eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost › Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.nat.piap.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
    Date: Wed, 28 Jun 2023 22:19:00 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <u6eoik$13o6m$2@news.icm.edu.pl> <u723vq$28k$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u72dh8$8hr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u74rma$ptr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u78ibo$eh0$1$cef@news.chmurka.net>
    <u792fd$osg$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u79ctn$v4v$1$cef@news.chmurka.net>
    <u7ag1u$prj$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u7b6ak$782$1$cef@news.chmurka.net>
    <u7brf4$l9c$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u7cc0p$ac$1$cef@news.chmurka.net>
    <u7crpi$a6a$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <m...@i...localdomain>
    <8rr37q8xa92y$.1uhb0dwf5yx0f$.dlg@40tude.net>
    <u7e7bt$83f$1$cef@news.chmurka.net>
    <1...@g...com>
    <u7e9eg$83f$2$cef@news.chmurka.net> <m...@i...localdomain>
    <u7i1ha$jqf$2$cef@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="nat.piap.pl:195.187.100.13";
    logging-data="3102170"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    Cancel-Lock: sha1:lU1nV7X2PaMCXMjhSDg63j88wME=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:668332
    [ ukryj nagłówki ]

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Poinformować o zmianie czy podać nowy numer?

    Podać nowy numer. W założeniu ma to ułatwiać życie klientom, właśnie
    w takich przypadkach. Np. klient zmienia kartę z MC na V, albo mu
    ukradli i ma nową. Powtarzające się transakcje mają, dzięki temu, być
    wykonywane bez problemów (i bez ingerencji klienta).

    Nie każdy sprzedawca może z tego skorzystać (by nie powodować kłopotów
    dla klientów z jakimiś lewymi sklepami, z którymi nie idzie się
    skontaktować np. w ludzkim języku).

    Najprościej (na przyszłość) sprawdzić szczegóły obciążenia w banku,
    z tym że w niektórych bankach to może być usługa płatna (raczej nie
    w przypadku reklamacji).

    > Zakładam jednak a nawet twierdzę, że bez nowego numeru karty
    > obciążenie skutecznie nie przejdzie.

    Szansa na to, że obciążenie przejdzie bez numeru karty jest mniej więcej
    taka, jak to, że przelew dojdzie bez numeru konta :-)

    Ale obciążenie może przyjść na starą kartę, podobnie jak przelew na
    stary numer konta. Przez jakiś czas.
    No i ten "account updater". Jeśli sprzedawca współpracuje (a raczej
    powinien, jeśli ma do tego dostęp), to powinno dać się sprawdzić, czy to
    jest stara karta, czy nowa, i co się w ogóle stało. Powinna być także
    możliwość wypisania się (globalnego) z tej usługi.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1