  • 1. Data: 2019-07-08 14:40:05
    Temat: Oprocentowanie kredytów odnawialnych?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy i gdzie można znaleźć stopy RRSO kredytów odnawialnych za okres kilku ostatnich
    lat (powiedzmy od 2013 roku) w najlepszych
    bankach?

  • 2. Data: 2019-07-16 09:35:10
    Temat: Re: Oprocentowanie kredytów odnawialnych?
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-07-08 o 14:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy i gdzie można znaleźć stopy RRSO kredytów odnawialnych za okres
    > kilku ostatnich lat (powiedzmy od 2013 roku) w najlepszych bankach?

    w sieci raczej nigdzie, ale jeżeli potrzebujesz takich danych np. do
    jakiejś pracy mgr lub czegoś podobnego to napisz do zespołu prasowego
    takiego "najlepszego" banku i poproś o skierowanie do osoby, która takie
    dane może mieć

    kiedyś też w ten sposób dane zbierałem...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 3. Data: 2019-07-16 16:34:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do pozwu o odszkodowanie / zadośćuczynienie.
    Organ wypłacił uprawnionej należne świadczenie z opóźnieniem 2,5 roku.
    Wg ustawy organ nie płaci odsetek za swoje opóźnienie w wypłacie świadczeń
    Ale sąd administracyjny może zasądzić zadośćuczynienie / odszkodowanie.
    Uprawniona żeby związać koniec z końcem musiała posiłkować się kredytem odnawialnym
    (PKO).
    Co ciekawe, gdy organ wypłaci świadczenie wskutek swojego własnego błędu (tępoty
    urzędniczej, która jest oczywistym warunkiem
    przyjęcia do pracy, bo przecież nikt nie przyjmie kogokolwiek mądrzejszego od siebie)
    osobie jak się później okaże nieuprawnionej (a
    fałszywie poinformowanej przez biurestwo i to na piśmie w formie decyzji, iż jest
    uprawniona), to żąda zwrotu z odsetkami
    ustawowymi.
    Żyć nie umierać, wypłacać "przez pomyłkę" Janowi Malinowskiemu zamiast Januszowi
    Malinowskiemu i budżet państwa uratują odsetkami od
    biedaków.

    -----

  • 4. Data: 2019-07-16 16:38:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 16:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > prawniona żeby związać koniec z końcem musiała posiłkować się kredytem
    > odnawialnym (PKO).

    No to nie będzie problemu, aby wyliczyła wysokość swojej szkody.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2019-07-16 16:40:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Słaby punkt tego planu to istniejące od kilku lat 100% darmowe karty kredytowe. Jeśli
    pokrzywdzona "oscylowała wokół zera", korzystając z KO, to można zapytać, po co
    korzystała z KO, skoro korzystając w ten sposób z KK nie zapłaciłaby ani grosza
    odsetek?

  • 6. Data: 2019-07-16 16:47:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    korzystała z KO, skoro korzystając w ten sposób z KK nie zapłaciłaby ani grosza

    Słabym punktem twojej argumentacji jest to, że nie ma obowiązku
    korzystania z KK, natomiast powodów niekorzystania z niej może być wiele
    (większość kart jest jednak płatna, może nie miała zdolności na
    wyrobienie karty przy posiadaniu limitu w KO itp. itd.).

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2019-07-16 16:55:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 16:47:03 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    > (większość kart jest jednak płatna, może nie miała zdolności na
    > wyrobienie karty przy posiadaniu limitu w KO itp. itd.).

    Pytanie OP rozumiem tak, że szuka, czy przypadkiem nie było tańszych KO - bo jak
    powie, że po prostu szkoda wyniosła tyle i tyle - czyli suma zapłaconych odsetek i
    prowizji od tego KO - to druga strona powie, że głupota to na własny rachunek i można
    było ten KO wziąć taniej.
    A ja pokazuję, że są też całkowicie darmowe KK i korzystając z GP nie było też
    żadnych odsetek. Zaś jeśli była zdolność na KO to będzie i na KK.
    Więc szkody potencjalnie mogło nie być.

    Argument, że "większość KK jest płatna" tak głupi, że aż milczeniem nie da się
    pominąć - to co, z tego, że większość jest płatna wynika to, że nie ma darmowych, czy
    jednak wręcz odwrotnie?

  • 8. Data: 2019-07-16 17:14:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    prowizji od tego KO - to druga strona powie, że głupota to na własny rachunek i można

    Ale wzięła tam gdzie wzięła, nie można oczekiwać od poszkodowanej, aby
    korzystała wyłącznie z najtańszych opcji, zwłaszcza że korzystała z
    tego, z czego korzystała już wcześniej.

> [...]
    pominąć - to co, z tego, że większość jest płatna wynika to, że nie ma darmowych, czy

    Ale zadaniem poszkodowanego nie jest dbanie o portfel winnego szkody.
    Dopóki szkoda mieści się w jakichś rozsądnych rynkowych granicach, to
    nie widzę podstawy od odmowy wypłaty.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2019-07-16 17:31:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 17:14:31 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    >
    > Ale zadaniem poszkodowanego nie jest dbanie o portfel winnego szkody.
    > Dopóki szkoda mieści się w jakichś rozsądnych rynkowych granicach, to

    Roztrzygnięcie w gestii sądu.
    Ja tylko ostrzegam, że na dictum "musiała z KO" (i jeszcze trzeba udowodnić, że
    naprawdę musiała, bo nie dało się żyć o chlebie i wodzie - oczywiście bez przegięć,
    trzeba np. pokazać konieczność zakupu leków) może być odpowiedź - "mogła z KK".
    A jeśli korzystała już wcześniej, to po pierwsze odpada jakikolwiek zwrot prowizji -
    bo skoro miała wcześniej, to i tak dalej by miała i głupio te prowizje płaciła (albo
    mogła wziąć płatną KK, których mnóstwo) - a może i odsetek, bo jak i wcześniej się na
    tym KO zadłużała, to niby dlaczego nagle miała przestać, nawet jakby to opóźnione
    świadczenie dostawała?

  • 10. Data: 2019-07-16 17:38:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to spróbuj uzyskać z tego banku info o ich RRSO.

    -----