  • 151. Data: 2017-11-26 08:50:15
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-25, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Klient nie może prostym sposobem wyliczyć należności.

    A co to ma do rzeczy?

    > Reszty nie chcę czytać,

    Nie czytaj, łaski bez.

    [...]

    > Wojtku -- jesteś wg mnie trollem. :) Piekarnie klient ominie,
    > bo piekarnie nie pośredniczą w przekazywaniu forsy do ZUSu,
    > zaś banki pośredniczą...

    1. To była jawna ironia, wystarczy odrobina inteligencji
    2. Ale nie pośredniczą w przekazywaniu informacji od ZUS
    do obywatela.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 152. Data: 2017-11-26 08:55:21
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-25, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Jak pozna owe stawki ZUSowe?

    Są ogłaszane raz w roku.

    > Jak dowie się o zmianach prawa okołopodatkowego -- a tych zmian jest STRASZNIE
    dużo?

    Większość się nie dowie.

    > Jak prowadzi swój biznes, skoro nie interesuje go świat? (taki ktoś chyba jest
    autystykiem)

    Normalnie.

    > Jak zleci przelew na stary numer, skoro banki takiego zlecenia nie przyjmą?

    Nie rozumiesz o co chodzi.

    > Szybko taki ktoś popadnie w konflikt z prawem -- ZUS po prostu poprosi
    > o skorygowanie, ale US nałoży karę. :)

    Nadal nie rozumiesz o co chodzi.

    > Podatnik płacąc -- zobaczy zmianę...

    I obsługa (dajmy na to) 1 miliona podatników chcących się
    dowiedzieć od ZUS "na jaki numer mam wpłacić" dokładnie 10-tego
    dnia stycznia będzie droższa niż wysłanie listów i obsługa
    ewentualnych 10% problematycznych klientów od dnia otrzymania
    zwrotki do dnia 10-tego.

    > Banki skutecznie dotrą, i raczej nie policzą sobie za fatygę.
    > Po prostu usuną możliwość dawnego zlecania przelewów.

    Niby jak dotrą? Nie mają gotowego systemu komunikacji z ZUS
    "w drugią stronę". To że zablokują możliwość zrobienia przelewuj
    jeszcze nie rozwiąże problemu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 153. Data: 2017-11-26 08:56:00
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-25, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Rozmawiamy o generowaniu numerów nowych rachunków.

    Nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 156. Data: 2017-11-26 09:01:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > [..]

    > No właśnie.
    >
    > A jeśli dla Ciebie nie ma różnicy, to czemu nie można np. w księgach
    > wieczystych wyszukiwać po peslu na przykład, tylko trzeba jednak mieć
    > numer?

    A co maja do tego ksiegi wieczyste?
    Wziałes dwie zupełnie niezwiazane ze soba rzeczy i probujesz na ich
    podstawie zbudowac jakies porównanie?

    Jeszcze raz powtorze - tutaj mozesz po numerze nipu znaleźć nr rachunku -
    jest dostepny na stronie.
    Tak samo jak dane osoby prowadzacej DG - to nie jest zadna tajemnica.
    Ba, programy do ksiegowania czy wystawiania faktur coraz czesciej te dane
    pobieraja sobie automatycznie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 154. Data: 2017-11-26 09:01:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Nie, nie dokładnie to samo. Tworzysz plotki i rzeczywistość na
    > bazie informacji które możesz tylko Ty zweryfikować, więc wybacz
    > ale nie dam wiary.

    Powiedz wprost - kłamiesz.
    Dziekuje za taka dyskusje.

    > Nie, nie mamy. Od stycznia musi działac.

    Bo myslisz o sytuacji tu i teraz.
    A cofnij sie kilka miesiecy... Przeciez o zmianie było wiadomo od
    jakiegos czasu.

    > Nie. Rząd nie zaprojektował formatu numeru rachunku.
    > Określił tylko warunek, że miał być indywidualny.
    > Szczegóły techniczne, opracowanie przetargów i wykonanie
    > zmian już pozostawił ZUSowi.

    Dokłanie.
    A ZUS to co? Jakies prywatne przedsiebiorstwo?

    > Mam odmienne stanowisko i tłumaczyłem dlaczego.

    > No właśnie. Nie wiesz.

    Widzac ilosc zmian ktore codziennie sa wprowadzane do roznego rodzaju
    systemów informatycznych na których ma sie codziennie okazje pracowac -
    musze powiedziec wprost - kłamiesz pan...

    > To może zobacz ile kosztują systemy typu SAP albo ich wdrożenia.
    > Albo ile realnie kosztuje napisanie systemu księgowego, czy systemu
    > bankowego. To że koszt jest rozkładany na mnóstwo osób i go nie
    > widzisz, nie zmienia faktu że w IT koszty są ogromne.
    >
    > [...]
    coraz lepiej - teraz SAPA do formatki jednej porównujemy...

    > O to jakaś nowa teoria.

    dlaczego nowa?
    Przeciez waidomo ze wygrała przetarg firma a a napisanie zleciła dalej...
    studentom zdaje sie...

    > Nie. Nie mówimy o jednym elemencie formatki.

    :)
    w sumie mozna tak w kołko.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 155. Data: 2017-11-26 09:01:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Nie rozumiesz podstawowej rzeczy. Nie każdy siedzi codziennie z
    > nosem w internecie i śledzi co się zmienia w systemach prawnych,
    > żeby się zorientować, że coś się zmieniło w systemie, który od lat
    > się nie zmieniał. A tu chodzi przede wszystkim o to by skutecznie
    > dotrzeć do zainteresowanych a nie do pośredników.

    Wojtku, odpowiedz bardzo prosto, co by było nei tak, gdybysmy zapomnieli
    o pobieranie nr rachunku ze strony eskładki, zapomnieli o jego
    automatycznym podmienianiu i banki wprowadziły jedna prosta rzecz:
    przy probie wysłania przelewu na stary numer rachunku pojawiłaby sie
    informacja:
    -nr rachunku nieaktualny, prosze pobrac aktualny nr ze strony eskładka.pl
    lub skontaktowac sie z oddziałem ZUS.
    To tez byłby kłopot i jakies skomplikowane wdrozenie za pareset tysiecy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 157. Data: 2017-11-26 09:15:44
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > A co maja do tego ksiegi wieczyste?
    > Wziałes dwie zupełnie niezwiazane ze soba rzeczy i probujesz na ich
    > podstawie zbudowac jakies porównanie?
    Tak myślałem, że nie zczaisz analogii :)

    > Jeszcze raz powtorze - tutaj mozesz po numerze nipu znaleźć nr rachunku -
    > jest dostepny na stronie.

    Widziałeś tą stronę? Bo ja tam widziałem jakąś kapcię, jakiś drugi
    identyfikator (też nietrudny do uzyskania, ale znowu: trzeba go zdobyć)

    > Tak samo jak dane osoby prowadzacej DG - to nie jest zadna tajemnica.
    Dalej nie rozumiesz różnicy miedzy 2-ma sytuacjami("mamy całą bazę" vs
    "możemy pojednynczo odpytaywać"). Chyba mi się już nie chce tego
    ciągnąć.

    > Ba, programy do ksiegowania czy wystawiania faktur coraz czesciej te dane
    > pobieraja sobie automatycznie...

    Pewnie. To teraz się spytaj ile kosztowało napisanie (i ile ewentualnie
    kosztuje utrzymanie)
    KJ

    You are sick, twisted and perverted. I like that in a person.

  • 158. Data: 2017-11-26 10:09:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-26 o 09:01, Budzik pisze:
> [...]
    > lub skontaktowac sie z oddziałem ZUS.
    > To tez byłby kłopot i jakies skomplikowane wdrozenie za pareset tysiecy?

    Ja widzę jeden kłopot tylko.
    To jest wszystko ładnie opisane i działające,
    ale w momencie jak około 10 danego miesiąca
    a potem zaraz 15 tych wejść na stronę ZUS
    będą tysiące i nie będzie działać, to każdy sięgnie po telefon,
    i ta droga kontaktu też nie zadziała z tego samego powodu.
    Wiesz jak by ludzie się wk....?
    Może te listy łagodniej sprawę załatwią.
    Moim zdaniem już dawno powinna być uruchomion dla płatników
    obowiązkowa platforma kontaktu elektroniczna
    i każdy by był powiadomiony tamtędy.

  • 159. Data: 2017-11-26 10:17:36
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

> [...]
    > lub skontaktowac sie z oddziałem ZUS.
    > To tez byłby kłopot i jakies skomplikowane wdrozenie za pareset tysiecy?

    Oczywiście. Ale tym razem nie po stronie banku a ZUSu.
    W takiej sytuacji masz ~1-2 mln osób, które nie wiedzą gdzie mają wpłacić
    i muszą się tego dowiedzieć.

    1/ System który nie padnie od tego że 200 tys. osób "na raz" (załóżmy, że w ciągu
    pół godziny) będzie chciało się dowiedzieć jaki ma numer rachunku kosztuje
    odpowiednio więcej.

    A jak już padnie, to gwarantuję Ci, że danego dnia nie wstanie za szybko,
    bo kolejka osób chcących się dowiedzieć (i wciskających tzw. F5) będzie rosła
    i będzie skutecznie zapychać system. [1]

    2/ Obsługa telefoniczna choćby 200 tys. osób w jeden dzień osób oznacza
    niesamowitą logistykę i koszty. Wystarczą proste założenia:
    - 1 osoba jest obsługiwana przez 5 minut (weryfikacja danych, sprawdzenie numeru
    itd).
    - w godzinę obsłużysz 12 osób
    - w osiem godzin obsłużysz 96 osób jeśli pracujesz jak automat, nie masz
    przerwy na kawę/herbatę i wszystko idzie bezproblemowo

    Zadanie matematyczne: ile trzeba zatrudnić telefonistek aby odpowiedzieć 200 tys.
    osobom
    jaki mają numer rachunku i jaką trzeba do tego zamówić infrastrukturę. Czas start.

    3/ Obsługa w oddziale, patrz punkt 2/

    Oczywiście możesz zakładać, że ludzie nie robią wszystkiego na ostatnią chwilę,
    ale obawiam się że to jest naiwność. Do zatkania systemu myślę spokojnie wystarczy
    te 10% obywateli chcących się "na raz dowiedzieć" gdzie mają wpłacić.

    [1] Tak, Facebook, czy KIR potrafią obsłużyć w zakresie swoich systemów
    nawet znacznie więcej, ale oni jednak na swoją infrastrukturę *troszkę*
    pieniążków wydają.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 160. Data: 2017-11-26 10:25:45
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-26, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Moim zdaniem już dawno powinna być uruchomion dla płatników
    > obowiązkowa platforma kontaktu elektroniczna
    > i każdy by był powiadomiony tamtędy.

    PUE jest, ale nie ma obowiązku korzystania z niego.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com