  • 1. Data: 2009-02-20 17:44:44
    Temat: Prawda czy teoria spisku - co sądzicie?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    http://wiadomosci.onet.pl/1532664,2677,1,1,banki_wyw
    oza_z_polski_miliardy_zlotych,kioskart.html

  • 2. Data: 2009-02-20 17:59:53
    Temat: Re: Prawda czy teoria spisku - co sądzicie?
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...pl>

    Baloo <b...@o...eu> napisał(a):

    > http://wiadomosci.onet.pl/1532664,2677,1,1,banki_wyw
    oza_z_polski_miliardy_zloty
    > ch,kioskart.html

    Bleee...Artykuł godny tej "gazecie"...

  • 3. Data: 2009-02-20 18:01:31
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > http://wiadomosci.onet.pl/1532664,2677,1,1,banki_wyw
    oza_z_polski_miliardy_zlotych,kioskart.html

    Co uważałbyś za elementy teorii spisku w tym artykule? Temu że następuje
    transfer środków poza PL raczej nikt na grupie nie zaprzeczy, nie jest to
    zresztą przecież nic nowego. Zresztą zobaczymy.

    marekz

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    3874 (20090220) __________

    http://www.eset.com

  • 4. Data: 2009-02-20 19:45:04
    Od: MM <n...@i...pl>

    Zbigniew Demidowicz pisze:
    oza_z_polski_miliardy_zloty
    > Bleee...Artykuł godny tej "gazecie"...

    Odezwał się klakier michnikowszyzny. Oczywiście jak zwykle w takich
    połajankach nie podał Szanowny Pan Światowiec żadnego argumentu.

    GP ujawniła sporo afer, które potem są szeroko omawiane w mediach...
    jedynie z pominięciem źródła. Szacunek z mojej strony dla GP, choć
    wielokrotnie się z nią nie zgadzam.

    Tak pustymi epitetami się w Polsce gnoi ludzi spoza establishmentu:
    http://www.youtube.com/watch?v=tjdqa0I4jRk&fmt=18

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 5. Data: 2009-02-20 19:59:08
    Od: MM <n...@i...pl>

    Baloo pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/1532664,2677,1,1,banki_wyw
    oza_z_polski_miliardy_zlotych,kioskart.html

    Czy którymś faktom podanym w artykule możesz zaprzeczyć? Więc czemu
    przyklejasz gombrowiczowską gębę pewnym faktom insynuując nieprawdę czy
    "oszołomstwo"?

    mspanc
    jestem trochę wyczulony na pewne manipulacje

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 6. Data: 2009-02-20 21:18:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/1532664,2677,1,1,banki_wyw
    oza_z_polski_miliardy_zlotych,kioskart.html

    Komentarz do tego artykułu najpopularniejszego z bloggerów:

    http://korwin-mikke.blog.onet.pl/2,ID365274259,index
    .html

    Cytat:
    "Już tytuł: ,,Banki wywożą z Polski miliardy złotych" jest dość
    absurdalny - bo gdyby wywoziły, to cena złotówki by w Polsce rosła, a
    nie malała... Zapewne chodzi o to, że wymieniają złotówki i wywożą z
    Polski inne dewizy.

    Jest to zapewne prawda - ale co mnie obchodzi, co Mr.Smith robi ze
    swoimi pieniędzmi? Pieniądze p.Smitha tak samo są pieniędzmi p.Smitha, a
    nie ,,naszymi" - niezależnie od tego, czy p.Smith jest w Łodzi, czy w
    Honolulu. Czy lepiej jest, że za 100 zł wynajmie sobie w Krakowie polską
    prostytutkę - czy wyjedzie do Francji i zamówi sobie francuską? Zresztą
    ta w Paryżu może być akurat Polką - a ta w Polsce Wołoszką, która te 100
    zł wywiezie zaraz do Rumunii...

    Co to wszystko ma wspólnego z ,,opcjami", z kryzysem i w ogóle? Jakbym
    cofnął się o dwadzieścia lat - do dyskusyj w 1988 roku... Głupota ludzka
    jest wieczna - i mogę teraz niemal bez zmian przedrukowywać swoje teksty
    z tamtego okresu...

    Natomiast pomysł, by ktokolwiek: Sejm, ,,Rząd", Sąd Najwyższy, Papież,
    ONZ czy Komisja Europejska mógł unieważnić umowę zawartą DOBROWOLNIE
    przez dwie osoby jest po prostu przerażający. To podważenie podstaw
    Państwa Prawa, a nawet Państwa Lewa. Żadne ,,ale" - to jest Zasada.
    Tow.Adolf Hitler też zaczynał od popularnej w społeczeństwie rozprawy ze
    spekulantami...

    Gdyby coś takiego ustanowiono, a Trybunał Konstytucyjny nie uznał tego
    za sprzeczne z Konstytucją - to, Kochani: sprzedawać co macie, forsę w
    kieszeń - i spieprzać z tego kraju gdzie oczy poniosą! Bo nikt wtedy nie
    byłby już pewien dnia ani godziny: sprzedaję samochód za 20.000 - a za
    tydzień nabywca pojawia się z wyrokiem sądu, że cena jest za wysoka, bo
    właśnie na rynku spadły ceny, więc on żąda zwrotu połowy pieniędzy...

    Własność prywatna, tajemnica korespondencji, tajemnica bankowa,
    nienaruszalność umów itp. - to Zasady, które gwarantowały w XIX wieku
    niesłychanie szybki rozwój. Żadne ,,względy praktyczne", żaden ,,interes
    społeczny", żadna litość dla ludzi, którzy zrobili błąd - nie mogą
    usprawiedliwić ich naruszenia.

    Proszę zwrócić uwagę na ostatni akapit teksty ,,GaPol"i- cytat z jakiegoś
    blogu:

    "Pół roku temu informowaliśmy o >>aferze UniCredit<< we Włoszech. Włoscy
    dziennikarze nagrali z ukrytej kamery, jak pracownicy UniCredit
    nakłaniają przedsiębiorcę do transakcji zakupu opcji, nie informując go
    o ryzyku, na jakie będzie wystawiony. [...] W tym samym programie możemy
    zapoznać się z wewnętrznymi dokumentami UniCredit, które jasno dowodzą,
    że pracownicy banku byli w pełni świadomi, iż 90 proc. ryzyka strat
    związanych ze sprzedawanym produktem leży po stronie nieświadomego
    nabywcy. Od ukazania się programu UniCredit przegrywa ,,z automatu"
    sprawy sądowe wytaczane przez nabywców instrumentów finansowych.
    Wprowadzono też zakaz sprzedaży ryzykownych instrumentów pochodnych
    spółkom o profilu niefinansowym, co polecamy natychmiastowej uwadze KNF.
    Uniknięto wielu upadłości".

    Otóż np. każdy agent ubezpieczeniowy (i każdy kiosk ,,Toto-Lotka")
    namawia ludzi do zawarcia transakcyj dla tych ludzi niekorzystnych - o
    czym świadczą gigantyczne zyski firm asekurujących... Co więcej: w
    niektórych państwach zawarcie takich umów jest przymusowe!! Natomiast
    zawarcie umowy z >>UniCredit<<em przymusowe nie było... To, że 90% ryzyka
    związanego ze spekulacją obciąża spekulanta, czyli nabywcę opcji - jest
    oczywiste i słuszne.

    Czy natomiast zabraniać spekulacyj firmom robiącym krzesła? Jestem
    przeciw - bo od tego są Rady Nadzorcze i Zgromadzenia Wspólników. Gdyby
    jednak taki zakaz (z odpowiednim, 6-letnim okresem vacatio legis)
    wprowadzono nie wrzeszczałbym za bardzo - bo takie zakazy już istnieją i
    są powszechne (np. firmom prowadzącym ubezpieczenia na życie nie wolno
    prowadzić innych hazardowych spekulacyj, jak np. ubezpieczeń drogowych;
    dlatego istnieją PZU i PZU ,,Życie") - więc dziura w niebie by nie
    powstała...

    ...ale co to ma wspólnego z unieważnianiem wstecz umów już zawartych? "

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-02-20 21:43:25
    Temat: Odp: Prawda czy teoria spisku - co sądzicie?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "MM" <n...@i...pl> napisał

    > Czy którymś faktom podanym w artykule możesz zaprzeczyć?

    Ani tak, ani nie. Po prostu nie znam tych faktów. Dowiedziałem się
    dopiero z tego artykułu.

    > Więc czemu przyklejasz gombrowiczowską gębę pewnym faktom insynuując
    > nieprawdę czy "oszołomstwo"?

    Słucham???
    PYTAM po prostu jakie macie zdanie na ten temat.
    Ochłoń :)

    > jestem trochę wyczulony na pewne manipulacje

    Ja i manipulacje? No weź ;-)

  • 8. Data: 2009-02-20 21:44:47
    Od: MM <n...@i...pl>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > absurdalny - bo gdyby wywoziły, to cena złotówki by w Polsce rosła, a
    > nie malała... Zapewne chodzi o to, że wymieniają złotówki i wywożą z

    Fakt, że mało precyzyjny język, co może mylić bo tak naprawdę oczywiście
    chodziło o wywóz dewiz. Tak naprawdę nikt zdrowo myślący nie ma nic
    przeciwko wywozowi złotówek za granicę. Niech sobie wywożą ile chcą,
    niech biorą sobie i nam na zdrowie. Moglibyśmy nawet ze złotówki uczynić
    główny towar eksportowy jak to zrobili Amerykanie z dolarem po Bretton
    Woods.

    ... a tymczasem głównym towarem eksportowym mamy obligacje skarbowe. ;)

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 9. Data: 2009-02-20 21:45:35
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Co uważałbyś za elementy teorii spisku w tym artykule?

    No właśnie szczerze mówiąc nie mam aktualnie żadnego zdania na ten
    temat, bo jest to dla mnie dość świeży temat (w każdym razie w tak
    rozbudowanej postaci)

    > Temu że następuje transfer środków poza PL raczej nikt na grupie nie
    > zaprzeczy, nie jest to zresztą przecież nic nowego.

    Wiem. Tyle tylko, że wszyscy coś mówią i piszą, a nikt nie wie, jak
    jest naprawdę, bo nikt nie ma podstaw ;-)

    > Zresztą zobaczymy.

    Otóż to.

  • 10. Data: 2009-02-20 21:53:46
    Temat: Re: Odp: Prawda czy teoria spisku - co sądzicie?
    Od: MM <n...@i...pl>

    Baloo pisze:
    > Słucham???
    > PYTAM po prostu jakie macie zdanie na ten temat.
    > Ochłoń :)

    Sorry, może trochę mnie poniosło. Strasznie nie lubię łatki "teoria
    spiskowa". Jeśli coś nie jest ani udowodnione ani obalone to jest po
    prostu hipotezą, którą może kiedyś ktoś obali lub udowodni. Dorabianie
    do jakiś pomysłów, ideii czy hipotez gęby jest po prostu idiotyczne,
    nielogiczne.

    Miałem na myśli manipulacje medialne. Jeśli jakiś pogląd nie pasuje do
    ogólnie przyjętej opinii to nazywa się go teorią spiskową tudzież
    oszołomstwem.

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl