  • 11. Data: 2009-02-20 21:54:40
    Temat: Re: Odp: Prawda czy teoria spisku - co sądzicie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MM pisze:

    > Sorry, może trochę mnie poniosło. Strasznie nie lubię łatki "teoria
    > spiskowa". Jeśli coś nie jest ani udowodnione ani obalone to jest po
    > prostu hipotezą, którą może kiedyś ktoś obali lub udowodni. Dorabianie
    > do jakiś pomysłów, ideii czy hipotez gęby jest po prostu idiotyczne,
    > nielogiczne.
    >
    > Miałem na myśli manipulacje medialne. Jeśli jakiś pogląd nie pasuje do
    > ogólnie przyjętej opinii to nazywa się go teorią spiskową tudzież
    > oszołomstwem.

    Przy czym nikt, kto oskarża o TS, nie wie tak naprawdę co to znaczy
    "teoria spiskowa".

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-02-20 22:40:51
    Temat: Odp: Odp: Prawda czy teoria spisku - co sądzicie?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gnn8r0$7qk$1@news.onet.pl...

    > Przy czym nikt, kto oskarża o TS, nie wie tak naprawdę co to
    > znaczy "teoria spiskowa".

    A co naprawdę oznacza?

  • 13. Data: 2009-02-20 22:45:40
    Temat: Re: Odp: Odp: Prawda czy teoria spisku - co sądzicie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
    > wiadomości news:gnn8r0$7qk$1@news.onet.pl...

    > A co naprawdę oznacza?

    Tak naprawdę niewiadomo. To takie słowo-wytrych używane w momencie
    braku innych argumentów. Wałęsa jest Bolkiem? Nie, to musi być teoria
    spiskowa. Grobelny planuje zwinięcie swojej BKO? Nie, to musi być teoria
    spiskowa, przecież jeszcze wczoraj sąsiadka wypłaciła stamtąd pieniądze.
    CIA wymyśliła pływające statki z broną masowego rażenia? Nie, to TS,
    przecież nie zmyślaliby, itp. itd.

    Masz jakąś propozycję na definicję tego wyrażenia i to w ten sposób,
    aby był to opis pejoratywny (bo w takim znaczeniu używa się tego zwrotu).

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-02-20 22:52:20
    Temat: Odp: Prawda czy teoria spisku - co sądzicie?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gnnbql$gcp$1@news.onet.pl...

    > Masz jakąś propozycję na definicję tego wyrażenia i to w ten
    > sposób, aby był to opis pejoratywny (bo w takim znaczeniu używa się
    > tego zwrotu).

    Proszzzz, http://pl.wikipedia.org/wiki/Teoria_spiskowa ;-)
    Albo http://pl.wikipedia.org/wiki/Spiskowa_teoria_dziej%C
    3%B3w

  • 15. Data: 2009-02-20 22:52:36
    Temat: Czy manipulowana opcjami, moim zdaniem zdecydowanie TAK!
    Od: "czp" <c...@g...pl>

    Manipulacja opcjami była! Znajomy który jest dyrektorm handlowym w sporej
    polskiej firmie (export), mówił mi że wielokrotnie przedstawiano mu do
    rozważnia zabezpieczenie się tym mechanizmem. Przy czym propozycję
    przedstawiano zawsze jako coś korzystnego dla klienta. Nie pokazywano
    potencjalnego ryzyka i zagrożeń. Wręcz starano się w prezentacjach unikać
    tematu "ryzyka". Zawsze starano się przedstawić to narzędzie jako pewny
    zysk. W niektórych przypadkach przedstawiano analizy kursu walut na okresy
    dłuższe niż 6 msc. wkazujące że PLN będzie się umacniał. Starano się
    wszelkimi metodami "optymistycznie" uśpić czujność.

    Wg mnie to była celowa manipulacja, choć zapewne nawet pracownicy banków
    sprzedający opcje nie byli do końca świadomi, że biorą udział w "spisku".
    Wielu biznesmenów straciło czujność i w wpadło. Znajomy zachował zdrowy
    rozsądek i jego firma nie ma problemów z opcjami.

    Dziwi zbiorowa halucynacja tym zjawiskiem i skala nieodpowiedzialności
    decydentów.

    Myślę, że to dobry pomysł upublicznić informacje które banki "szrżowały" z
    namawianiem do opcji. Niech społeczństwo odpłaci się odwracając się od nich.
    Niech likwidują lokaty, karty kredytowe, konta osobiste, firmowe... niech
    przylepi się do nich przydomek "naciągaczy". Kij ma dwa końce. W przypadku
    banków utrata wiarygodności jest najgorsza.

  • 16. Data: 2009-02-20 23:00:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
    > wiadomości news:gnnbql$gcp$1@news.onet.pl...

    > Proszzzz, http://pl.wikipedia.org/wiki/Teoria_spiskowa ;-)
    > Albo http://pl.wikipedia.org/wiki/Spiskowa_teoria_dziej%C
    3%B3w

    I z powyższych nie wynika, dlaczego "ynteligent" nie może wierzyć w
    spiskowe teorie dziejów.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-02-21 01:16:17
    Temat: Re: Prawda czy teoria spisku - co sądzicie?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:
    > http://wiadomosci.onet.pl/1532664,2677,1,1,banki_wyw
    oza_z_polski_miliardy_zlotych,kioskart.html

    Prawda.
    Jak się spotyka frajerów to się ich po prostu skubie, a nie sie nad nimi
    rozczula. Takie prawo rynku (dżungli).

  • 18. Data: 2009-02-21 12:02:28
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...pl>

    MM napisał(a):

    > Odezwał się klakier michnikowszyzny.

    A cio to takiego?

    > Oczywiście jak zwykle w takich połajankach nie podał Szanowny Pan Światowiec
    żadnego argumentu.

    ? Czytał Waść: http://wiadomosci.onet.pl/1918964,135,item.html ?
    Już rzut oka na sam tytuł artykułu: &#8222;Banki wywożą z Polski miliardy
    złotych&#8221;
    jest na tyle nie logiczny (nie mówiąc: 'idiotyczny'), że nie zachęca do
    czytania reszty.

    Gdyby uwierzyć w tezę zawartą w tym tytule, należałoby oczekiwać zalewu Polski
    walutami twardymi (ojro, $), w rezultacie czego masowy wykup PLN byłby
    błogosławieństwem dla naszej waluty, nie zaś obniżeniem jej wartości (ktoś tu
    cytował podobną opinię Korwina M.)

    > Tak pustymi epitetami się w Polsce gnoi ludzi spoza establishmentu

    Tia..., zapomniał Waść uzupełnić kto za tym stoi. Podpowiem: &#8222;wiadomy
    układ&#8221; ;)

    --
    Pozdrowienia dla Kibica G.P.

  • 19. Data: 2009-02-21 12:28:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > I z powyższych nie wynika, dlaczego "ynteligent" nie może wierzyć w
    > spiskowe teorie dziejów.

    Hmm... chyba nie rozumiem, co chciałeś przez to powiedzieć :)

  • 20. Data: 2009-02-21 16:28:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Prawda.
    > Jak się spotyka frajerów to się ich po prostu skubie, a nie sie nad nimi
    > rozczula. Takie prawo rynku (dżungli).

    OK. tylko wez pod uwage, ze wsrod poszkodowanych sa tez spolki Skarbu
    Panstwa, na ktory Ty i ja lozymy ze swoich podatkow. W jakims tam sensie
    wiec nas tez wykiwano na jakas kase, bo teraz sie zrobi wieksza dziura i
    kaza lozyc wiecej - ZUSy juz podniesli

    Pozdrawiam
    SDD