  • Data: 2009-02-20 12:45:00
    Temat: Re: Odp: Odp: Noble straszy kredytobiorcĂłw
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 11:33:39 +0100, Baloo napisał(a):

    > Chodzi mi o to, że gdyby dajmy na to wartość zastawionej obecnie
    > nieruchomości wzrosła dwukrotnie ponad kwotę kredytu, to czy bank
    > zgodziłby się na zdjęcie hipoteki z części nieruchomości? Wątpię i to
    > bardzo.

    Nie rozumiesz zasad obciążania hipoteki, ot co. Jest ona obciążona do
    wysokości zobowiązania, która jest wpisana w księdze. I nic więcej bank nie
    uzyska w razie czego - po sprzedaży nieruchomości resztę musi zwrócić
    kredytobiorcy. Problem w tym, że gdy rynek dołuje, to sprzedaż może nie
    przynieść wystarczającej kwoty.
    Oczywiście można dyskutować, czy w miarę trwania umowy nie możnaby obniżać
    tej kwoty wpisanej w KW, ale sensu by to i tak nie miało żadnego - bo bank
    i tak nie może uzyskać więcej niż _aktualne_ zadłużenie.
    Powiem więcej - zabezpieczenie hipoteką nie jest dla banku żadną wielką
    rewelacją, bo jest ustawowo bodaj czwarty czy piąty w kolejce roszczeń - po
    skarbie państwa, zusach, srusach itp. Znacznie lepsze jest zabezpieczenie
    np. na lokatach, ale jak sie nie ma co się lubi...

    T.