani odpowiada, że *wyjątkowo* taka
    > operacja będzie zrealizowana, ale na przyszłość to muszę osobiście w
    > oddziale nadpłacać (w okienku)

    Dziwne... Nadpłacałem kredyt w PKO BP, zrobiłem klasyczny przelew na większą
    kwotę (miałem również konto w PKOBP ale nadpłata była akurat z innego banku)

    Nikt mnie o nic nie pytał, wszystko zadziałało niemal automatycznie, ale dla
    pewności napisałem im jeszcze pismo że dnia tego i tego dokonałem takiej
    wpłaty co i tak było zbędne bo w momencie pisania wszystko już było poprawnie
    poksięgowane.

    Tak więc to chyba od rozgarnięcia i pracowitości danego oddziału zależy...

    C. Sawicki

  • 9. Data: 2005-11-14 14:37:43
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

    > Dziwne... Nadpłacałem kredyt w PKO BP, zrobiłem klasyczny przelew na
    > większą
    > kwotę (miałem również konto w PKOBP ale nadpłata była akurat z innego
    > banku)

    U mnie automatyczna spłata kapitału idzie na konto o takim dziwnym numerze:
    33 1020 1097 252 912 xxxx (20 zamiast 26 cyfr), więc nie mogę zrobić z
    dowolnego konta przelewu na taki rachunek, ponoć można tylko w kasie danego
    oddziału - jednak po tym jak kiedyś czekałem w kolejce do okienka w tym
    oddziale 45 minut straciłem wszelką ochotę do tego typu czynności, wolę
    robić przelewy przez internet :)

> [...]
    > poksięgowane.
    >
    > Tak więc to chyba od rozgarnięcia i pracowitości danego oddziału zależy...

    Ja zauważyłem wyraźną "niechęć" pracowników PKO BP do robienia nadpłat.

    Pozdrawiam,
    Marcin