  • Data: 2017-11-24 22:53:34
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > - skoro to takie trudne to wystarczyłby tylko alert przy probie wysłania
    > na stary nr rachunku: uwaga, aktualny nr rachunku sprawdz na stronie e-
    > składka.

    > - 3mln zapytan? bez jaj - po pierwsze nie kazdy robi przelew 10, po
    > drugie to tylko za pierwszym razem...

    Niektórzy są inteligentni inaczej. ;)

    > potem systematycznie coraz mniej.
    > Zreszta - ten system juz jest na stronie ekładki.pl

    > - system zus epłatnika obsługuje to takie zapytania obsłuzy bez problemu

    Raczej tak. W ostateczności ;) odeśle do
    generatora zewnętrznego, lub odeśle klienta do ZUS. ;)

    Stale pojawiają się modyfikacje prawa podatkowego w RP -- jakoś ;)
    stosowne programy (i ludzie ponoć też) za tymi zmianami nadążają.

    > - według moich obserwacji nr rachunku własciwie nie musi byc pobierany ze
    > strony zus - jest stworzony według schematu do ktorego trzeba wstawic nr
    > nip i wyliczyc sume kontrolna - tego banki tez nie umieja zrobic w
    > rozsadnych kosztach?

    IMO to potrafi kilkuletnie dziecko ,,zapalone''
    do programowania po kwadransie pouczeń. ;)
    (typu -- jak liczona jest suma kontrolna)

    Ja bym nawet podjął się próby nauczenia stworzenia takiego
    generatora dziecka umysłowo chorego -- choć zapewne łatwo
    by nie było, efekt raczej ;) bym uzyskał. :)

    (zakładając, że dziecko by było naprawdę chore umysłowo,
    nie zaś po prostu złośliwe)

    Nawet zwierzęta (psy, koty, szczury) można nauczyć podobnych
    (opartych o powtarzalność, zalgorytmizowanych) sztuczek. ;)

    > - a moze by tak zus po prostu przekazał kazdemu
    > bankowi baze nip -> nr konta?

    Po co?! (choć nic w tym złego -- NIP nie jest informacją
    chronioną -- występuje na pieczątkach, wizytówkach,
    fakturach... bank zaś jest instytucją, której ZUS
    już zaufał, zlecając i pośrednictwo, i przechowywanie
    pieniędzy podatników)

    Wystarczy bankom przekazać sposób liczenia nr
    na podstawie NIPu -- toż klient musi znać stosowny NIP.
    Nawet wtedy klient (potencjalny zleceniodawca przelewu)
    zna stosowny NIP, gdy to nie jest jego NIP -- przykładowo
    biuro rachunkowe itp... ;)

    > - obsługe wniosków 500+ jakos udało się wprowadzic do banków...

    Za tę obsługę banki nie biorą forsy, a nawet dają wisienki...

    > Jak widzisz, jest troche rozwiazan tego skomplikowanego problemu poza
    > odpowiedzia: nie da sie a nawet jakby sie dało to nie taniej niz milion.
    > I co najwazniejsze - banki przeciez i tak maja formatki przelewu do zus -
    > i tak beda musiały je zmienic, prawda? Czyli koszt i tak bedzie, mozna
    > było tak zaprojektowac zmiany zeby pieniadze poszły na coś sensownego.

    Albo wróciły do podatników w formie redukcji podatków.

    -=-

    IMO -- jeśli ktoś nie widzi tańszych metod komunikowania
    (niż indywidualne listy) może po prostu nie ma powołania
    do tej akurat pracy? ;) Może powinien poszukać sobie pracy
    odpowiedniejszej a tę pracę zostawić komuś, dla kogoś
    rozwiązywanie tych problemów jest łatwe i przyjemne?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......