  • 1. Data: 2005-01-26 10:45:46
    Temat: Pytanie w sprawie banków i kredytów hipotecznych
    Od: "Grzegorz Stankowski" <g...@m...com>

    W zeszłym roku czytałem w Wyborczej artykuł nt. Banków i udzielanych przez nie
    kredytów mieszkaniowych. Była opisana w nim jakaś zalezność ekonomiczna mówiąca o
    tym że banki w czasie popytu na mieszkania i kredyty z czasem udzielając coraz
    więcej kredytów i obniżając kryteria dotyczące zdolności kredytowej kredytobiorców
    narazają się na rzyyko utraty płynności finansowej. Miało to jakiś związek ze
    spadkiem popytu na mieszkania i kredyty... w sumie to jest logiczne ale nie kumam
    koncówki i otoczkie tego zjawiska. Generalnie nie za bardzo kojarze o co w tym
    artykule chodziło. Była tam mowa nawet o upadkach banków...

  • 2. Data: 2005-01-26 11:27:19
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    Dnia 2005-01-26 11:45, Użytkownik Grzegorz Stankowski napisał :

> [...]
    koncówki i otoczkie tego zjawiska. Generalnie nie za bardzo kojarze o co w tym
    artykule chodziło. Była tam mowa nawet o upadkach banków...

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1382&
    dok=1382.6.3.2.1.1.0.1.htm

  • 3. Data: 2005-01-26 13:09:57
    Od: "Grzegorz Stankowski" <g...@m...com>

> [...]
    koncówki i otoczkie tego zjawiska. Generalnie nie za bardzo kojarze o co w tym
    artykule chodziło. Była tam mowa nawet o upadkach banków...

    Dziękuję! Właśnie o to mi chodziło

    Pozdrawiam
    staN

  • 4. Data: 2005-01-28 18:12:24
    Od: e...@o...pl

> [...]
    kredytowej kredytobiorców narazają się na rzyyko utraty płynności finansowej.

    -Chodzi o to, że większośc banków obecnie udziela kredyty hipoteczne w walucie
    (najbardziej popularny obecnie jest frank szwajcarski), obniżając jednocześnie
    kryteria odnosnie zdolosci kredytowej - często udzielają kredyty ludziom,
    którzy mają zdolnośc na tzw. "styk"i w rezultacie udzielają ich coraz wiecej,
    bo coraz więcej ludzi ma zdolność. Złotówka obecnie nadal się umacnia, ale w
    sytuacji kiedy kurs franka zacznie znacznie rosnąć może byc tak, że większość
    z tych ludzi (tych co mieli zdolnośc na styk) nie będzie jednak zdolna do
    spłaty kredytów. Jeżeli ilość takich przypadków bedzie znaczna może w
    rezultacie spowodować to zachwianie płynności finansowej banków i możemy mieć
    wtedy taką małą "Argentynę" w zakresie kredytów hipotecznych, albo podobną
    sytuację jaka miała miejsce jakiś czas temu z kredytami udzielonymi w EURO.

  • 5. Data: 2005-01-31 10:12:00
    Od: "JoGi" <z...@p...onet.pl>

    Argentynę czyli...
    czyli nie brać w CHR a raczej w PLN?