  • 11. Data: 2003-07-03 07:28:00
    Temat: Re: Odpowiedzialność za ujemne saldo...
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bdvg5n$t8r$1@news.onet.pl...
    > Nigdzie nie masz napisane, że kartą VE nie zrobisz debetu. Masz taki punkt
    > regulaminie?

    Hm, mam coś zbliżonego.
    Par. 25 Regulaminu stanowi: "Posiadacz konta może dysponować środkami
    pieniężnymi do wysokości salda dostępnego".
    Powstaje pytanie co bank rozumie przez saldo dostępne? No i bank strzela
    sobie chyba samobója, bo w par. 2 pkt 8 jest: "saldo dostępne - dodatnie
    saldo na rachunku bieżącym powiększone o niewykorzystany limit i
    pomniejszone o kwoty _zablokowane_ (podkreśl. moje) oraz o wymagalne
    należności banku z tytułu naliczonych opłat i prowizji".

    Jak dla mnie z tego wynika, że jeśli bank nie zablokował żadnych kwot i
    przedstawił jako saldo dostępne saldo w wysokości X, to nie może potem
    żadnych kar nakładać, ale skoro robi to z automatu, to powinien zawsze
    reklamacje tego typu autmagicznie rozpoznawać na korzyść. Szczególnie, że w
    par. 27 pkt 1 jest napisane: "Bank ponosi odpowiedzialność za skutki
    własnych działań podjętych niezgodnie z zasadami określonymi w niniejszym
    Regulaminie".
    Natomiast co do oprocentowania karnego, to sprawa wydaje się dyskusyjna. Bo
    przecież naliczenie odsetek jest skutkiem przedstawienia nieprawidłowej
    informacji o saldzie, więc z tej perspektywy należałoby uznać, że winien ich
    naliczenia jest bank i powinny zostać anulowane. Natomiast patrząc z drugiej
    strony można starać się uzasadnić, że zastosowanie będzie miał par. 26:
    "Bank wykonuje dyspozycję zgodnie z jej treścią. {...}". Ja się tego jednak
    nie podejmuje, o uważam, że to bank jest winien :)

    BTW - może do GINBu z nimi (nie mówiąc o UOKiK)? ;]

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2003-07-03 07:41:04
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > BTW - może do GINBu z nimi (nie mówiąc o UOKiK)? ;]

    Też się nad tym poważnie zastanawiałem.

    http://tinyurl.com/fwzb

    http://tinyurl.com/fwzc

    a reklamacje poszły na maila...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 13. Data: 2003-07-03 08:38:15
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    > Hm, mam coś zbliżonego.
    > Par. 25 Regulaminu stanowi: "Posiadacz konta może dysponować środkami
    > pieniężnymi do wysokości salda dostępnego".

    hm... i mam chyba już bardzo konkretną odpowiedź dla Lukasa

    Bardzo Dziękuję

    --
    Joogi