    From: Jan Strybyszewski <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Oszczędności sa wokół Ciebie
    Date: Fri, 24 Sep 2010 14:01:57 +0200

    Artykuł pochodzi z
    <www.inwestowanie.org.pl>
    <http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/24/gdzie-w
    yciekaja-pieniadze-czyli-jak-zbudowac-oszczednosi-co
    dzienne/>

    Dzisiaj piątek, więc będzie lekko miło i przyjemnie. Pogadamy sobie o
    tym gdzie wyciekają nam pieniądze, czyli jak oszczędzać bez odmawiania
    sobie tego co kupujecie dziś. Na wielu blogach o oszczędzaniu widzę nie
    odpartą chęć minimalizowania wydatków posuniętą do skrajności
    dziadowania. Tymczasem w naszym codziennym życiu istnieją nie przebrane
    możliwości. Zaczynajmy.

    Opowiem wam anegdotę. Pewnego dnia na peronie spotykam z dawna nie
    widzialnego kolegę. Był to dzień w którym wybuchł temat podwyżki VATu.
    On prawdziwy Polak zaczął narzekać na wszystko i na brak pieniędzy. Gdy
    zeszło na oszczędzanie, powiedział ,,nie mam z czego". No to go
    zapytałem, a zajadał ,,hamburgera" gdzie go kupił. Gdy dowiedziałem się
    iż chodzi o budkę na przeciw wejścia na stację (cena 6zł) ,
    odpowiedziałem mu. ,,Nie nalegam byś rzucił te świństwo... ale czy przez 2
    lata dojeżdżania do pracy z tej samej stacji odwiedziłeś budkę z
    jedzeniem przy drugim wejściu ?" Dlaczego - zapytał ? Bo są tam
    smaczniejsze hamburgery na dodatek za 4zł. Od kilku dni jada TE
    SMACZNIEJSZE. Przez dwa lata wyciekło mu więc kilkaset złotych na pusto
    na dodatek motywem zmiany nie była cena a jakość. Wystarczyło się rozejrzeć.

    Kolejny przykład jaki wam opowiem, dosięgnął mnie całkiem niedawno. Moja
    córka potrzebowała inhalator. Rano byłem w pobliskiej aptece cena 210zł.
    Czy wyobrażacie sobie iż 9h później, DOKŁADNIE w tej samej aptece, ten
    sam produkt kupiłem za 180,54zł ? Jak to możliwe ? To proste apteka
    należy do sieci ,,Dbam o zdrowie" (www.doz.pl) i zamówienie tego samego
    produktu przez internet z odbiorem w aptece jest o 10-15% tańsze. O
    17:00 tego samego dnia, dostałem maila iż produkt już jest do odebrania.