  • 1. Data: 2010-09-24 12:01:57
    Temat: Oszczędności sa wokół Ciebie
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Artykuł pochodzi z
    <www.inwestowanie.org.pl>
    <http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/24/gdzie-w
    yciekaja-pieniadze-czyli-jak-zbudowac-oszczednosi-co
    dzienne/>

    Dzisiaj piątek, więc będzie lekko miło i przyjemnie. Pogadamy sobie o
    tym gdzie wyciekają nam pieniądze, czyli jak oszczędzać bez odmawiania
    sobie tego co kupujecie dziś. Na wielu blogach o oszczędzaniu widzę nie
    odpartą chęć minimalizowania wydatków posuniętą do skrajności
    dziadowania. Tymczasem w naszym codziennym życiu istnieją nie przebrane
    możliwości. Zaczynajmy.

    Opowiem wam anegdotę. Pewnego dnia na peronie spotykam z dawna nie
    widzialnego kolegę. Był to dzień w którym wybuchł temat podwyżki VATu.
    On prawdziwy Polak zaczął narzekać na wszystko i na brak pieniędzy. Gdy
    zeszło na oszczędzanie, powiedział ,,nie mam z czego". No to go
    zapytałem, a zajadał ,,hamburgera" gdzie go kupił. Gdy dowiedziałem się
    iż chodzi o budkę na przeciw wejścia na stację (cena 6zł) ,
    odpowiedziałem mu. ,,Nie nalegam byś rzucił te świństwo... ale czy przez 2
    lata dojeżdżania do pracy z tej samej stacji odwiedziłeś budkę z
    jedzeniem przy drugim wejściu ?" Dlaczego - zapytał ? Bo są tam
    smaczniejsze hamburgery na dodatek za 4zł. Od kilku dni jada TE
    SMACZNIEJSZE. Przez dwa lata wyciekło mu więc kilkaset złotych na pusto
    na dodatek motywem zmiany nie była cena a jakość. Wystarczyło się rozejrzeć.

    Kolejny przykład jaki wam opowiem, dosięgnął mnie całkiem niedawno. Moja
    córka potrzebowała inhalator. Rano byłem w pobliskiej aptece cena 210zł.
    Czy wyobrażacie sobie iż 9h później, DOKŁADNIE w tej samej aptece, ten
    sam produkt kupiłem za 180,54zł ? Jak to możliwe ? To proste apteka
    należy do sieci ,,Dbam o zdrowie" (www.doz.pl) i zamówienie tego samego
    produktu przez internet z odbiorem w aptece jest o 10-15% tańsze. O
    17:00 tego samego dnia, dostałem maila iż produkt już jest do odebrania.

  • 2. Data: 2010-09-24 22:14:28
    Temat: Re: Oszczędności sa wokół Ciebie
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chęć minimalizowania wydatków posuniętą do skrajności dziadowania.
    > Tymczasem w naszym codziennym życiu istnieją nie przebrane możliwości.

    No pewnie!
    W pracy w bufecie Cola z 2,50. Piętro wyżej w automacie
    (do przejścia jakieś 50m) za 2,00. A tak ze dwie dziennie wypijam.
    Pozostaje jeszcze przerzucenie się na wodę 1,50 za 2l - czyli 25 gr za 0,33l
    "napoju".
    A woda zdrowsza :)) a zakupię ją idąc do pracy nie zbaczając ani metra....

    Feromon

  • 3. Data: 2010-09-25 08:11:49
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > 0,33l "napoju".
    > A woda zdrowsza :)) a zakupię ją idąc do pracy nie zbaczając ani metra....

    albo jeszcze lepiej i taniej - zakupic sobie jonizator wody (ja korzystam),
    ktory wytwarza wode alkaliczną, ktora podnosi pH wody do ok.10, co powoduje
    odkwaszanie organizmu, dodaje energii, optymalizuje metabolizm i do tego
    wytworzenie litra wody kosztuje mniej jak 10 gr. ;)

    pozdrawiam, wromek

  • 4. Data: 2010-09-25 10:12:03
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 0,33l "napoju".
    > A woda zdrowsza :)) a zakupię ją idąc do pracy nie zbaczając ani metra....

    Woda butelkowana z Makro gazowana 0,47 zł / 0,5 litra.
    Kranówa u nas też jest bardzo dobra. Przypuszczam, że to naszą kranówę
    sprzedają reszcie Polski w butelkach jako mineralną. ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/ >

  • 5. Data: 2010-09-25 11:12:11
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-09-25 12:12, Jan Werbiński pisze:

    > Woda butelkowana z Makro gazowana 0,47 zł / 0,5 litra.
    > Kranówa u nas też jest bardzo dobra. Przypuszczam, że to naszą kranówę
    > sprzedają reszcie Polski w butelkach jako mineralną. ;-)

    Dzisiaj, zamiast jechać do miasta autobusem, poszedłem jego trasą
    piechotą. Zaoszczędziłem 2.30zł. Gdybym poszedł trasą taksówki,
    zaoszczędziłbym 12zł!

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2010-09-25 11:17:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości grup

    > Dzisiaj, zamiast jechać do miasta autobusem, poszedłem jego trasą
    > piechotą. Zaoszczędziłem 2.30zł. Gdybym poszedł trasą taksówki,
    > zaoszczędziłbym 12zł!

    Ja bym oszczędzał z jeszcze większym rozmachem. Mogłeś przecież zamówić
    śmigłowiec!

  • 7. Data: 2010-09-25 11:43:02
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ja bym oszczędzał z jeszcze większym rozmachem. Mogłeś przecież zamówić
    > śmigłowiec!

    Dzisiaj nie kupiłem Audi w salonie.

  • 8. Data: 2010-09-25 11:54:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > zamówienie tego samego produktu przez internet z odbiorem w aptece
    > jest o 10-15% tańsze. O 17:00 tego samego dnia, dostałem maila iż

    artykuł sponsorowany?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu

  • 9. Data: 2010-09-25 12:51:32
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    wiadomości news:25092010.37C16AA7@budzik61.poznan.pl...
    > artykuł sponsorowany?

    Nie w tym przypadku. Ale czujność oczywiście wskazana. :-)

  • 10. Data: 2010-09-25 14:04:18
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 25 Wrz, 12:12, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
> [...]
    > sprzedają reszcie Polski w butelkach jako mineralną. ;-)
    >
    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Ostatnio bylo w TV o badaniach kranowki i konkluzja byla taka, ze
    kranowka nie jest mniej zdrowa niz wody butelkowane w sklepach.
    Intuicja mi podpowiada, ze szklanka takiej wody to koszt ponizej 1gr.
    Watkotworcy polecam oczywiscie oszczedzanie na energii elektrycznej i
    nie wlaczanie komputera ;)

    MK