  • 21. Data: 2019-07-16 19:42:03
    Temat: Re: Oprocentowanie kredytów odnawialnych?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:67c1d718-47b5-4ab9-94f9-898c56184b78@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 17:57:22 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż
    napisał:
> [...]

    >>> dni... od kwoty... kwota odsetek...) i tyle. [...]

> [...]
    >(ale na każdy rok osobno) wyliczyć.
    >W sytuacji, gdy zakładasz "normalne" życie na minus 1500, RRSO nic
    >nie da - prowizję od udzielenia KO tak czy siak zapłacić trzeba.
    >Chyba że jeszcze ma być tak, że przy życiu na -1500 KO na jest 2k, a
    >przy tym narośniętym -9k trzeba mieć limit 10k - wtedy robi się
    >jeszcze trudniej.

    >Wg mnie najbardziej zrozumiałe dla sądu będą wyciągi - najlepiej z
    >odfiltrowanymi pozycjami "prowizja od KO" oraz "odsetki od KO".
    >Albo tylko "odsetki od KO" - bo przy życiu na -1500 zwrot prowizji

    A odsetki od odsetek ? Bo splacala pewnie ratami.
    Ale sad wie, ze odsetki nie sa oprocentowane :-(

    Aczkolwiek przy KO ... jesli zaciagniety na poczatku naleznosci
    swiadczenia dokladnie na te kwote i utrzymany co miesiac az do wyplaty
    ... mozna by twierdzic, ze koszty KO odzwierciedlaja strate ...

    J.

  • 22. Data: 2019-07-16 19:42:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 19:39, Liwiusz pisze:
> [...]
    a.pl...

    > Mogła nie mieć zdolności do KK, ponieważ swoją zdolność wykorzystała już
    > do KK (a bezbolesna zamiana KK na KO wymagałaby tego, aby przez pewien
    > czas mieć przyznany limit z obydwu tytułów).

    *wykorzystała już do KO

  • 23. Data: 2019-07-16 20:29:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież podawanie RRSO jest wymaganiem ustawowym.

    -----

  • 24. Data: 2019-07-16 20:42:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 20:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przecież podawanie RRSO jest wymaganiem ustawowym.

    Ale banki mają obowiązek podawania RRSO w reklamach i umowie kredytowej,
    czyli będzie tam podany jakiś hipotetyczny przykład - w przypadku KO
    inne RRSO będzie jeśli ktoś będzie wykorzystywał 100zł z 10 tysięcy
    limitu, a inny jak będzie wykorzystywał całe 10 000zł limitu, więc nijak
    się to będzie odnosiło do RRSO, które byłoby wyliczone w przypadku
    konkretnej wysokości kredytu twojej klientki.

    Mam wrażenie, że nie za bardzo rozumiesz, co to jest RRSO i jak się go
    liczy.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2019-07-16 21:44:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To jest myśl, że RRSO może być w umowie kredytowej, z tym że może być oparta o jakiś
    wskaźnik zmienny.

    Zresztą chodzi o konkretny stan faktyczny z przeszłości, więc bank powinien łatwo
    wyliczyć RRSO w okresie przykładowo 2016-17 w
    oparciu o salda i naliczone odsetki oraz opłaty.

    -----

  • 26. Data: 2019-07-16 21:47:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 21:44, ąćęłńóśźż pisze:
    > To jest myśl, że RRSO może być w umowie kredytowej, z tym że może być
    > oparta o jakiś wskaźnik zmienny.

    RRSO jest obliczane w oparciu o koszty stałe (prowizja za przyznanie
    kredytu) i zmienne (odsetki od wykorzystanej sumy). Dlatego podaje się
    przykładowe RRSO dla wybranej sumy, na przykład dla sytuacji, kiedy
    pożyczkobiorca miał 5000zł kredytu rocznie.

    > Zresztą chodzi o konkretny stan faktyczny z przeszłości, więc bank
    > powinien łatwo wyliczyć RRSO w okresie przykładowo 2016-17 w oparciu o
    > salda i naliczone odsetki oraz opłaty.

    Ale nie ma podstaw, aby taką usługę bank ci świadczył za darmo. Bank
    zrobił to, co musiał - podał RRSO w umowie kredytowej dla
    reprezentatywnego przykładu. Jakie dokładnie RRSO wyszło w przypadku
    twojej klientki, to musisz sobie już sam obliczyć na podstawie
    dostępnych danych.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2019-07-16 22:57:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 21:44:10 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > To jest myśl, że RRSO może być w umowie kredytowej, z tym że może być oparta o
    jakiś wskaźnik zmienny.

    No, prawie, prawie...
    RRSO jest oparte o:
    - wysokość prowizji
    - oprocentowanie
    - długość kredytowania
    - sumę wykorzystanego kredytu
    - sposób spłaty
    więc sporo tych wskaźników zmiennych.

    > Zresztą chodzi o konkretny stan faktyczny z przeszłości, więc bank powinien łatwo
    wyliczyć RRSO w okresie przykładowo 2016-17 w
    > oparciu o salda i naliczone odsetki oraz opłaty.

    No, nareszcie zrozumiałeś, że RRSO jest inne dla każdego kredytu - chyba że mają
    identyczne warunki, ale w przypadku KO jest to niemożliwe z uwagi na elastyczność
    wypłaty i spłaty.
    Oczywiście bank ma wszystkue dane do wyliczenia, klientka też ma.
    Tylko skąd przekonanie, że jest to "łatwo" policzyć?
    Pewnie, że jak poluczy bank, to będzie "łatwo" dla Ciebie ;P

    Może trochę więcej z RRSO zrozumiesz jak sobie przeczytasz i przemyślisz przykład dla
    karty kredytowej albo właśnie dla kredytu odnawialnego.
    Bo dla KK, jakie mam, banki podają 10,47% - a niektóre i więcej - a dla moich jest to
    i tak niezmienne 0% - a wliczając wiśnie i zysk z KO - na minusie wyjdzie :) Art-B w
    mikroskali ;>

  • 28. Data: 2019-07-19 15:13:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Odpowiedzieli:

    "Uprzejmie informujemy, że dla RRSO przyjęte zostały następujące kryteria:
    - okres kredytowania: 12 m-cy
    - jednorazowe wykorzystanie limitu odnawialnego w całości
    - aktualna wysokość oprocentowania
    - spłata limitu w 12 równych ratach
    - terminowe regulowanie zobowiązań
    Wyjaśniamy, że posiada Pani limit w wysokości xx.000 zł.
    W okresie od xxxxx do xxxxx oprocentowanie limitu wynosiło 10%, prowizja za udzielnie
    LO w rachunku xxxxx wynosiła 2,5%.
    Przy powyższych założeniach RRSO wynosiła 15,76%."

    W sumie dość słono, ok. 2x powyżej odsetek ustawowych, i wg tej stopy RRSO 15,76%
    osoba uprawniona wystąpi o zadośćuczynienie z
    tytułu opóźnienia w wypłacie świadczenia.

    -----

  • 29. Data: 2019-07-19 15:41:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Niech występuje.
    Nie omieszkaj poinformować o odrzuceniu roszczenia ;P

  • 30. Data: 2019-07-19 20:49:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.kobieta.pl/artykul/500-plus-odszkodowanie-za-opo
    znienia