  • 201. Data: 2017-11-26 19:00:57
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Czyli porównujesz podejście nie rozumiejąc złożoności systemu, ani
    > też problematyki, czy tak? Na zasadzie "wydaje mi się, bo napisałem
    > sam program dla siebie w kilka godzin"?

    > Wolałbyś żeby państwo działało na takich hurra pomysłach,
    > czy żeby jednak za wszystkim szły konkretne analizy?

    Wolałbym zeby liczono sie z wydatkami a nie ze parenascie milionów to
    drobniaki.
    Niestety codziennie widuje dokładnie odwotne podejscie na zasadzie robimy
    droge a za pol roku rozwalamy bo kładziemy jakas instalacje.
    Gdyby jeszcze było tak ze te drozsze roziwazania sa naprawde lepsze...
    znana historia z twojego podwórka - jak tworzono cepik to były gotowe
    rozwiazania, bodaj czesi np. nam proponowali. Postanowilismy stworzyc od
    nowa i dzieki temu mamy mega drogi system ktory ciagle nie działa, w
    ktorym ciagle pełno aut ktore nie istnieja a w zamian mamy np. takie
    potworki jak to ze przy przerejestrowaniu trzeba zmianic tablice bo inne
    województwo, ze aby przerejestrowac auto to trzeba nim albo przyjechac
    albo je uziemic etc.
    A w takim GBR ide na poczte, wysyłam druczek do Urzedu Komunikacji i
    jezdze.

    > Ja wiem co napisałem. Ale widzę, że Ty tego nie zrozumiałeś.
    > Nie zajmuję się wdrażaniem tego konkretnego rozwiązania. Coś jeszcze
    > Ci wyjaśnić?

    A czy ja napisałem ze TEGO KONKRETNEGO! Mowie ogólnie o podejsciu do cen
    na usługi IT

    > Nie. Po prostu.

    > Nie. Po prostu za każdym razem odbijasz mi swoim BOJAWIEM(TM),
    > że listy są droższe, przy czym nie popierasz tego ani wiedzą,
    > ani doświadczeniem, ani w sumie niczym poza Świętą Pewnością
    > i rzucaniem od czasu do czasu jakąś rewolucyjną bzdurą.

    > Nie trzeba. Czasu było (jak widać) wystarczająco na zrealizowanie
    > sensownych pomysłów. Faktycznie nie ma go na realizację pomysłów z
    > dupy laików bez pojęcia o wdrażaniu.

    > Gdzie Ci się pojawiły? W oficjalnej komunikacji z ZUS, czy na
    > portalu plotek.pl ? Masz jakieś oficjalne rządowe dokumenty z
> [...]

    Na jaki temat? Te zastrzezenia ze potrzeba roku na wdrozenie?
    To wywiad z tok.fm, audycja biznesowa codziennie 9-10, wywiad niestety
    nie pamietam czy z kims z MF czy z ZUS ale w kazdym razie z kims po
    stronie rzadow0-budzetowej.

    > Nie zrozumiałeś tego co napisałemi napisałeś mniej więcej to samo,
    > tylko innymi słowami. Powtórzę: zabrakło im doświadczenia, źle
    > oszacowali ryzyko i im czasu nie wystarczyło jak się zorientowali.

    Ale sam widzisz, ze pokazało to tez ze system ktory został wyceniony na
    pol miliona, tyak naprawde kosztowałby ponizej 100.000.
    A mowimy o czyms troche bardziej skomplikowanym niz eskładka z
    odpowiednim API.

    > Nie. Napisałem że taniej i skuteczniej jest wysłać list.

    Ja napisałem, nie ty...

    > Ale to już Twoja wina.
    > Co chwilę zmieniasz argumentację, więc dopasowuję ją do
    > zmieniających się warunków. Raz masz fantazję na modyfikację
    > formatki, innym razem na modyfikację systemu ZUS _oraz_ bankowych w
    > celu wzajemnej komunikacji. Jeszcze innym razem chcesz wykorzystać
    > niszową platformę PUE, a jeszcze innym razem każesz dzwonić do
    > oddziału, czy do Facebooka.
    >
    > Każdy z tych Twoich Genialnych Pomysłów skutkuje innymi potrzebami
    > czasowo-organizacyjno-kosztowymi, a że co chwile skaczesz pomiędzy
    > Tymi i robisz "burzę mózgów", to się już nie orientujesz.

    Bo pomysły sa rózne a nie tylko TEN JEDEN własciwy i bezdyskusyjny.
    Mysle ze czas skonczyc dyskusje, swiat nie zginie od tego ze wydano
    kolejne bezsensowne kilkadziesiat mln.
    Ani to pierwsze ani ostatnie, przynajmniej poczta miała co robic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 202. Data: 2017-11-26 19:13:19
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    [...]
    > Ale ich nie bedzie w tej bazie...

    Hm. Tak mi przyszło do głowy, że istnieją osoby opłacające dobrowolnie
    zus (nie prowadzą działalności, mają umowy o dzieło) i będą czy nie
    będą? Dla utrudnienia, załóżmy że mają nip z dawnych czasów.

    > Ale jak napisano powyzej - dane ktore mozna przyporzadkowac tylko do
    > przedsiebiorcy - ochronie nie podlegaja.

    Ale w momencie założenia DG i otrzymania NIP on identyfikuje Ciebie
    również jako osobę. Proste.

    KJ

    An expert is a person who avoids the small errors as he sweeps on to the
    grand fallacy.
    -- Benjamin Stolberg

  • 203. Data: 2017-11-26 19:19:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-26 o 19:13, Kamil Jońca pisze:
    > Ale w momencie założenia DG i otrzymania NIP on identyfikuje Ciebie
    > również jako osobę. Proste.

    Nie proste. To "zapędzenie się w kozi róg" w orzecznictwie co jest, a co
    nie jest daną osobową. I nic dziwnego, że dochodzi się do głupot, skoro
    zamiast za uznanie za dane osobowe rzeczywiście danych osobowych (imię,
    nazwisko itp.), to przyjmuje się, że daną osobową jest nic nie mówiący
    komuś numer.

    Jeszcze trochę, a okno w bloku będzie daną osobową, bo ktoś może
    wiedzieć, kto za nim mieszka, a spółdzielnia mieszkaniowa będzie składać
    wykaz swoich okien do Giodo. Uzasadnienie? Takie samo, jak w przypadku NIPu.

    --
    Liwiusz

  • 204. Data: 2017-11-26 21:23:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 26 Nov 2017 16:48:30 +0000 (UTC), w
    <X...@1...0.0.1>, Budzik

    A ode mnie na PIT-ach chcą NIP... :>
    (Nie mam DG)

  • 205. Data: 2017-11-26 21:48:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-26 o 21:23, r...@k...pl pisze:
    > Sun, 26 Nov 2017 16:48:30 +0000 (UTC), w
    > <X...@1...0.0.1>, Budzik

    > A ode mnie na PIT-ach chcą NIP... :>
    > (Nie mam DG)

    W PIT36?

    --
    Liwiusz

  • 206. Data: 2017-11-26 21:54:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 26 Nov 2017 21:48:38 +0100, w <ovf9b7$jgd$2@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > W PIT36?

    Tego nie wiem -- na pewno w PIT38. Może można wpisać PESEL, ale NIPu nie
    kwestionują.

  • 208. Data: 2017-11-26 22:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Oczywiście. No i?

    > NIP jest nadal daną osobową, podobnie jak PESEL, bo identyfikuję
    > osobę. Niektóre dane nie są danymi osobowymi (np. adres siedziby,
    > nazwa firmy, czy PKD), bo nie są związane z podatnikiem, a z
    > prowadzoną działalnością, ale NIP w przypadku osób fizycznych jest
    > związany stricte z podatnikiem (jest jego OSOBISTYM numerem
    > identyfikacyjnym).

    Ok, ale to chyba nie sprawia ze nie mozna ich przetwarzac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 209. Data: 2017-11-26 22:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > A ode mnie na PIT-ach chcą NIP... :>
    > (Nie mam DG)

    Dlaczego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 210. Data: 2017-11-26 22:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Bo działalność zawieszona, to nie działalność zlikwidowana.
    > Tak mniej więcej z grubsza. A teraz przemyśl kto może chcieć
    > zawieszać działalność i dlaczego warto jednak te osoby
    > poinformować o zmianach.

    I jeszcze sprawdziłem - z 3,7mln tych nieaktywnych jest az 1,14mln - jest
    o czym pomyslec.

    I mało tego, wsród wysłanych do nieaktywnych odsetek zwrotów na ten
    moment wynosi 70%!!!
    No naprawde super przemyslana akcja.
    Oddziały ZUS weryfikuja te zwroty. Napisałes ze proces mozna
    zautomatyzowac. Otóz nie za bardzo - wysyłają korespondencje ponownie...

    Miałem kiedys przyjemnos obserwowania w takim procesie urzad skarbowy -
    wysyłali po 3 razy i dopiero wtedy zaczynami weryfikowac co jest nie tak.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 207. Data: 2017-11-26 22:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Dla Ciebie chyba wszystko to proste stronki :)

    Nie, absolutnie.
    Ale strona bez podstron z 3 polami i jednym polem wynikowym niewatpliwie
    dokładnie pod taka kategorie podpada.

    > Posłużę się analogią. Z faktu że 0.20 coli kosztuje 3 zł nie wynika
    > że 2l butelka będzie kosztować 30 zł. Podobnie z faktu, że cena
    > podstawowa listu poleconego (jak wysyłasz jeden) to obecnie 5,20 nie
    > oznacza że ZUS płaci za to tyle samo od sztuki.
    >
    > Prościej nie umiem. Poczta daje rabaty, całkiem spore.
    > Ile, trudno oszacować, bo to jest zawarte w umowach, ale
    > niespecjalnie bym się dziwił jak > 50%. Możesz argumentować inaczej?

    Zapewne był jakis przetarg.
    Nie wiem jak ZUS, sady podobno dostały jakas dampingowa cene od PP zeby
    inpost wykonczyc. Wtedy zaproponowali 1,37 - to rzeczywiscie nie wyglada
    na realny rachunek kosztów.

    > Tak jak w argumencie że wysyłka pocztą 3 mln listów kosztuje jakieś
    > niebotyczne kilkadziesiąt milionów. Niczym to nie jest poparte.

    Nie 3 a 3,7mln.
    To raz. Dwa - niech kosztuje nawet po 2zł za list.
    To wtedy ammy tylko 7mln zł. Na start. Do tego praca ludzi ktorzy beda
    weryfikowali dlaczego jakis milion łącznie wrocił + powtorne wysylki.
    Ten milion to na razie szacunek ale na ten moment z aktywnych płatników
    wrociło 10% a z nieaktywnych 70%.
    Gdyby tak było do konta to wroci:
    - 260 tysiecy od aktywnych
    - 770 tysiecy od nieaktywnych
    Troche duzo pracy bedzie dla pracowników ale skoro zrobią to w czasie
    swojej pracy bez uszczerbku na innych zajeciach...

    > Ale Ty nie znasz realnych budżetów. Po prostu sobie wymyśliłeś,
    > że coś jest drogie, nie mając ku temu żadnych logicznych przesłanek
    > i trzymasz się uparcie tej idei.

    To jest pewnie i wada i zaleta jednoczesnie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,