  • 1. Data: 2023-04-06 15:32:53
    Temat: zarobki
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "Jak wynika z danych opublikowanych przez NBP, łączne zarobki Adama
    Glapińskiego jako prezesa NBP wyniosły w 2022 r. 1 mln 317 tys. zł.

    Tymczasem Jerome Powell, szef amerykańskiej Rezerwy Federalnej, zarabia
    dużo mniej, bo ok. 190 tys. dolarów rocznie, jak sam stwierdził na forum
    ekonomicznym w lutym 2023 r. Oficjalne dane opublikowane na stronach Fed
    podają, że w 2019 r. było to dokładnie 203,5 tys. dolarów. Po dzisiejszym
    kursie (1 dolar = 4,30 zł) to 875 tys. zł.

    To oznacza, że prezes polskiego banku centralnego zarabia o ok. 50 proc.
    więcej niż prezes amerykańskiego banku centralnego, który odpowiada za
    politykę monetarną największej gospodarki świata."

    https://www.money.pl/gospodarka/prezes-nbp-zarabia-1
    -5-raza-tyle-co-szef-amerykanskiego-fed-to-porownani
    e-robi-wrazenie-6883429623540640a.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2023-04-07 03:23:18
    Temat: Re: zarobki
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 kwi 2023 o 15:32, Olin pisze:

    > To oznacza, że prezes polskiego banku centralnego zarabia o ok. 50 proc.
    > więcej niż prezes amerykańskiego banku centralnego, który odpowiada za
    > politykę monetarną największej gospodarki świata."

    Chyba o jedno słowo za dużo...

    USD jest raczej ;) międzynarodowym pieniądzem, dlatego raczej:
    ...odpowiada za politykę monetarną gospodarki świata.

    > https://www.money.pl/gospodarka/prezes-nbp-zarabia-1
    -5-raza-tyle-co-szef-amerykanskiego-fed-to-porownani
    e-robi-wrazenie-6883429623540640a.htm

    Nie zazdrość łaski bliźniemu! Aha.. byłbym zapomniał -- podziel
    się tym, co masz z bliźnimi, nie bądź egoistą...

    Mata to, co wybierata...

    -=-

    https://www.rp.pl/finanse/art38281851-glapinski-nie-
    wiem-czy-po-wyborach-utrzyma-sie-u-nas-system-demokr
    atyczny

    -=-

    Z czego wynika inflacja? Jak mówi czasem premier to jest ruska
    inflacja, putininflacja, to wszystko jest efekt tej agresji za naszą
    wschodnią granicą. Państwo było zmuszone do pomocy obywatelom,
    przedsiębiorcom. Po to mamy demokrację. System bardzo zły, ale
    najlepszy spośród tych, które wymyślono. Trudny do utrzymania. Nie
    wiem czy po wyborach się u nas utrzyma taki system demokratyczny -
    mówi Glapiński. - Nie wiem czy po wyborach będziemy mogli sobie
    przełączać pilotem kanały i mieć różne opinie - dodaje.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,n

  • 3. Data: 2023-04-07 08:47:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 15:32:53 +0200, Olin wrote:
> [...]
    > więcej niż prezes amerykańskiego banku centralnego, który odpowiada za
    > politykę monetarną największej gospodarki świata."

    Netto czy brutto? Bo moze byc ta różnica :-)

    > https://www.money.pl/gospodarka/prezes-nbp-zarabia-1
    -5-raza-tyle-co-szef-amerykanskiego-fed-to-porownani
    e-robi-wrazenie-6883429623540640a.html

    No coz, prezydent USA zarabia ok 400k$ rocznie.
    Co jest znacznie mniej niz szef byle korporacji.

    Nasz prezydent i premier zarabiaja tak sobie (~300k zl rocznie).

    Jesli chodzi o prezesa NBP, to mial u nas miec zarobki wysokie, jak na
    prezesa banku przystalo. A i tak jest biednym wsród prezesów polskich
    bankow.
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zarobki-prezesow-ba
    nkow-Ile-zarobili-szefowie-bankow-w-2022-roku-850405
    2.html

    Podobnie, "duzo" mają tez zarabiac czlonkowie RPP (~38k/mc).

    Jesli chodzi o FED, to sprawa mnie ciekawi - to była kiedys taka
    półprywatna organizacja. Czy to są jego jedyne zarobki?
    Chyba tak, bo jest zakaz

    https://en.wikipedia.org/wiki/Chair_of_the_Federal_R
    eserve
    https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_Board_
    of_Governors
    https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve
    https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_Bank
    https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Open_Market_Co
    mmittee

    popi*ne :-)

    A kazdy z tych 12 bankow ma swojego prezesa ... hm, i oni tez niewiele
    zarabiaja? I cos jeszcze google sugeruje, ze zarobki spadaja ?

    J.

  • 4. Data: 2023-04-07 11:18:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 7 Apr 2023 03:23:18 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Nie zazdrość łaski bliźniemu!

    Kiedy nie zazdroszczę, tylko informuję.
    W sumie Glapiński odwala co miesiąc te swoje stand-upy, więc powinien
    zarabiać więcej niż byle kto z FED, który bardzo oszczędnie wypowiada
    słowa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2023-04-23 15:39:00
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olin napisał(a) :
> [...]
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/prezes-nbp-zarabia-1
    -5-raza-tyle-co-szef-amerykanskiego-fed-to-porownani

    No cóż. Dojna zmiana.
    Nic zaskakującego, że w każdej republice bananowej byle lokalny
    kacyk ma większe profity nadane przez preze^H^H^H^H el presidente,
    niż wykwalifikowany pracownik zgniłej zachodniej demokracji.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 6. Data: 2023-04-23 21:26:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> writes:

    > Nic zaskakującego, że w każdej republice bananowej byle lokalny kacyk
    > ma większe profity nadane przez preze^H^H^H^H el presidente, niż
    > wykwalifikowany pracownik zgniłej zachodniej demokracji.

    Nie ciesz się za bardzo, nie myślisz chyba że takie nadanie jest
    bezinteresowne i/lub wieczne? Trzeba się dzielić z bliźnimi
    - właściwymi :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2023-04-23 22:48:38
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    W dniu 2023-04-06 o 15:32, Olin pisze:

    > Tymczasem Jerome Powell, szef amerykańskiej Rezerwy Federalnej, zarabia
    > dużo mniej, bo ok. 190 tys. dolarów rocznie, jak sam stwierdził na forum
    > ekonomicznym w lutym 2023 r.

    A nie łapał się za ucho jak to mówił?

  • 8. Data: 2023-04-24 13:30:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 23 Apr 2023 21:26:38 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nie ciesz się za bardzo, nie myślisz chyba że takie nadanie jest
    > bezinteresowne i/lub wieczne? Trzeba się dzielić z bliźnimi
    > - właściwymi :-)

    No właśnie.
    Obajtek 45 000,00 zł
    Burak 45 000,00 zł
    Zdzikot 44 000,00 zł

    A Glapa w tym i zeszłym roku nic a nic.
    http://bip.pis.org.pl/rejestr-wpat

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2023-04-24 13:57:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Apr 2023 13:30:09 +0200, Olin wrote:

    > No właśnie.
> [...]

    Moze mu nie wypada, skoro ma byc "niezawisły" :-)
    Moze "blondi" wpłacają? Niby nie ma na liscie.

    To pełna lista? Bo jakas dziwnie krótka ...

    J.

  • 10. Data: 2023-04-24 15:32:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

    > A Glapa w tym i zeszłym roku nic a nic.
    > http://bip.pis.org.pl/rejestr-wpat

    Może jest na innej liście - dlaczego miałaby istnieć tylko jedna
    lista???
    Jego zasługi są ewidentne i nie do umniejszenia, ale jednak elementarne
    poczucie uczciwości na pewno by mu podpowiedziało, że może dać od siebie
    więcej.
    --
    Krzysztof Hałasa