    From: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [PKO BP] kredyt mieszkaniowy - wcześniejsza spłata
    Date: Mon, 14 Nov 2005 14:00:16 +0100

    > adresujesz na księgowość kredytów mieszkaniowych, coś w stylu:
    > "Proszę o wcześniejszą spłatę części kapitału kredytu mieszkaniowego
    > Własny
    > Kąt nr xxxxx w wysokości yyyy CHF/PLN lub coś innego (słownie: xxxxxx).
    > Ww.
    > kwotę proszę pobrać z rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego SUPERKONTO
    > nr
    > zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz prowadzonego w IX oddziale PKO BP w Warszawie.",

    No więc wysłałem im takie pismo listem poleconym (nie wiem dlaczego to
    wszystko odbywa się z takimi bólami), po kilku dniach dzwonię do oddziału z
    pytaniem czy otrzymali i czy nadpłata będzie wykonanana, pani odpowiada, że
    to problem i że nie wie i musi się zapytać kierowniczki i jeszcze zadzwoni
    do mnie. Za kilka godzin telefon, pani odpowiada, że *wyjątkowo* taka
    operacja będzie zrealizowana, ale na przyszłość to muszę osobiście w
    oddziale nadpłacać (w okienku), ponieważ nadpłata idzie na specjalne konto
    (20 cyfrowe), na które da się zrobić przelew tylko z kasy w IX Oddziale
    (nawet nie w dowolnym oddziale, tylko w IX - dla mnie chore, to jest lider
    bankowości elektronicznej?).

    Wiem, w interesie banku jest aby klient nie nadpłacał kredytu.

> [...]
    > Sprawdź u siebie w umowie, ale jeżeli nie masz niestandardowych warunków
    > to:
    > - spłata dodatkowa następuje po tej zwykłej, nie pamiętam czy to jest tego
    > samego dnia czy następnego - ale nie w innym terminie.
    > - spłata dodatkowa nie może być niższa niż miesięczna rata.
    >
    > Zawsze możesz próbować uzyskać ten numer w oddziale (może osobiście będzie
    > taniej niż przysłanie pisma), ale nie wiem, czy i tak nie będziesz musiał
    > ich informować, żeby wpłatę zaliczyli na poczet spłaty kapitału.

    W umowie nie mam żadnych warunków oprócz tego, że nadpłata musi być wykonana
    między 2 a 20 dniem miesiąca.

    Pozdrawiam,
    Marcin