  • Data: 2010-04-22 10:49:39
    Temat: Re: Odrzucenie przelewu Elixir?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:uzzhhi0s7cli$....@k...kojer...

    > Na przykład? Bo według regulaminu możesz im skoczyć.

    Wymagałoby to nieco wysiłku. Wstępnym ramowym pomysłem jest standardowa
    sytuacja - ustawienie jakiejś transakcji dotyczącej czegoś drogiego, np.
    nieruchomości z dostatecznie dużym zadatkiem albo jakichś maszyn
    produkcyjnych. Następnie trzeba by po serii eksperymentów jakie warianty
    pola "odbiorca" powodują odrzucenie przelewu znaleźć taki wariant, aby
    wykazanie przed sądem niedochowania należytej staranności wobec klienta
    przez bank było dostatecznie wysoce prawdopodobne. Następnie sprzedający
    winien nie wykonać umowy ze względu na niespełnienie warunku dokonania w
    terminie wpłaty przez kupującego oraz zawrzeć transakcję z innym kupującym,
    a pierwszy kupujący powinien wystąpić z roszczeniem przeciwko bankowi.

    Naturalnie zdaję sobie sprawę, że nie jest to prosta i banalna sytuacja,
    dlatego jest to tylko wstępna rama pomysłu. Potrzeba dokonania tego przelewu
    do Eurobanku także w jakiś sposób winna być możliwa do uzasadnienia.
    Dodatkowo warto aby te odrzucone przez Eurobank środki powisiały sobie przez
    kilka dni w przestrzeni, trzeba by zatem wybrać także odpowiedni bank
    źródłowy dla takiego przelewu (taki który nie księguje zwrotów nadmiernie
    szybko). Niemniej jednak dla klienta inteligentnego, mającego czas i
    pieniądze oraz nie mającego skrupułów widzę tutaj spore pole do popisu.