    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    <8...@a...kjonca> <5a0e9303$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <ouonji$b3h$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <ov56vf$nh2$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <ov9son$659$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Fri, 24 Nov 2017 21:27:33 +0100

    On 2017-11-24, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Nie tylko mają wiedzieć -- po prostu wiedzą, skoro pośredniczą.

    Nie, nie wiedzą.
    Ty też nie wiesz na jaki numer rachunku ja chcę wpłacić dopóki
    nie wydam dyspozycji.

    > Wg Ciebie banki nie ZNAJĄ nr. rachunku, na który obywatel iksiński
    > ma wpłacać abonament RTV?

    Nie, nie znają. I nie muszą znać.

    > Czyli przewidzenie było łatwe?

    Przede wszystkim było nieuniknione, niezależnie od tego czy
    ZUS wysłałby kisty, czy też nie.

    > Bank i Poczta nie mają dostępu do netu?

    Mają i? Ludzie którzy zlecają przelewy niekoniecznie mają.
    A to *ludzie* muszą wiedzieć na jaki numer chcą przelać
    pieniądze.

    > W innym wątku podałem -- ponad 30 milionów pln wg ZUSu.

    Podałeś błędne wyliczenia.

    > Ponad 30 milionów pln...

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" ov9iuk$sj4$...@n...news.atman.pl

    A czemu 8 pln, a nie 80? Wyszłyby jeszcze lepsze liczby.

    > Skąd to wyliczenie?

    Wiesz co to przesyłki masowe i możliwość negocjowania umów?

    > Zakład energetyczny nie żre podatków.

    Oczywiście. Zwłaszcza ten państwowy.

    > W całej Polsce? Rocznie -- zapewne tak, albo więcej.
    > Zakłady ślą rachunki co miesiąc? Chyba nie.

    Generalnie poczta umożliwia wysyłkę masowej korespondencji,
    a nawet (o zgrozo) odbiór korespondencji bez chodzenia do
    placówki. Szokujące, co? :)

    > Po to, byś rozumiał, że jeśli każdy człowiek zajmie policjantowi
    > 5 minut ;) -- z tych pięciominutówek urosną spore straty...

    Wylicz je. W PLNach.

    > Wierzysz w perpetuum mobile? ;)

    Nie. Nie wierzę w "co by było gdyby".
    Gdyby nie było ZUSu to dopiero byś oszczędził.

    > Gdy zmiany dotyczą numerów rachunków bankowych -- raczej ;) są.

    Nie, nie sa.

    > Mogli taniej -- wystarczy poinstruować pracowników przyjmujących wpłaty.

    Póki co nie dotarliście do umów między ZUS a pocztą, żeby twierdzić że mogli
    taniej. Posługiwanie się w tym celu cennikiem publicznym uważam
    za nieuprawnioną manipulację.

    > Czyli wg Ciebie banki nie są, ale Poczta jest...

    Tak dokładnie.
    Ale nie wiem, może do Ciebie przychodzi pracownik banku z listami.
    Do mnie jakoś trafia pracownik Poczty Polskiej.

    > Można nałożyć na banki taki obowiązek.
    > I zapłacić bankom za spełnienie tego obowiązku.

    To już wyjdzie więcej niż nawet te Twoje arcyciekawe 30 milionów.

    > Tego nie rozumiem. Przecież banki muszą dostosować się do zmiany.

    Co muszą dostosować? Prelew do ZUS będziesz robił zwykłym przelewem.
    Aby Ci to umożliwić bank *nie musi* absolutnie nic w tym temacie
    robić.

    > Chyba płaciłeś składki ZUSowe -- teraz to są specjalne zlecenia
    > przelewów. Po zmianie będą to zwykłe zlecenia.

    No i następny dyletant informatyczny.
    To przyjmij proszę do wiadomości, że wyłączenie danej formatki
    jest zazwyczaj operacją już możliwą w danym systemie bankowym.

    > Ty chyba nie wiesz, jak obecnie wygląda zlecenie przelewu do ZUS. ;)

    Myślę że wiem więcej niż Ty.
    A Ty chyba nie wiesz, że ludzie mogą mieć chęć przelewu
    na więcej niż jeden NIP i w związku z czym operacja
    pod tytułem "przelew do ZUS" w nowym wydaniu, to nie
    jest "ściągniemy NIP klienta i sami sobie numer rachunku
    wygenerujemy", tylko co najmniej "zapytamy na jaki
    NIP, odpytamy system, a jak ten zadziała to wtedy dopiero
    dajemy mu możliwość przelewu [1]", a to już wymaga nieco
    więcej "zabawy" niż "wyłączymy ten przycisk".

    [1] Patrz CEPIK 2.0.

    > Wynika z prostego rachunku -- składki na plusie i wszelkie wydatki na minusie.

    Nie. Nie wynika. Zerknij do ustawy budżetowej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com