  • 1. Data: 2023-04-07 19:36:26
    Temat: VW - reaktywacja?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Może przegapiłem - a tu VW bank, który mi zamknął rachunek (a było to dawno, bo
    zamknął i teściowej - a czekaliśmy z godzinę na otwarcie, potem miała oranżadę, potem
    umarła, a potem jeszcze oranżadę zlikwidowali), bo kończył z detalem, z cicha pęk
    powrócił z ofertą - wg TOiP min. od połowy 2021 - i to praktycznie z taką samą (np.
    wizerunki debetówek inne, ale TOiP żywcem z dawnych lat).

    Ma ktoś?

  • 2. Data: 2023-04-07 19:38:11
    Temat: Re: VW - reaktywacja?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, teraz chyba jako zagraniczny oddział niemieckiego VW-banku.
    Ciekawe czy konta w euro prowadzą i już mają własny SWIFT ("polski" VW miał via ING)?

  • 3. Data: 2023-04-12 12:45:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nikt nic?
    No to ja test robię, wczoraj wypisałem formularz.
    Ciekawe czy znów trzeba będzie czekać tydzień jak poprzednio - tylko nie pamiętam,
    czy najpierw na telefon, gdzie musiałem po raz kolejny podać to, co w formularzu, czy
    potem na kuriera - czy też na oba...
    A zapowiedzi szumne m.in. w "artykułach sponsorowanych", że będzie "biometryczne
    zakładanie konta" - dobrze, że jeszcze nie ma (choć podobno kredyt tak można wziąć)
    itp. google pay.
    Póki co jednak konta euro nie widać, a SWIFT - przynajmniej wg TOiP - nadal przez
    ING.
    Ciekawe jaki ST - podobno zmienili w 2018, ale fizolom pozamykali w 2017.
    Coś czuję tego potworka, co był "nowy" w śp. db, wboś i chyba eurobanku.
    Pamiętam jeszcze, że zmiana tokena na SMSy wymuszała hasło maskowane.
    Na szczęście zmiana PIN w bankomacie za darmo.

  • 4. Data: 2023-04-18 06:24:33
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Nikt nic?
    > No to ja test robię, wczoraj wypisałem formularz.

    Wypełniłem jakoś dzień przed Tobą.
    Wczoraj zadzwonili potwierdzając dane.
    Przysłali mailem 3 formularze do wydruku i podpisania (i odesłania
    skanu) ,fatca, rezydencja podatkowa i jakaś informacja.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2023-04-18 09:56:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego warto?
    Jakie plusy/minusy tego rachunku?

    -----

  • 6. Data: 2023-04-18 10:02:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 kwietnia 2023 o 06:27:06 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Wypełniłem jakoś dzień przed Tobą.
    > Wczoraj zadzwonili potwierdzając dane.
    > Przysłali mailem 3 formularze do wydruku i podpisania (i odesłania
    > skanu) ,fatca, rezydencja podatkowa i jakaś informacja.

    O, to może do mnie dziś zadzwonią, póki co cisza, widać tradycję szanują.
    Hmm, ZTCP fatca i podatki były na stronie, może dodali dzień po dniu, albo tego
    jednak bez podpisu się nie da - no i nie napisałeś jednak "wypełnienia", więc pewnie
    gotowe.
    Ale chyba im powiem żeby się bujali, bo doczytałem, że autoryzacja tylko apką - w N26
    jeszcze to zniesę, VW prócz sentymentu nic nie daje, na co mi niby niemiecki bank
    mający tylko złoltówkowe konta?

    Hmm, a ktoś może wie, czym się różni niemiecka spółka N26 oferująca usługi w PL od
    niemieckiej spółki VWFS mającej w PL spółkę z o.o., która oferuje usługi bankowe w
    PL?

    A propos apek - wczoraj w apce citka próbowałem włączyć blik i okazało się, że
    najpierw trzeba włączyć "citi mobile token".
    Ciekawe czy to oznacza ukrytą zmianę z SMS na apkę dla ST oraz 3DS.
    Później poeksperymentuję - póki co ten "token" ma w apce suwaczek wyglądający na
    umożliwiający wyłączanie tego.

  • 7. Data: 2023-04-18 10:12:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    N26 jeszcze to zniesę, VW prócz sentymentu nic nie daje, na co mi niby niemiecki bank
    Hm. https://www.vwfs.pl/pomoc-i-informacje/uslugi-bankow
    e/faq/faq-rachunki-i-lokaty.html
    tego nie potwierdza - mogą być sms.

    KJ

  • 8. Data: 2023-04-18 14:22:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 kwietnia 2023 o 10:14:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    gotowe.
    N26 jeszcze to zniesę, VW prócz sentymentu nic nie daje, na co mi niby niemiecki bank

    Mogą - lub mogły, ale ktoś zapomniał w tym miejscu zmienić.
    Bo mamy też:
    https://www.vwfs.pl/informacje-korporacyjne/aktualno
    sci/nowy-system-transakcyjny-szczegoly.html
    i pod dużym "Już we wrześniu" (a chodzi o wrzesień najpóźniej 2020, bo info z
    11.10.2019 - swoją drogą fajowa
    stronka, w całości zrobiona z obrazków, tekst też) i pod dużą piątką: "Nie
    skorzystasz już z SMS".

    No ale zobaczymy, bo w instrukcji ST w PDFie czasem wspominają o możliwości
    potwierdzania SMS - ale czasem nie (tylko apka).

    Do mnie nawet nie zadzwonili, przysłali maila z formularzami - ale do wypełnienia.
    To po cholerę im to podawałem razem z danymi? Widać za trudne, żeby gotowy dokument
    wygenerować.
    Ale na końcu maila jest też: "Dodatkowo informujemy, że w ciągu 10 dni roboczych od
    otrzymania przez Bank uzupełnionych oświadczeń skontaktuje się z Panem kurier w celu
    podpisania umowy rachunku bankowego."
    Po pierwsze wszystko jednak psieje - sądziłem że tydzień+tydzień to szczyt
    fatalności, ale się poprawili ;>
    Po drugie - dlaczego kurier nie może mieć też FATCA i rezydencji do podpisania?

    Echh, przypomina mi się mBąk w 2003 - przyszło normalną pocztą do skrzynki, koperta
    zwrotna w środku i wrzucało się do zwykłej skrzynki czerwonej...
    Chyba nie jest do końca prawdą to, że "kiedyś było lepiej tylko dlatego, że po prostu
    byliśmy młodzi"...

  • 9. Data: 2023-04-18 14:33:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    11.10.2019 - swoją drogą fajowa
    > stronka, w całości zrobiona z obrazków, tekst też) i pod dużą piątką: "Nie

    Ale to jest korporacyjny?

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 10. Data: 2023-04-18 14:39:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 kwietnia 2023 o 09:56:35 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Dlaczego warto?
    > Jakie plusy/minusy tego rachunku?

    Goli itp. Innymi się przecież nie zajmujemy.
    Ale zalani są zapewne mnogością wniosków, bo można dostać kartę z logo VW albo
    z garbusem (nawet w wersji cabrio) lub ogórkiem.
    A jak ktoś się lubi czuć jak burżuj - i odżałuje 9zł na miesiąc, a może i drugie 9zł
    za kartę - to jest wersja gold,
    gdzie na karcie można mieć elepstryczną audicę albo porszaka, albo kampera z
    podnoszonym namioto-dachem.

    Ciekawe, gdzie się podział "pakiet srebrny" - w TOiP nadal jest, pewnie też
    zapomnieli usunąć, jak o SMSach.

    Aha, złota karta jest bez przewalutowania (standard 5%), choć dziwacznie jest to
    napisane w TOiP:
    "Prowizja za przewalutowanie doliczana do kwoty transakcji w przypadku transakcji
    kartą dokonanych w walucie innej
    niż PLN i EUR (na terytorium państw EOG)".
    Co to właściwie znaczy?
    Że jak w EUR to zawsze w unii za darmo, nawet z kartą standard?
    Ale już w koronach czeskich ze standard dopłacisz 5%, a z gold nie.
    A co poza EOG? Skoro nie ma o opłacie poza EOG, to może też zawsze za darmo? Np. w
    rublach - a nie, tam visa nie działa, no to powiedzmy w dolarach USA?

    Ciekawy jest też ten zapis:
    "Wypłata gotówki w bankomacie za granicą (z wykluczeniem transakcji w walucie EUR na
    terytorium państw EOG)",
    standard 10zł, srebrny i gold 2,5% min. 10zł - to się można obrazić ;>