  • 1. Data: 2003-07-01 21:16:21
    Temat: Odpowiedzialność za ujemne saldo...
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    Karty Visa Elektron Lukas Banku obsługuje Bank Zachodni... i jest to
    niestety nadal usługa "offline" w stosunku do rzeczywistego stanu konta.
    Mam taki problem... w piątek wybierałem pieniądze z bankomatu BZ... w
    poniedziałek sprawdziłem stan konta przez bankomat pokazał mi saldo dodatnie
    i umożliwił wypłatę... którą niestety bank potraktował jako przekroczenie
    dopuszczalnego salda (środków nie było).
    Nie zrobiłem tego celowo - mam bardzo duży ruch na koncie - rzędu 300
    operacji miesięcznie... Zaufałem temu co pokazuje mi bankomat (mam wydruk).

    Niestety Lukas Bank nie uwzględnił mojej reklamacji i prośby o
    przeksięgowanie wypłaty.
    Tym samym pobrali karne odsetki i pozostawili bardzo brzydki obraz w
    trzyletniej nienagannej historii konta...

    Czy naprawdę prawo jest po ich stronie ? Nie mogę przecież każdorazowo
    dzwonić z komórki na ich infolinię i sprawdzać saldo !
    Jaka jest ewentualna droga odwoławcza od ich decyzji ?

    Chciałem przenieść konto z kredytem odnawialnym do mBanku ale z takim
    "kwiatkiem" w papierach może mi się nie udać...

    --
    Joogi

  • 2. Data: 2003-07-01 22:27:47
    Temat: Re: Odpowiedzialność za ujemne saldo...
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Joogi wrote:
> [...]
    > saldo dodatnie i umożliwił wypłatę... którą niestety bank potraktował
    > jako przekroczenie dopuszczalnego salda (środków nie było).

    Czy dobrze zrozumiałem: wypłaciłeś raz w piątek, potem w poniedziałek
    sprawdziłeś i od razu dokonałeś drugiej wypłaty?

    > Nie zrobiłem tego celowo - mam bardzo duży ruch na koncie - rzędu 300
    > operacji miesięcznie...

    No to bank powinien o Ciebie zadbać. Aktywni klienci są w cenie :)

    > Zaufałem temu co pokazuje mi bankomat (mam
    > wydruk).

    Wydruk jest z tą samą datą, co wypłata?

    > Niestety Lukas Bank nie uwzględnił mojej reklamacji i prośby o
    > przeksięgowanie wypłaty.
    > Tym samym pobrali karne odsetki i pozostawili bardzo brzydki obraz w
    > trzyletniej nienagannej historii konta...

    Czy oprócz odsetek, bank pobrał jakieś opłaty?

    > Czy naprawdę prawo jest po ich stronie ? Nie mogę przecież każdorazowo
    > dzwonić z komórki na ich infolinię i sprawdzać saldo !

    No właśnie. Pierwsza sprawa: wczytaj się dokładnie w regulaminy, które
    podpisałeś i sprawdź czy ta kwestia jest sprecyzowana.
    Obawiam się, że znajdzie się tam paragraf w stylu: klient ma obowiązek
    sam pilnować swojego salda.

    > Jaka jest ewentualna droga odwoławcza od ich decyzji ?

    Pismo do zarządu, z odbitkami wszystkich dokumentów w tej sprawie.
    Możesz spróbować napisać do Credit Agricole (właściciel Lukasa).
    Ewentualnie do arbitra bankowego, lub - w przypadku rażącego zaniedbania
    banku - do GINB-u. A potem już tylko do sądu i do Pana Boga.

    > Chciałem przenieść konto z kredytem odnawialnym do mBanku ale z takim
    > "kwiatkiem" w papierach może mi się nie udać...

    Pocieszę Cię, że banki zazwyczaj wczytują się w historię konta nie dalej
    niż 6 miesięcy. Poza tym sytuacja jest jednorazowa i może zdarzyć się
    każdemu, uważam że nie powinno to szczególnie umniejszyć Twojej
    zdolności kredytowej w innych bankach.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 3. Data: 2003-07-01 22:43:38
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Joogi" <N...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie zrobiłem tego celowo - mam bardzo duży ruch na koncie - rzędu 300
    > operacji miesięcznie... Zaufałem temu co pokazuje mi bankomat (mam

    TTTM [te typy tak mają] :-(

    Więc na karę 30 PLN i kredyt karny załapały się dwie osoby z mojego
    bliskiego otoczenia. Kumpel z informatyki i moja była druga połówka. Onej
    napisałem reklamację. Kiedyś miałem jeszcze na kompie, ale wywaliłem. W
    sumie nie wiem po co, bo to dobry tekst był. Ale rozsyłałem to chętnym
    grupowiczom - może ktoś ma jeszcze ???
    A jemu pomogłem w pisaniu.

    I obu osobom opłata została anulowana.

    Więc nie bój nic, dostaniesz kasę spowrotem. Ale fakt faktem, że jest to
    conajmniej niewygodne i nieuczciwe. Na karę 30 PLN może sobie pozwolić bank
    z dobrymi zabezpieczeniami przed debetem i kartą on-line. A nie taki Lukas.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 4. Data: 2003-07-02 08:17:05
    Od: "Szymon Elblag" <vivacity@no_spam.poczta.fm>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    bank
    > z dobrymi zabezpieczeniami przed debetem i kartą on-line. A nie taki

    To nie lukas, to BZ WBK ma takowe bankomaty. Wybierajac z Lukasa przez
    Euronet takich cyrkow juz nie ma.

    pzdr

  • 5. Data: 2003-07-02 09:18:07
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Szymon Elblag wrote:

    > To nie lukas, to BZ WBK ma takowe bankomaty. Wybierajac z Lukasa przez
    > Euronet takich cyrkow juz nie ma.

    Bankomat nie ma tu większego znaczenia, ważniejsza jest droga
    autoryzacji operacji kartowej. A tu już się kłania Lukas.
    Przecież w tych samych bankomatach BZWBK nie da się zrobić takiego
    numeru kartą obcego banku.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 6. Data: 2003-07-02 09:42:53
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Szymon Elblag" <vivacity@no_spam.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > To nie lukas, to BZ WBK ma takowe bankomaty. Wybierajac z Lukasa przez
    > Euronet takich cyrkow juz nie ma.

    Nie masz racji. Winne jest offline'owe połączenie Lukas <-> Centrum Kart
    BZWBK, któe obsługuje karty Lukasa.

    Informacje na temat salda są przekazywane do BZWBK raz ja jakiś czas.

    A _wszystkie_ autoryzacje kart Lukasa idą do BZWBK.

    W związku z tym taka sytuacja może mieć miejsce przy _jakimkolwiek_
    obciążeniu karty Lukas Banku.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 7. Data: 2003-07-02 18:51:04
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    > Czy dobrze zrozumiałem: wypłaciłeś raz w piątek, potem w poniedziałek
    > sprawdziłeś i od razu dokonałeś drugiej wypłaty?

    Tak - sprawdziłem w poniedziałek stan konta (z wydrukiem) i od razu pobrałem
    pieniądze (mam drugi wydruk) - różnica między transakcjami - około minuty.

    > No to bank powinien o Ciebie zadbać. Aktywni klienci są w cenie :)

    Jak narazie mimo stałych dochodów i dwókrotnie przewyższającą deklarowane -
    obroty na koncie - uparcie odmawiają mi Visa Clasic...

    > Wydruk jest z tą samą datą, co wypłata?

    J.W. - minuta różnicy

    > Czy oprócz odsetek, bank pobrał jakieś opłaty?

    Odsetki karne...czyli wyższe od standardowych (ale to kilka złotych i nie ma
    o co kopii kruszyć)

    > Obawiam się, że znajdzie się tam paragraf w stylu: klient ma obowiązek
    > sam pilnować swojego salda.

    Powołują się na regulamin Visa

    --
    dzięki
    Joogi

  • 8. Data: 2003-07-02 18:56:25
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    > W związku z tym taka sytuacja może mieć miejsce przy _jakimkolwiek_
    > obciążeniu karty Lukas Banku.

    Ale mnie jako klienta to g... powinno to obchodzić. Mam możliwość wypłaty i
    sprawdzenia salda to to robię... Ich głowa w tym aby to poprawić...

  • 9. Data: 2003-07-02 18:59:52
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I obu osobom opłata została anulowana.

    Mi odmówili... ale spróbuję ostrzej jeszcze raz

    --
    dziękuję
    Joogi

  • 10. Data: 2003-07-02 20:43:37
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > Ale mnie jako klienta to g... powinno to obchodzić. Mam możliwość wypłaty
    > sprawdzenia salda to to robię... Ich głowa w tym aby to poprawić...

    No właśnie jest to chamskie i niekomfortowe - ale regulamiy i przepisy
    przemawiają na ich korzyść.

    Nigdzie nie masz napisane, że kartą VE nie zrobisz debetu. Masz taki punkt w
    regulaminie?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara