  • Data: 2017-11-24 22:01:28
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Nie za miliony a za setki tysięcy.
    >
    > I nie mieli tej funkcjonalności (ściąganie danych z GUS, nie CEIDG)
    > od razu, tylko spory czas później (lata później). A tu musimy mieć
    > systemy gotowe w styczniu.
    >
    > Pojedynczy zespół programistów to koszt ~100 tys zł miesięcznie,
    > o ile jest in-house (jak jest zewnętrzny to droższy).
    >
    > Powiedzmy że zaplanowanie, wdrożenie i przetestowanie zmian to tylko
    > dwa miesiące (jestem zdania, że mogą być i trzy, zwłaszcza że trzeba
    > przewidzieć przypadki ekstremalne, zronbić dokumentację, uzyskać
> [...]
    Bede twierdził ze piszesz jak typowy urzednik - nie da sie, za drogo, nie
    ma wyjscia...
    A tymczasem:
    - skoro to takie trudne to wystarczyłby tylko alert przy probie wysłania
    na stary nr rachunku: uwaga, aktualny nr rachunku sprawdz na stronie e-
    składka.
    - 3mln zapytan? bez jaj - po pierwsze nie kazdy robi przelew 10, po
    drugie to tylko za pierwszym razem... potem systematycznie coraz mniej.
    Zreszta - ten system juz jest na stronie ekładki.pl
    - system zus epłatnika obsługuje to takie zapytania obsłuzy bez problemu
    - według moich obserwacji nr rachunku własciwie nie musi byc pobierany ze
    strony zus - jest stworzony według schematu do ktorego trzeba wstawic nr
    nip i wyliczyc sume kontrolna - tego banki tez nie umieja zrobic w
    rozsadnych kosztach?
    - a moze by tak zus po prostu przekazał kazdemu bankowi baze nip -> nr
    konta?
    - obsługe wniosków 500+ jakos udało się wprowadzic do banków...

    Jak widzisz, jest troche rozwiazan tego skomplikowanego problemu poza
    odpowiedzia: nie da sie a nawet jakby sie dało to nie taniej niz milion.
    I co najwazniejsze - banki przeciez i tak maja formatki przelewu do zus -
    i tak beda musiały je zmienic, prawda? Czyli koszt i tak bedzie, mozna
    było tak zaprojektowac zmiany zeby pieniadze poszły na coś sensownego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU