  • Data: 2010-04-22 09:29:37
    Temat: Re: Odrzucenie przelewu Elixir?
    Od: "Tommy" <t...@o...SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/101578,bank_ma
    _obowiazek_sprawdzic_rachunek_z_nazwa_beneficjenta_p
    rzelewu.html

    > Pytanie czy odrzuciliby jakby nie było nazwy odbiorcy wcale.
    > Jakiś bank pozwala wysłać przelew podając tylko numer rachunku bez
    > podawania innych danych?

    Wyobraźmy sobie beneficjenta "Stanisław Kwiatkowski"

    i co teraz bank powinien odrzucić wszystko poniżej, czy też to akceptować.

    "Staś"
    "Stanisław"
    "Kwiatkowski"
    "Staś Kwiatkowski"
    "Kwiatkowski Stanisław"
    "Dla Kwiatka"
    "Kwiatkowski dla ciebie Stasiu"
    itp

    Tym bardziej że w umowie (jak i w regulaminie )z EB miałem zapis "Bank
    posługuje się wyłącznie numerem rachunku bankowego .." co rozumiem jako że
    inne rzeczy nie są istotne i jeśli tylko numer rachunku sie zgadza to
    przelew bedzie wykonany.