  • 11. Data: 2005-01-26 17:07:02
    Temat: Re: Numer konta firmowego
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński said the following On 2005-01-26 17:48:

    > Hmmm? Bo nie rozumiem. Znaczy ma mnie interesowac jaki rodzaj rachunku
    > ma osoba u ktorej kupuje?

    Jeśli nie chcesz zapłaciś o jeden pln więcej to tak.
    (o ile ja dobrze zrozumiałem komunikat)
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 12. Data: 2005-01-26 17:07:31
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 05-01-26 17:48, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał :

    > Hmmm? Bo nie rozumiem. Znaczy ma mnie interesowac jaki rodzaj rachunku
    > ma osoba u ktorej kupuje?

    zależy, co mBank miał na mysli podając w

    http://mbank.netpr.pl/notatka_30303.html

    "Dodatkowo z dniem 7 lutego br. opłaty za przelewy pomiędzy wszystkimi
    rachunkami mBIZNES zostaną zniesione."

    jeżeli to coś powyżej odnosi się do transakcji między wszystkimi kontami
    firmowymi w obrębie mBanku, to jeżeli płacisz komuś z rachunku mBiznes
    na rachunek w mBanku (co jest dość częste w transakcjach na allegro) to
    nie wiesz ile zapłacisz za ten przelew (0 zł jeżeli konto docelowe jest
    firmowe lub 1 zł jeżeli jest prywatne)

    andy_nek

  • 13. Data: 2005-01-26 17:14:56
    Temat: [OT] Re: Numer konta firmowego
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 05-01-26 17:42, Użytkownik Glenn napisał :

    > Gdzie w wyjściowym wątku jest mowa o mbanku? Autor wątku pyta o możliwośc
    > rozpoznania rodzaju konta po numerze rachunku. A kolega Popławski pisze " a
    > w mbanku...." :-)))

    Wiesz jaka jest róznica między Glenn a kolegą Popławskim - w tym wątku
    oczywiście? na przykładzie starego dowcipu:

    Matematyk jedzie tramwajem. Wsiada staruszka. Pyta się matematyka: ile
    jest przystanków do Dworca Centralnego? Pada odpowiedź: dwa. Po dwóch
    przystankach staruszka upewnia się: To jak na Dworzec Centralny to mam
    teraz wysiąść? Nie, pada odpowiedź, teraz ma pani 4 przystanki.

    andy_nek

  • 14. Data: 2005-01-26 17:17:15
    Temat: Re: [OT] Re: Numer konta firmowego
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Wiesz jaka jest róznica między Glenn a kolegą Popławskim - w tym wątku
    > oczywiście? na przykładzie starego dowcipu:

    Nie bardzo adekwatny. Raczej było by adekwatne coś takiego: "czym różni sie
    Dworzec Centralny od Wschodniego? Nie wiem, ale na Dworcu Zachodnim..... "
    Na pytanie: a co ma do tego Dworzec Zachodni odpowiedź brzmi - nic, ale mi
    sie wszystko z Dworcem Zachodnim kojarzy, a Wschodni, Zachodni, Centralny to
    wszystko dworce.

  • 15. Data: 2005-01-26 17:22:20
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> wrote:
> [...]
    > transakcjach na allegro) to nie wiesz ile zapłacisz za ten przelew (0
    > zł jeżeli konto docelowe jest firmowe lub 1 zł jeżeli jest prywatne)

    ?!? A odkad mBank pobiera od przelewow jakis procent czy jakies oplaty?
    Konta biznesowego nie mam - wiec nie wiem - ale jak widze Ty tez cos
    kombinujesz ;)
    Skoro nie pobiera za wplaty NA rachunek - ani od wlaciciela, ani od
    robiacego przelew - to ja zupelnie nie wiem o co biega.
    A oplate zniesiono w przypadku WLASCICIELA - przynajmniej ja tak rozumiem.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 16. Data: 2005-01-26 17:40:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński said the following On 2005-01-26 18:22:

> [...]
    > robiacego przelew - to ja zupelnie nie wiem o co biega.
    > A oplate zniesiono w przypadku WLASCICIELA - przynajmniej ja tak rozumiem.

    Kupuję coś "na firmę". I teraz jeśli mam komus zapłacić na jego ekonto
    to płacę złotówkę mbankowi, a jesli na mBiznes to nie.
    Czy źle myślę?
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 17. Data: 2005-01-26 17:49:57
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 05-01-26 18:22, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał :

    > ?!? A odkad mBank pobiera od przelewow jakis procent czy jakies oplaty?

    po ilu piwach jesteś?

    > Konta biznesowego nie mam - wiec nie wiem - ale jak widze Ty tez cos
    > kombinujesz ;)

    no tak, w tym kraju jak prowadzę DG to wszyscy zaraz mówią, że kombinuję...

    > Skoro nie pobiera za wplaty NA rachunek - ani od wlaciciela, ani od
    > robiacego przelew - to ja zupelnie nie wiem o co biega.
    > A oplate zniesiono w przypadku WLASCICIELA - przynajmniej ja tak rozumiem.

    napij się jeszcze, prześpij, jutro przejrzyj wszystkie posty z p.b.b ze
    słowami kluczowymi: "mbank, przelewy, opłata" i może wtedy zajarzysz.

    andy_nek

  • 18. Data: 2005-01-26 17:55:09
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > ?!? A odkad mBank pobiera od przelewow jakis procent czy jakies oplaty?
    > Konta biznesowego nie mam - wiec nie wiem - ale jak widze Ty tez cos
    > kombinujesz  ;)

    Michał, strzel se drinka na rozjaśnienie ;-)

    Wszystkie przelewy w mBiznes oprócz ZUS i US są płatne 1zł
    nawet na własne eKonto i własny mBiznesMax.
    To ostatnie jest szczególnie idiotyczne, bo na trzymaniu kasy
    na mBzMaxie możesz stracić zamiast zyskać, jeśli różnica odsetek
    nie pokryje Ci 2zł opłat.
    Teraz ten idiotyzm będzie zlikwidowany, a dodatkowo
    bezpłatne będą przelewy z mBiznes na dowolny inny mBiznes.

    Czyli jeśli ktoś będzie chciał zapłacić za aukcję ze swojego mBiznes
    (choć równie dobrze mógłby z eKonta) to jeśli sprzedający będzie miał
    konto firmowe w mBanku, to zaoszczędzi na tym 1zł.
    Nie sądzę, by była to znacząca liczba transakcji.

  • 19. Data: 2005-01-26 18:05:05
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> wrote:

    > po ilu piwach jesteś?

    Czy tak trudno wysilic mozgownice i pomyslec o co mi chodzi?
    Pytam tak, zebys zrozumial.
    Jesli masz konto biznesowe w mBanku. I ja przelewam Ci 100 zl - to znaczy
    ze ty dostajesz 99 zl? Bo innego wyjscia nie widze przy tej dyskusji.

    > no tak, w tym kraju jak prowadzę DG to wszyscy zaraz mówią, że
    > kombinuję...

    Kombinujesz w interpretacji. Nie wiem - nie mam tam rachunku wiec patrze co
    jest w TOiP. A tam nigdzie nie ma, ze za przelew przychjodzacy na twoje
    konto pobieraja jakas prowizje - tak jak ma to miejsce przy kontach
    firmowych w bankach tradycyjnych - gdzie od wplaty na rachunek pobieraja
    czasami jakies ulamki kwoty...

    > napij się jeszcze, prześpij, jutro przejrzyj wszystkie posty z p.b.b
    > ze słowami kluczowymi: "mbank, przelewy, opłata" i może wtedy
    > zajarzysz.

    A ja Cie i tak lubie i mnie nie zdenerwujesz swoimi jakimis takimi
    wycieczkami.
    Wiec skoro juz napisalem o co mi chodzi - to prosze odpowiedz mi na to
    pytanie. I jesli jest tak jak mysle - to znaczy jesli przy przelewach NA
    rachunek firmowy nie sa od nikogo pobierane prowizje - to czy pisanie w tym
    watku w kontekscie Allegro czy mBanku ma jakikolwiek sens. Bo jesli nie, to
    racje ma Glenn.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 20. Data: 2005-01-26 18:15:08
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    S.T. <n...@p...onet.pl> wrote:
    > Michał, strzel se drinka na rozjaśnienie ;-)

    Co wy z tymi drinkami ;)

> [...]
    > Teraz ten idiotyzm będzie zlikwidowany, a dodatkowo
    > bezpłatne będą przelewy z mBiznes na dowolny inny mBiznes.

    Ech. Ale ja caly czas nie o tym! Ja o tym, ze nie interesuje mnie jakie kto
    ma konto w mBanku skoro przelewam na nie taka, a taka kwote.
    No chyba, ze ktos wymyslil, ze to chodzi o transakcje mBiznes -> mBiznes.
    No ale wtedy chyba wiadomo komu i za co sie placi i jakie ma konto?!?

> [...]
    > konto firmowe w mBanku, to zaoszczędzi na tym 1zł.
    > Nie sądzę, by była to znacząca liczba transakcji.

    No nieeeee. I co i nie wezmie faktury ze bedzie sie tak zastanawial?
    To z firmowego tak sobie moge przelewac na zewnatrz gdzie chce, bez zadnego
    dowodu ksiegowego?!? :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!