  • 21. Data: 2005-01-26 18:35:39
    Temat: Re: Numer konta firmowego
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Czy tak trudno wysilic mozgownice i pomyslec o co mi chodzi?
    > Pytam tak, zebys zrozumial.
    > Jesli masz konto biznesowe w mBanku. I ja przelewam Ci 100 zl - to
    > znaczy ze ty dostajesz 99 zl? Bo innego wyjscia nie widze przy tej
    > dyskusji.

    Eee, mając konto firmowe to sobie można ustawić mTransfer a skoro
    przelew na konta mBiznesowe ma być płatny to i tak tylko 50 gr (jak do
    innych banków - z mBanku oczywiście).

    K.

  • 22. Data: 2005-01-26 18:36:16
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Co wy z tymi drinkami ;)
    No sam nie wiem ;-)

    > No chyba, ze ktos wymyslil, ze to chodzi o transakcje mBiznes -> mBiznes.
    > No ale wtedy chyba wiadomo komu i za co sie placi i jakie ma konto?!?
    Na allegro niektórzy mogą mieć problemy z rozróżnieniem,
    czy kupują od firmy czy od 'firmy'...

    > No nieeeee. I co i nie wezmie faktury ze bedzie sie tak zastanawial?
    Jeśli sprzedający wystawia faktury, to powinien mieć konto firmowe,
    ale kto go tam wie, może miał taki kaprys, że podał osobiste?

    > To z firmowego tak sobie moge przelewac na zewnatrz gdzie chce,
    > bez zadnego dowodu ksiegowego?!? :)

    A można, bo (w mBanku) to nie konta dla firm z pełną księgowością.

  • 23. Data: 2005-01-26 18:41:01
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> wrote:
    > Eee, mając konto firmowe to sobie można ustawić mTransfer a skoro
    > przelew na konta mBiznesowe ma być płatny to i tak tylko 50 gr (jak do
    > innych banków - z mBanku oczywiście).

    hheehehe chyba nie - bo utrzymanie mTRansferu to 5 zl miesiecznie +
    prowizja procentow, a tu mowimy o oszczednych biznesmenach, ktorzy no
    wlasnie. Nie to jest jednak zbyt glupie wytlumaczenie, zeby bylo prawdziwe
    i mysle, ze autor watku po prostu chcial wiedziec czy jak na allegro ktos
    podaje nr konta piszac, ze ma firme - to dla uwiarygodnienia po numerze
    rachunku sprawdzi czy to prawda ;) Chyba lepsze takie tlumaczenie, niz ew.
    oszczednosc 1 zl przy aukcji?!? :) (no i ja dalej nie wiem - tak mozna
    sobie placic za co sie chce z firmowego - bez rachunkow ani nic?)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 24. Data: 2005-01-26 18:46:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    S.T. <n...@p...onet.pl> wrote:
    > Na allegro niektórzy mogą mieć problemy z rozróżnieniem,
    > czy kupują od firmy czy od 'firmy'...

    No ale jak placa z konta osobistego to co ich to obchodzi?

    > A można, bo (w mBanku) to nie konta dla firm z pełną księgowością.

    A ile procent jest takich osob, ile z nich korzysta z Allegro i ile placi z
    tych kont i ile procent sprzedawcow bedzie mialo tez mBiznes.

    Noooo wezcie! :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 25. Data: 2005-01-26 19:33:08
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > No ale jak placa z konta osobistego to co ich to obchodzi?

    No wtedy nic, ale _mogą_chcieć_ z firmowego, bo zakup na firmę
    albo bo nie mają kasy na osobistym i tu będą mieć dylemat
    bo przelewając z firmowego "ryzykują" 1zł prowizji
    (a przelanie z firmowego na osobiste,
    żeby zapłacić z osobistego to już pewna strata tej złotówki :-))

    > A ile procent jest takich osob, ile z nich korzysta z Allegro i ile placi z
    > tych kont i ile procent sprzedawcow bedzie mialo tez mBiznes.
    > Noooo wezcie! :)

    No przecież pisałem, że MZ znikomy,
    ale o coś przecież pianę muszą toczyć, no nie?;-)))
    Taki Popławski natychmiast sprowadzi ogólny problem:
    na płaszczyznę mBanku, by móc się po nim przejechać,
    ma takie 'hobby', czy jak kto woli zboczenie
    i nic na to nie poradzisz ;-)

  • 26. Data: 2005-01-26 19:49:10
    Temat: Re: [OT] Re: Numer konta firmowego
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 05-01-26 18:17, Użytkownik Glenn napisał :

    > Nie bardzo adekwatny. Raczej było by adekwatne coś takiego: "czym różni sie
    > Dworzec Centralny od Wschodniego? Nie wiem, ale na Dworcu Zachodnim..... "
    > Na pytanie: a co ma do tego Dworzec Zachodni odpowiedź brzmi - nic, ale mi
    > sie wszystko z Dworcem Zachodnim kojarzy, a Wschodni, Zachodni, Centralny to
    > wszystko dworce.

    bardzo dobry przykład z tymi dworcami:

    pytanie: jadę z Krakowa do Warszawy i chcę dostać się do siedziby Ery.
    Mam wysiąść na Wschodnim czy Centralnym?

    odpowiedź Gleen: Centralnym.
    odpowiedź RP: Zachodnim.

    andy_nek

    ja ten wątek kończę, zbieram się na odpowiedź dla Amry, ale i tak widzę,
    że chyba coś tam już kuma, tyle tylko, że skupia się nie na istocie
    problemu.

  • 27. Data: 2005-01-26 19:55:42
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > pytanie: jadę z Krakowa do Warszawy i chcę dostać się do siedziby Ery.
    > Mam wysiąść na Wschodnim czy Centralnym?

    Nie doceniasz RP, jego odpowiedź byłaby w stylu:
    Byle nie na Zachodnim, tam jest brudno i śmierdzi,
    no ale jeśli lubisz smród, to już na to nic nie poradzę ;-)

    BPŻNMSPANSP (...Ale Napewno Się Poprawię) ;-)

  • 28. Data: 2005-01-26 20:44:11
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    S.T. <n...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > na płaszczyznę mBanku, by móc się po nim przejechać,
    > ma takie 'hobby', czy jak kto woli zboczenie

    No mnie wszystko juz opadlo.... ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 29. Data: 2005-01-26 20:53:50
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 05-01-26 19:05, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał :

    [ciach o piwach]

    > A ja Cie i tak lubie i mnie nie zdenerwujesz swoimi jakimis takimi
    > wycieczkami.
    > Wiec skoro juz napisalem o co mi chodzi - to prosze odpowiedz mi na to
    > pytanie. I jesli jest tak jak mysle - to znaczy jesli przy przelewach NA
    > rachunek firmowy nie sa od nikogo pobierane prowizje - to czy pisanie w
    > tym watku w kontekscie Allegro czy mBanku ma jakikolwiek sens. Bo jesli
    > nie, to racje ma Glenn.

    jak przeczytałem inne posty to widzę, że już doszedłeś do tego co i jak.
    Konkluzja jest taka: wysyłając przelew z konta mBiznes na konto:

    Jan Kowalski
    konto w mBanku: 17 1140 2004 0000 3102 3510 1512

    po 7 lutego nie będziesz wiedział, czy za ten przelew zapłacisz 1 zł czy
    0 zł. Aby wiedzieć to *przed* wykonaniem przelewu, będziesz musiał znać
    status konta: firmowe czy prywatne.

    rozważania na temat, czy potrzebne są komuś dowody księgowe, czy
    prowadzi pełną księgowość czy płaci podatek w postaci karty podatkowej
    są tu nieistotne.

    a allegro pojawiło się dlatego, że swego czasu mBank był podstawowym
    bankiem dla transakcji aukcjowych bo miał darmowe przelewy i duża część
    allegrowiczów ma tam konta.

    andy_nek

    to dobrze, że wycieczki Cię nie ruszają

  • 30. Data: 2005-01-26 21:09:09
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> wrote:
    > a allegro pojawiło się dlatego, że swego czasu mBank był podstawowym
    > bankiem dla transakcji aukcjowych bo miał darmowe przelewy i duża
    > część allegrowiczów ma tam konta.

    eeej! Ale kont biznesowych jest 90 tysiecy!!! :) A osobistych znaaacznie
    wiecej. I na 100% wiekszosc ma tez zwykle osobiste jak ma biznesowe.
    Wiec...
    Wiec serio - 1 zl w te czy w te. Nie to juz wyzszy stopien abstrakcji jak
    dla mnie :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!