    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Date: Fri, 24 Nov 2017 20:43:15 +0100
    <8...@a...kjonca> <5a0e9303$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <ouonji$b3h$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <ov56vf$nh2$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > I banki, czy poczta mają wiedzieć gdzie obywatel iksiński ma wpłacać?

    Nie tylko mają wiedzieć -- po prostu wiedzą, skoro pośredniczą.

    > I może jeszcze mają wiedzieć, czy ma telewizor i abonament opłacił?

    Wg Ciebie banki nie ZNAJĄ nr. rachunku, na który obywatel iksiński
    ma wpłacać abonament RTV?

    > Jak i podszywają się pod CEIDG, albo KRS. Nic nowego.

    Czyli przewidzenie było łatwe?

    > I tenże link potrzebuje internetu.

    Bank i Poczta nie mają dostępu do netu?
    Galerie handlowe mają, parki i plaże
    mają, ale banki (wg Ciebie) nie mają?...

    W innym wątku podałem -- ponad 30 milionów pln wg ZUSu.

    > No to szacuj, bo na razie liczby z dupy wychodzą.

    Ponad 30 milionów pln...

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ov9iuk$sj4$...@n...news.atman.pl

    > Mnożymy niemal 4 miliony przez ~8 pln -- i mamy (Budzikowe)
    > kilkadziesiąt milionów pln. Do tego trzeba dodać koszty
    > obsługi listów, które nie dotarły..

    > Nie. On strzela kosztami z dupy.

    Budzik ma dupę lepszą od Twojej głowy. :)

    > przy wysyłce 100 tys. listów jeden kosztuje 10 gr. Niespecjalnie

    Skąd to wyliczenie?

    > Jeszcze czekam na informację, że pewnie te listy drukowała pani
    > Jadzia na drukarce atramentowej (albo igłowej), popijając kawkę.

    Akurat grupowicze znają ,,procesy drukarskie''. ;)

    > Ty patrz, to jak sobie takie zakłady energetyczne radzą?

    Zakład energetyczny nie żre podatków.

    > kilkadziesiąt milionów pewnie. Miesięcznie.

    W całej Polsce? Rocznie -- zapewne tak, albo więcej.
    Zakłady ślą rachunki co miesiąc? Chyba nie.

    > A ja naiwny myślałem, podobnie jak większość polaków, że po to by
    > podreperować budżety samorządów.

    Po to, byś rozumiał, że jeśli każdy człowiek zajmie policjantowi
    5 minut ;) -- z tych pięciominutówek urosną spore straty...

    Gdyby ludzie nie angażowali policji -- policji by nie było.

    > Gdybologia stosowana.

    Wierzysz w perpetuum mobile? ;)

    > Banki nie są od skutecznego ****powiadamiania**** obywateli.

    Gdy zmiany dotyczą numerów rachunków bankowych -- raczej ;) są.

    > A pocztą to właśnie załatwili.

    Mogli taniej -- wystarczy poinstruować pracowników przyjmujących wpłaty.

    > Tadam.

    Czyli wg Ciebie banki nie są, ale Poczta jest...
    (w obu wypadkach te instytucje jedynie przekazują informację)

    > Ale bank nie ma w obowiązku wiedzieć na jaki numer ja mam przelać

    Można nałożyć na banki taki obowiązek.
    I zapłacić bankom za spełnienie tego obowiązku.

    > pieniądze. A nie jestem przekonany, że integracja ponad 200 (ile
    > to mamy banków w Polsce?) systemów informatycznych do odczytywania
    > danych rachunku z systemu informatycznego ZUS byłaby szybsza
    > i tańsza od wysłania pojedynczej partii listów.

    Tego nie rozumiem. Przecież banki muszą dostosować się do zmiany.
    Chyba płaciłeś składki ZUSowe -- teraz to są specjalne zlecenia
    przelewów. Po zmianie będą to zwykłe zlecenia.

    > Ale widać wy chyba nie wiecie ile kosztuje proces modernizacji
    > systemów informatycznych,

    Ty chyba nie wiesz, jak obecnie wygląda zlecenie przelewu do ZUS. ;)

    > zwłaszcza gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo
    > pieniędzy. To byście dopiero mieli rachunki
    > wystawione na setki milionów.

    > Ale to wynika wprost z wpłaconych składek, a nie kosztów ZUSu

    Wynika z prostego rachunku -- składki na plusie i wszelkie wydatki na minusie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......