  • 1. Data: 2005-06-15 16:15:33
    Temat: Nordea - opłaty bez uprzedzenia :/
    Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>

    Kolejny bank, który ma w nosie klientów i postępuje nieetycznie.

    Był sobie bardzo dobry bank LG Petro, który miał system bankowości
    elektronicznej LG net - bardzo dobry i bez opłat.
    Ze 2 lata temu nastąpiła fuzja LG Petro i Nordea Bank Polska. Nordea wchłonęła
    LG i narzuciła swoje usługi klientom LG - w tym bankowość elektroniczną Nordea
    Solo.
    Klienci Nordei byli przyzwyczajeni do płacenia za każdą rzecz (porowadzenie r-
    ku, przelewy itd.), więc żeby nie zniechęcać tych co przeszli z LG, "na okres
    przejściowy" klienci d. LG nie płacili za usługi Nordea Solo.
    Mniej więcej co kwartał przedłużano okres tej promocji. Ostatni taki okres
    podany oficjalnie do wiadomości skończył się z końcem marca albo kwietnia br.
    Ale opłat nadal nie wprowadzono. Na pytania dotyczące tej tematyki infolinia
    odpowiadała, że promocja jest przedłużona bezterminowo.

    Ustawiłem sobie kilka przelewów z datą przyszłą. Dziś zaglądam, czy zostały
    wykonane - owszem - poszły. Ale za każdy z nich pobrano opłatę 0,60 zł.

    Zadzwoniłem na infolinię, dlaczego wprowadzono te opłaty bez uprzedzenia.
    Nadal nie ma żadnej informacji ani na www, ani nigdzie. Konsultantka
    oczywiście też nie wie, dlaczego zarząd w taki sposób postanowił pobierać
    opłaty. Jedyne co może, to przekazać moje niezadowolenie osobom kompetentnym.

    A gdybym miał na koncie jedynie odliczoną kwotę i ustawiłbym przelewy, a z
    powodu pobrania za nie opłat któryś z nich by się nie wykonał - kto wtedy
    odpowiadałby za to? Dlaczego banki w Polsce postępują w ten sposób? Czy trudno
    było Nordei zamiast wysyłać różne spamy reklamowe, rozesłać do zainteresowanej
    grupy klientów informację, że od dnia 13.06 będą pobierane wszystkie opłaty
    zgodnie z tabelą opłat i prowizji?

    Przecież takie działania podważają zaufanie klientów do banku.
    Co o tym sądzicie?

    Hubert

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2005-06-15 16:28:04
    Temat: Re: Nordea - opłaty bez uprzedzenia :/
    Od: konkurs <k...@a...pl>

    On Wed, 15 Jun 2005 18:15:33 +0200, "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>
    wrote:
> [...]
    >grupy klientów informację, że od dnia 13.06 będą pobierane wszystkie opłaty

    Ale ta promocja nie dotyczyla wszystkich osob, ktore przeszly z LG Net, a
    tylko wybranych, a pewnie jak wysylaja SMSy to leci do wszystkich.

    --
    Promocja "VOLKSWAGEN BANK ZA DARMO!"
    Konto e-direct w Volkswagen Bank direct za darmo:

  • 3. Data: 2005-06-15 18:14:18
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > opłaty
    > zgodnie z tabelą opłat i prowizji?
    >
    > Przecież takie działania podważają zaufanie klientów do banku.

    Spokojnie możesz reklamować. Bank ma obowiązek powiadomić klienta z
    wyprzedzeniem o zmianie TOiP i dać mu czas na wypowiedzenie umowy.
    Umieszczenie nowej TOiP w oddziale lub w Internecie nie jest powiadomieniem.

  • 4. Data: 2005-06-15 18:19:37
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    rsa127 wrote:
    [...]

    > Spokojnie możesz reklamować. Bank ma obowiązek powiadomić klienta z
    > wyprzedzeniem o zmianie TOiP i dać mu czas na wypowiedzenie umowy.
    > Umieszczenie nowej TOiP w oddziale lub w Internecie nie jest powiadomieniem.

    Ale w TOiP opłąta była. Tylko, że sie promocja skończyła.
    Jedyny punkt zaczepienia to info o "bezterminowości promocji"

    KJ

  • 5. Data: 2005-06-16 07:57:13
    Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>

    >Ale w TOiP opłąta była. Tylko, że sie promocja skończyła.
    >Jedyny punkt zaczepienia to info o "bezterminowości promocji"

    No właœnie. Ale to była informacja ustna - ja nie nagrywam rozmów
    telefonicznych z infoliniš banku (a bank to robi).
    Powstał pewien stan pustki - promocja niby się skończyła - próbowałem odnaleŸć
    kiedy, ale wszystkie informacje w tej sprawie sš skrzętnie usunięte. W każdym
    razie ostatnich kilka miesięcy opłat nadal nie pobierano, choć nie było
    oficjalnego powiadomienia o przedłużeniu promocji. Dodam jeszcze, że wczeœniej
    wielokrotnie jš przedłużano - poczštkowo na dłuższe okresy (rok jeœli dobrze
    pamiętam), potem krótsze (kwartalnie).
    Po przejrzeniu informacji zamieszczonych na stronach banku doszedłem do
    wniosku, że cała rzecz wzięła się z wprowadzenia programu lojalnoœciowego
    Nordea Benefit.

    Cytuję za http://www.nordeabank.pl/pl/article/9299.html

    Jakie warunki należy spełnić, aby zapisać się do programu Nordea Benefit?

    Wystarczy, że złożysz wniosek o przystšpienie do programu.
    Do programu możesz zapisać się razem z członkami Twojej rodziny. W tym celu
    powinniœcie:

    - podpisać wspólnie wniosek o przystšpienie do programu Nordea Benefit

    - posiadać wspólny adres zamieszkania lub korespondencyjny

    - korzystać z usług Banku Nordea

    Aby uzyskać status Klienta Srebrnego wystarczy posiadać:

    - trzy produkty uprawniajšce do skorzystania z pakietu (w tym rachunek Nordea).
    Ponadto suma wartoœci Twoich depozytów i uruchomionych kredytów powinna
    wynosić co najmniej 25 000 zł.

    Aby uzyskać status Klienta Złotego, wystarczy posiadać:

    - pięć produktów uprawniajšcych do skorzystania z pakietu (w tym rachunek
    Nordea).
    Ponadto suma wartoœci Twoich depozytów i uruchomionych kredytów powinna
    wynosić co najmniej 125 000 zł.

    Powyższe wymagania należy spełnić w dwóch następujšcych po sobie miesišcach. W
    programie Nordea Benefit sumujemy wszystkie œrodki na rachunkach depozytowych
    i kredytowych należšcych do Ciebie i Twojej rodziny.

    Klienci, którzy nie spełniajš jeszcze kryteriów umożliwiajšcych osišgnięcie
    statusu Klienta Srebrnego lub Złotego uzyskujš status Klienta Bršzowego.

    <koniec cytatu>

    Wniosek: zapewne padłem ofiarš nowego programu lojalnoœciowego, w którym
    otrzymałem z rodzielnika status Klienta Bršzowego - a do tych klientów
    stosowane sš zwykłe opłaty wg TOiP.

    Szkoda tylko, że bank mnie o tym wyraŸnie nie powiadomił. Ponadto z informacji
    na www banku wynika, że te zmiany zostały wprowadzone od 1 czerwca. Skoro
    pomiędzy 1 a 12 czerwca nie pobierano ode mnie żadnych opłat, to mogłem
    domniemywać, że nadal jestem na warunkach preferencyjnych.

    Uważam, że bank nie dopełnił obowišzków i nie poinformował mnie rzetelnie o
    zmianach.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-06-16 13:13:03
    Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>

    Okazuje się, że zachowała się moja korespondencja z konsultantem banku w
    opisywanej sprawie.
    Oto moje pytanie i odpowiedź z 30. marca 2005 r.:

    Witam!
    Czy preferencyjne warunki prowadzenia rachunków dla klientów dawnego LG Petro
    zostaną przedłużone? Jeśli dobrze pamiętam - obowiązują do końca marca 2005
    r., a nie było ostatnio żadnej informacji na ten temat.
    Dziękuję.

    =====>>>
    Dzień dobry,
    nie znamy konkretnej daty, do której obecne warunki będą obowiązywały. Na tą
    chwilę nadal w mocy pozostają wcześniejsze zarządzenia.
    Z poważaniem
    Alina K.-T.

    Doradźcie, co w tej sytuacji zrobić? Żądać od banku zwrotu pobranych opłat za
    przelewy oraz zaniechania pobrania miesięcznej opłaty za prowadzenie rachunku?