  • Data: 2019-04-23 16:12:56
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-23 o 15:10, gosc pisze:

    > Napisałem konkretnie.
    > Widocznie masz problem ze zrozumieniem tekstu.
    > Nie każdy w sklepie płaci podatki.
    > Jest grupa ludzi, którzy nie płacą podatków.

    W sklepie? To niemożliwe.

    > Oni żyją z nich.
    > Wydatki rządu nie muszą w ogóle trafiać do rządu.
    > Wystarczy, że rząd wyda kasę np. na budowę torów, a tory wybuduje firma
    > z Włoch.

    Wszystkie złotówki zostaną w Polsce, co najwyżej zysk firma sobie
    wytransferuje, po wcześniejszym zakupie euro.

    > Wystarczy, że dzieciak wyda 500+ na zakupy w chińskim portalu.

    Błąd. Najpierw je wyda na zakup juanów.

    > Wystarczy, że nauczyciele wyjadą na wycieczki do Grecji.

    Idem - na zakup euro.
    (to między innymi jest zaleta posiadania własnej waluty).

    Dodam, że zakup waluty obcej in largo spowoduje wzrost jej ceny, przez
    co ktoś inny stwierdzi, że zamiast kupić w chińskim allegro lub pojechać
    do Grecji, kupi na polskim allegro lub wyjedzie do Zakopanego.

    > Wystarczy, że politycy łykną sobie holenderskiego Heinekena.
    > Za takie wydatki płacą tylko i wyłącznie podatnicy.

    Tego produkowanego w Polsce, czy tego, którego nie kupią za złotówki?

    > Czytać to nie wszystko.
    > Należy jeszcze rozumieć to co się czyta.
    > Tu jest ten problem.

    Doskonale to widać po tobie.

    --
    Liwiusz