  • 21. Data: 2023-04-14 09:58:55
    Temat: Re: A złoto lub srebro?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Apr 2023 20:02:36 +0200, nadir wrote:
    > Widzę, że starczyłoby mu na jakąś sztabkę, którą można zakopać w
    > ogrodzie i spieniężyć w razie potrzeby.
    > Ktoś tu się bawi w kruszce?

    Prawdziwe złoto to raczej spore koszta "handlowe".
    I koszt przechowywania, i ryzyko, ze ukradną.

    Za to ... moze dosc ładnie utrzymac wartosc przy duzej inflacji.
    Ale ... moze sie tez okazac, ze spadnie ...

    J.

  • 22. Data: 2023-04-14 10:01:38
    Temat: Re: Oszczędności nastolatka - w co zainwestować?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Apr 2023 19:59:51 +0200, nadir wrote:

    > Wcześniej część tej kasy było na różnych lokatach, zysk z tego wyszedł
    > żaden. Więc lokaty póki co odpadają.

    A kiedy były te lokaty?

    Obecnie jest mozliwe 8% rocznie.
    Duzo, mało ... trudno powiedziec.
    Raczej mało, bo inflacja 16%.

    Ale jak nie ulokujesz na 8%, to stracisz wiecej :-(

    Zebrac sie w kilku i kupic "apartament na wynajem" ?

    > Też nie wiem.

    J.

  • 23. Data: 2023-04-14 11:54:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 13 Apr 2023 11:48:46 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Plucie na rząd PiS masz w abo co 3 miesiące?

    W poniedziałek papież Franciszek wzywał wiernych ,,prośmy Matkę Bożą, aby
    pomogła nam być radosnymi zwiastunami Ewangelii". Chyba nie jesteś zbyt
    gorliwym katolikiem, skoro lekceważysz słowa następcy św. Piotra i
    namiestnika Chrystusa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 24. Data: 2023-04-14 15:24:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie ma to jak poznać słowa Papieża z prasówki esbeka.
    Opłatek na Wielkanoc u Was w bufecie był?

    -----

  • 25. Data: 2023-04-14 15:40:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 14 Apr 2023 15:24:22 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Opłatek na Wielkanoc u Was w bufecie był?

    Jesteś zadziwiająco dobrze zorientowany w ubeckich zwyczajach świątecznych.
    To nie może być wiedza teoretyczna.

  • 26. Data: 2023-04-14 15:52:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rusycyzm.
    Szkolenie w Związku Sowieckim twojej esbeckiej mordy już z ciebie nie wylezie.
    Ty nie trudny człowiek jesteś.

    -----

  • 27. Data: 2023-04-14 19:03:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-04-14 o 10:01, J.F pisze:
    > Obecnie jest mozliwe 8% rocznie.
    > Duzo, mało ... trudno powiedziec.
    > Raczej mało, bo inflacja 16%.

    i belka 19%

    > Zebrac sie w kilku i kupic "apartament na wynajem" ?

    Albo jakieś drobiazgi (i nie używać, nie rozpakowywać), które za 30 lat
    będą miały dużą wartość kolekcjonerską.
    P.G.

  • 28. Data: 2023-04-14 19:27:09
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > sprzedaż dobytku i kupno obligacji... [można też pogadać z rządzącymi,
    > żeby poznać przyszłość... można też kupić a w razie czego krzyczeć, że
    > umowy sprzedaży obligacji zawierają abuzywne zapisy?...]
    >
    > Nie po to stwarzana jest inflacja, by kułacy nie cierpieli!!! Tedy
    > przeciętny kułak [bezczelnie żyjący z obcinania kuponów!] nie może
    > wygrać z inflacją...
    >
    > Na przełomie 2019/2020 należało kupić akcje Tesli -- niektórzy
    > wiedzieli to na czas...
    >
    > Przed kilkunastu laty można było kupić kilkadziesiąt BTC za kilka

    Na razie dość ciekawie wygląda moja inwestycja w nadpłatę PIT
    16,5% - inwestycja otwarta 7 kwietnia daje jakieś 9zł dziennie :-)
    Ciekawe czy nie zwracają, bo mają burdel czy nie mają kasy.

  • 29. Data: 2023-04-15 08:50:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 14 kwietnia 2023 o 19:27:13 UTC+2 cef napisał(a):

    > Na razie dość ciekawie wygląda moja inwestycja w nadpłatę PIT
    > 16,5% - inwestycja otwarta 7 kwietnia daje jakieś 9zł dziennie :-)
    > Ciekawe czy nie zwracają, bo mają burdel czy nie mają kasy.

    Uwaga, to może być "pewne jak w radzieckim banku - nie przepadnie ci, ale i
    niedostaniesz" - i w sumie co to za różnica, czy wiszą 100zł czy milion - a nie,
    jest, jak umrzesz i nie masz spadkobierców z "grupy zero" to jeszcze spadkobiercy
    będą musieli zapłacić od tego podatek...

  • 30. Data: 2023-04-15 09:07:49
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    jest, jak umrzesz i nie masz spadkobierców z "grupy zero" to jeszcze spadkobiercy
    będą musieli zapłacić od tego podatek...

    Owszem, też mam takie obawy.
    Zwroty VATu małe idą automatycznie, to nawet
    bez udziału pracowników i to zwracają po kilkunastu dniach mimo, że
    termin jest 60 dni.
    A w picie pewnie jest korek i spiętrzenie, bo większość płaciła
    zaliczki za poł roku 17% (albo więcej) a potem w rocznym rozliczyli 12%
    to jest kolejka chętnych po kilkanaście tysiaków.
    W sumie żelaznej rezerwy nie ruszam - korzystam z limitu na 12%
    a skarbówce pyka 16,5% - teoretycznie się zwróci.
    Chyba, że przeczekają do wyborów a potem się zwali na Tuska, że nie oddaje.

    PS
    Przypomina mi się Kobuszewski z Brusikiewiczem:
    To co ja mam robić? Upominać się :-)