  • 1. Data: 2010-04-21 19:54:26
    Temat: Odrzucenie przelewu Elixir?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Co moze byc przyczyna odrzucenia przelewu Elixir z Opena (Getin Noble) do
    Eurobanku? W Openie twierdza, ze przelew zostal odrzucony przez Eurobank.
    Wczesniej zwrot z lokat do EB odbywal sie bez problemow. Z tego co wiem, to
    banki sprawdzaja nr konta NRB a nie nazwy ulicy w adresie, itp. Generalnie
    nie powinno sie to zdarzyc, gdyz pieniadze kilka miesiecy temu poszly na
    lokate z EB i mialy wrocic na tem sam rachunek. Open mial przeciez dokladne
    dane rachunku EB (opcja zamkniecia lokaty na rachunek, z ktorego dokonano
    wplaty).

  • 2. Data: 2010-04-22 06:59:44
    Temat: Re: Odrzucenie przelewu Elixir?
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 21 Apr 2010 21:54:26 +0200, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > rachunek. Open mial przeciez dokladne dane rachunku EB (opcja zamkniecia
    > lokaty na rachunek, z ktorego dokonano wplaty).

    Popatrz w archiwum jeżeli chodzi o odrzucanie przelewów, to EB jest tutaj
    chyba zdecydowanym liderem. Już nie pamiętam dokładnie o co chodzi, ale
    coś tam sprawdzają i jeżeli jest nie tak to odbijają.

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2010-04-22 08:04:30
    Od: "Tommy" <t...@o...SPAM.pl>

    Bo EuroBank jest powalony i nie otworze tam nic wiecej oprócz kont
    oszczędnościowych.
    Odrzucili mi 2 razy przelew mimo iż czasem takie same przelwy przechodziły.
    Chodziło o to że w danych przelewu miałem
    "Imie" a nie "Imie i nazwisko" powód odrzucenia "Imie nie odpowiada żadnemu
    włascicielowi umowy XXXXX" co oczywiście było bzdurą, reklamowałem ale
    powiedzieli żebym sobie poszedł do sądu. Chamy i buractwo, jak by to byl
    przelew spłacający kartę kredytową to by ci doliczili odsetki kare i inne, a
    reklamacje przelwu odrzucili.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-22 08:09:29
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > poszly na lokate z EB i mialy wrocic na tem sam rachunek. Open mial
    > przeciez dokladne dane rachunku EB (opcja zamkniecia lokaty na rachunek, z

    na bank nazwa odbiorcy.
    To chyba jedyny bank ktory zwraca na to uwage.

    --
    Szukasz programu do firmy? Zobacz DUMPINGOWIEC
    Wszystkomajacy program dla firm - HIT !!!

  • 5. Data: 2010-04-22 08:11:25
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Tommy" <t...@o...SPAM.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > ale powiedzieli żebym sobie poszedł do sądu. Chamy i buractwo, jak by to
    > byl przelew spłacający kartę kredytową to by ci doliczili odsetki kare i

    Rzeczywiście podejście Eurobanku do tego zagadnienia wydaje się być
    kompletnie patologiczne. Ciekawi mnie co ich do tego skłania, bo wydają się
    być jedynym takim egzemplarzem na polskim rynku (lub jednym z bardzo
    nielicznych).

  • 6. Data: 2010-04-22 08:48:21
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Tommy" <t...@o...SPAM.pl> wrote in message
> [...]
    > ale powiedzieli żebym sobie poszedł do sądu. Chamy i buractwo, jak by to
    > byl przelew spłacający kartę kredytową to by ci doliczili odsetki kare i

    Bylem w Eurobanku, twierdza, ze nie bylo zadnego przelewu przychodzacego i
    potem zwracanego przez bank. Trudno dociec kto mowi prawde. Z Opena maja
    ponowic przelew na to samo konto, jezeli faktycznie jeszcze raz nie dojdzie,
    to pozostanie wymienic konto powrotne z lokat na inny bank, bo nie ma sensu
    robic sobie problemow.

  • 7. Data: 2010-04-22 09:17:04
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 10:11:25 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > kompletnie patologiczne. Ciekawi mnie co ich do tego skłania, bo wydają się
    > być jedynym takim egzemplarzem na polskim rynku (lub jednym z bardzo

    Może nie chcą mieć takich problemów jak poniżej.
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/101578,bank_ma
    _obowiazek_sprawdzic_rachunek_z_nazwa_beneficjenta_p
    rzelewu.html

    Pytanie czy odrzuciliby jakby nie było nazwy odbiorcy wcale.
    Jakiś bank pozwala wysłać przelew podając tylko numer rachunku bez
    podawania innych danych?

    --
    Kojer

  • 8. Data: 2010-04-22 09:19:17
    Od: "Tommy" <t...@o...SPAM.pl>

    > Bylem w Eurobanku, twierdza, ze nie bylo zadnego przelewu przychodzacego i
    > potem zwracanego przez bank.

    W eurobanku podobnie miałem (twierdzili że może to KIR albo mój bank nie
    wysłał ).
    W na infolini mówili oraz w poczcie wewnetrznej (Uprzejmie informujemy, że
    informacje dotyczące przyczyn odrzucenia przelewu można uzyskać tylko poczas
    wizyty w dowolnej placówce Euro Banku.) a w oddziale pani mówi że ona tu nie
    ma takich informacji.
    Ponieważ miałem potwierdzone z banku którego wysyłałem pieniądze powód
    odrzucenia napisałem jeszcze raz reklamace szczegółowo przez pocztę
    wewnętrzną i wtedy dopiero się przyznali, ale że tak jest dobrze.

    Po innych wpadkach takich jak windykacja w EB sprawa sprzed kilku miesięcy
    oraz to że nie realizują pewnych przelewów, lepiej nie mieć z nimi za dużo
    wspólnego.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-04-22 09:29:37
    Od: "Tommy" <t...@o...SPAM.pl>

> [...]
    >
    > Pytanie czy odrzuciliby jakby nie było nazwy odbiorcy wcale.
    > Jakiś bank pozwala wysłać przelew podając tylko numer rachunku bez

    Wyobraźmy sobie beneficjenta "Stanisław Kwiatkowski"

    i co teraz bank powinien odrzucić wszystko poniżej, czy też to akceptować.

    "Staś"
    "Stanisław"
    "Kwiatkowski"
    "Staś Kwiatkowski"
    "Kwiatkowski Stanisław"
    "Dla Kwiatka"
    "Kwiatkowski dla ciebie Stasiu"
    itp

    Tym bardziej że w umowie (jak i w regulaminie )z EB miałem zapis "Bank
    posługuje się wyłącznie numerem rachunku bankowego .." co rozumiem jako że
    inne rzeczy nie są istotne i jeśli tylko numer rachunku sie zgadza to
    przelew bedzie wykonany.

  • 10. Data: 2010-04-22 09:31:08
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości grup

    > Może nie chcą mieć takich problemów jak poniżej.
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/101578,bank_ma
    _obowiazek_sprawdzic_rachunek_z_nazwa_beneficjenta_p
    rzelewu.html

    W zamian za to mogą ich spotkać poważniejsze problemy jak się w końcu trafi
    klient dostatecznie zadziorny i bez skrupułów.

    > Pytanie czy odrzuciliby jakby nie było nazwy odbiorcy wcale.
    > Jakiś bank pozwala wysłać przelew podając tylko numer rachunku bez
    > podawania innych danych?

    Raczej nie. Chyba w zasadzie żaden bank nie dopuszcza tam kompletnego braku
    znaków. Jedynym znakiem nie może też być spacja.

    O ile pole "adres" może na ogół pozostać puste, to w polu "nazwa" musi być
    zazwyczaj co najmniej jeden znak (także kropka, średnik, myślnik itp.
    zależnie od banku są w tym względzie pewne dodatkowe ograniczenia, a
    sztandarowym przykładem jest tu Nordea).