  • 1. Data: 2005-01-26 14:33:51
    Temat: Numery kont w bankach - jaki standard
    Od: "Pawelek" <n...@y...com>

    Witam

    Czy moze mi ktos objasnic jaki standard ma 26 cyfrowy numer konta w bankach
    polskich?

    Z tego co wiem wprowadzenie 26 cyfrowego numeru mialo na celu dostosowanie
    sie do standardow unijnych - IBAN.

    IBAN wedlug tych standardow to 22 cyfry nie 26.

    Nie jest wiec mozliwe robienie przelewow do Polski korzystajac z systemu
    BIC/IBAN.

    Dziekuje za wszelkie informacje

    Pozdrawiam
    Pawelek.

  • 2. Data: 2005-01-26 14:56:38
    Temat: Re: Numery kont w bankach - jaki standard
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Pawelek napisał(a):

    > Czy moze mi ktos objasnic jaki standard ma 26 cyfrowy numer konta w bankach
    > polskich?

    NRB - ktoś tu kiedyś nawet numerkiem PN (Polskiej Normy) na ten standard
    rzucił. NRB jest zgodny z IBAN.

    > IBAN wedlug tych standardow to 22 cyfry nie 26.

    Gdzieś to wyczytał? Algorytmy IBAN nie określają jako tako długości
    numeru rachunku. Są jakieś granice ZTCP, ale to ile tak naprawdę w danym
    kraju będzie miał numer zgodny z IBAN jest określone w konkretnej
    (krajowej) normie.

    Pozdrawiam!

  • 3. Data: 2005-01-26 22:47:36
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    Dnia 2005-01-26 15:56, Użytkownik Łukasz Cielecki napisał :

    > Witam!

    > NRB - ktoś tu kiedyś nawet numerkiem PN (Polskiej Normy) na ten standard
    > rzucił.

    PN-F-01102

    > NRB jest zgodny z IBAN.

    Zgadza się

> [...]
    > numeru rachunku. Są jakieś granice ZTCP, ale to ile tak naprawdę w danym
    > kraju będzie miał numer zgodny z IBAN jest określone w konkretnej

    ISO/FDIS 13616 - norma IBAN.
    Według tego numer rachunku składa się z max 34 znaków, w tym 2 - kod
    kraju wg normy ISO 3166, 2 - cyfry kontrolne wyliczone zgodnie z normą
    ISO 7064 (szukaj: modulo 97) i pozostałe. Każdy kraj samodzielnie ustala
    ilość pozostałych znaków (nawet nie muszą to być cyfry), przy czym max.
    może to być 30 znaków i w ramach danego kraju wszystkie numery muszą
    mieć jednakową liczbę znaków.
    Standard IBAN jest *zalecany* przez ECBS (Europejski Komitet ds.
    Standardów Bankowych)